י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יואליש קרויס ל'בחדרי': "אחזור להפעיל את המשחטה"

יואליש קרויס, הקמב"ץ הבלתי מעורער של 'העדה החרדית' חזר מהכלא לבית הקטן ברחוב חוני המעגל 3 בשכונת מאה שערים הירושלמית • בשיחה עם 'בחדרי' הוא מספר על מה שהספיק בכלא ובעיקר מה לא הספיק, וגם מבטיח "אחזור להפעיל את המשחטה"

יואליש קרויס ל'בחדרי': "אחזור להפעיל את המשחטה"
יואליש קרויס צילום: משה ויסברג



יואליש קרויס, הקמב"ץ הבלתי מעורער של 'העדה החרדית' חזר לבית הקטן ברחוב חוני המעגל 3 בשכונת מאה שערים הירושלמית. שלטי ענק "אבא חזר הביתה" ו"אבא חיכינו לך" מרוחים בכל מקום אפשרי עם החתימה "יושבי החצר".

בביתו הקט, עם 16 ילדיו הוא מקבל אורחים מכל החוגים שבאים לשהות במחיצתו, לשמוע דבר מה ואף ללגום קפה מהביל.

לאחר חמישים יום בכלא התיישב יואליש לראיון קצר ל'בחדרי חרדים' וסיפר על הימים שעברו עליו באגף התורני בכלא מעשיהו ברמלה.

(יואליש בראיון ל'בחדרי חרדים': צילום: חיים גולדברג)


• איך היה בכלא?

"ברוך ה' היה טוב מאוד, היה חופש, ועכשיו אני צריך שבועיים חופש מהחופש".

• כתבת ספר?

"לא הספקתי כי רוב היום למדתי. חשבתי בתחילה שלא יהיה מצב ללמוד, אבל לבסוף לא היה לי זמן. אולי אם הייתי נשאר עוד שבועיים שלוש הייתי כותב. אבל גם לא נראה לי".

• מה עשית בקשר לאוכל? קפה לא שתית כפי שאתה רגיל?

"ברוך ה' קיבלתי מצות בגלל שאני לא אוכל לחם שלא נאפה בבית ושום דבר שיש בו קמח ושמן, אכלתי טונה במים, פירות וירקות בהשגחת העדה החרדית, אכלתי מפסח שני עד שבועות מצות וגם אחרי כפי שנוהגים חסידי קרעטשניף לאכול מצות".

• אין זה סוד שנשיא המדינה הציונית - אותו מכנים אצלכם "נשיא מדינת הכופרים" - חנן אותך. יש לך משהו להגיד לו?

"אם לא הייתי יושב בכלל, יכול להיות שהייתי מודה, אבל ישבתי חמישים יום על אי דיווח מס, הרי היה לי גמ"ח של מטרנה שאמרו לי שאני חייב לדווח למרות שזה מגלגל 400 שקל בחודש, היום מי שצריך מטרנה אצלי אני נותן לו רק כמה שהוא צריך ללילה וזהו. אני לא מוכר ולא נותן מטרנות".

• מתי אתה חוזר לעבודה?

"מקווה עוד שבועיים, שנוכל קצת לנוח שיהיה חופש מהחופש".

• המשחטה תחזור לפעול יש אופציה כזאת?

"חשבתי שעכשיו הכול יהיה יותר קל, אבל אני חושב שאני אחזור להפעיל אותה פעמיים בשבוע. הכול באישור כמובן, הרי המס שלי הולך או לפוניבז' או למיר כי העבירה היא רק לקחת לא לשלם".

קרויס בן ה- 44 שלא הוציא מימיו תעודת זהות כי לא התייצב בצבא ולא עשה רישיון, מספר כי בתקופת המשפט חייבו אותו להוציא ת.ז. וכבר מזה עשרה חודשים דוחים אותו. הוא אף הגיש עתירה מנהלית בעניין ודוחים אותו כל חודש כששוב ושוב חוזרים על השאלה "איפה היית עד עכשיו".

"גם את הילדים שלי לא רצו להכניס לבקר אותי בכלא כי אין להם תעודת זהות, מה הם חושבים? שאני מביא ילדים מהרחוב שיבקרו אותי?".

לסיום קרויס מודה לכל אחד שעשה וכתב והתפלל למענו. "כל צרה שה' מביא על אדם הוא עושה חשבון כמה אנשים צריכים לסבול בגללו, וכל אחד שכאב לפי החלק שלו, הרי קרה פה דבר שלא היה קורה מעולם. זה עניין ציבורי לא עניין פרטי".
יואליש קרויס העדה החרדית חנינה מאה שערים משחטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד