כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נתניהו נכנע לליצמן: מיכל עבאדי בויאנג'ו לא תהיה נציבת שירות המדינה

מיכל עבאדי בויאנג'ו לא תהיה נציבת שירות המדינה, לאחר ששר הבריאות איים בהתפטרות אם המינוי ייכנס לתוקף

צילום: שלומי כהן
צילום: שלומי כהן



אחרי שבועות ארוכים של לחצים מצדו של יעקב ליצמן, נכנע ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הבריאות והחליט כי החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, לא תהיה נציבת שירות המדינה.

כפי שדווח ב-TheMarker, הודיע ליצמן כי יתפטר אם המינוי יצא לפועל, ואף הכין מכתב התפטרות. על אף שיחות ארוכות שנערכו בין השניים, לא מצא ראש הממשלה את הדרך להפיס את דעתו של ליצמן. בינתיים מונה אודי פראוור, בכיר במשרד ראש הממשלה, לממלא מקום הנציב. פראוור אמור לפרוש לגמלאות בסוף 2017.

לאחר שמינויה של בויאנג'ו ירד מהשולחן, החלה לשכת ראש הממשלה לחפש מינוי חדש. מדובר בתפקיד הציבורי היחיד עליו מחליט ראש הממשלה בעצמו, והוא זה שמגיש את שם המועמד לוועדת מינויים. במודל הזה קיים תמיד חשש כי הוועדה, הממונה על ידי ראש הממשלה עצמו, תשמש חותמת גומי.

במסגרת החיפוש עלה שמו של אורן הלמן, סמנכ"ל הרגולציה של חברת חשמל. הלמן נחשב מקורב לראש הממשלה, לאחר שהיה יועץ שלו בזמן היותו שר האוצר. הלמן היה גם יועץ של שרים וחברי כנסת אחרים. לאחר מכן עבד במשרד פרסום גדול וגם שימש במשך כשנה מנהל לשכת העיתונות הממשלתית. בתפקידו כסמנכ"ל הרגולציה הוא אחראי גם על דוברות חברת החשמל. בין פעולותיו הוא מקדם באופן פרטי שילוב של בעלי מוגבלויות בשוק העבודה, וזוכה להערכה רבה בתחום הזה. עם זאת, הלמן לא עוסק ולא עסק מעולם במשאבי אנוש, ולא ברור אם ברשותו הכישורים לתפקיד נציב שירות המדינה. "הלמן הוא במהותו דובר, יחצ"ן, איש פרסום", אומר גורם המכיר את הזירה. "לא ברור מה לו ולתפקיד נציב שירות המדינה. אין לו כל זיקה שהיא לנושא, ובוודאי לא ניסיון".

גם כנגד הנציב הקודם, משה דיין, נטען כי כלל לא ניהל מערכות גדולות בשירות המדינה, אך הדברים האלה לא הפריעו לנתניהו למנותו.

באווירה הנוכחית, ברור כי נתניהו מבקש מינוי נוח לתפקיד החשוב הזה. ייתכן כי דווקא אדם שאינו מכיר את התפקיד כלל, אך ירגיש מחויב לראש הממשלה בזכות הקידום - יתאים מאוד לראש הממשלה.

מיכל עבאדי בויאנג'ו מסרה: "שמחתי על כך שראש הממשלה ראה בי מועמדת ראויה לתפקיד נציבת שירות המדינה. אני סבורה שזה תפקיד חשוב שאותו הייתי ממלאת היטב. אני מצרה על כך שהנסיבות הפוליטיות לא איפשרו את המינוי".
מיכל עבאדי בויאנג'ו נציב שירות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד