י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הלחץ בקהילה החרדית בלייקווד: תפילות לרפואתו של רשם הישיבה

בתוך הלחץ השורר בקהילה, צרה נוספת נחתה במהלך השבת, רשם הישיבה חווה התקף לב ואושפז בערב שבת נאמרו פרקי תהילים בבתי הכנסיות בעיירה ככל הנראה בשל הפרשה המסעירה אברך ל'בחדרי': "יש מלשין מתוך הקהילה שמעביר הכל ל-FBI"

הלחץ בקהילה החרדית בלייקווד: תפילות לרפואתו של רשם הישיבה
.



לאחר המעצרים שבוצעו בקהילת החרדית בלייקווד, הקהילה נכנסה לסחרור עקב פחד ממעצרים נוספים, אנשים לא ישנים בלילות, מחשש שהם הבאים בתור להעצר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ה-FBI פתח בחקירה נגד תושבים חרדים בלייקווד בחשד שזייפו מסמכים כדי לקבל קצבאות ילדים מוגדלות, וכדי לקבל סיוע בשכר דירה יחד עם הטבות נוספות, העצורים אמנם שוחררו, אך עננה מרחפת על ראשי הקהילה שלא יודעים מה ילד יום.

"יש מלשין מתוך הקהילה שמעביר הכל ל-FBI, הם יודעים פרטים שרק מישהו מבפנים יכול לדעת" כך מתאר אברך מהקהילה בלייקווד ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף לצרה שנחתה על ראשי הקהילה עם החקירות נגד אנשיה, עכשיו הם מתמודדים עם אסון נוסף, רשם הישיבה של לייקווד הרב יעקב גרשון בורשטיין עבר התקף לב והוא מאושפז במצב קריטי, רבני העיירה יצאו בקריאה להתפלל לרפואת יעקב גרשון בן אסתר, מי שמכהן כבר שנים כרשם בכיר במשרדי ישיבת לייקווד, ואחראי בין היתר על העברת שמות הבחורים לרשויות בכדי לקבל עליהם תקציבים, ואחד מתלמידי רבי אהרן קוטלר זצ"ל.

בנוסף בערב שבת האחרון לפני תפילת מנחה, נאמרו פרקי תהילים לישועת הקהילה, "סיבת אמירת פרקי התהילים לא פורסמה בפומבי, כדי לא לעורר את המלשין שלא מפסיק להדליף ל-FBI" כך מספר אברך נוסף ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, ביום שני שעבר, דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', אודות שמונה מתושבי לייקווד החרדית, חלקם בני משפחה של דמות מוכרת בעולם התורה, שנעצרו בפשיטה פדרלית בהאשמות הקשורות בהונאה של משרדי הרווחה, על פי הדיווח המקומי - בהיקף שלא נראה קודם לכן בניו ג'רזי.

על פי הדיווח באתר app.com גורמים רשמיים ופדרליים פשטו על ארבעה בתים, בעיירה בניו ג'רזי. כמה מעצרים בוצעו, כמו כן דיווחנו, כי יתכנו מעצרים נוספים במהלך היום.

"החקירה עד כה גילתה כי ההונאות ממשלתיות והעלמות מס הכנסה בקהילה החרדית בלייקווד נפוצה", כך על פי המקור שמסר את הידיעה לתקשורת.

נכון ליום שני בבוקר, כתבי האישום בתיק עדיין לא נמסרו, וההאשמות הקשות בהן חשודים העצורים עדיין לא ידועות בצורה רשמית.

על פי הפרסומים שכבר פורסמו, ארבעה זוגות שנעצרו מואשמים בהוצאות פיקטיביות על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי סיוע בשכר דירה, תלושי מזון, ביטוח לאומי, והבטחת הכנסה, בנוסף נטען כי הזוגות שנעצרו הרויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שהם דיווחו לרשויות תוכניות הסיוע לציבור.

על פי הדיווח הרשויות הצליחו להוכיח כי משפחות כביכול זייפו הכנסותיהן באמצעות העברות כספים בלתי חוקיות שנעשו בחנות מקומית בבעלות יהודית. הבעלים של החנות בשדרות קליפטון, הודה באשמה ב-23 בפברואר, שהעביר מיליוני דולרים ללא דיווח לרשות המיסים.

על פי החשד חלק מההעברות הללו, יחד עם רשומות של שכר לימוד פרטיות, ותקציבים מקופה ממשלתית המשלמת דמי טיפול רפואי עבור ילדים חולים שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם טיפול, דווחו לרשויות בצורה מזוייפת.

החקירה בחשד להונאה לכאורה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת מסתעפת למגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות ולאומיות, ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג'רזי, מחלקת ההונאה, משרד התובע המחוזי, כולם יחד חוקרים את החשדות.

"זהו רק הגל הראשון של המעצרים בלייקווד, וככל הנראה יהיו מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים, ההונאה הציבורית לכאורה עשויה להגיע לכמה מיליוני דולרים" נאמר בדיווח הראשוני ביום שני.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הפרשה ולדווח.
לייקווד FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד