ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מעצב השערים - איננו • ר' חיים מושקין ז"ל

למעלה מ-30 שנה עיצב ר' חיים מושקין את כריכות הספרים של היצירות התורניות הגדולות ביותר • הבוקר, בגיל 65, נפטר לאחר מחלה קשה

חיים מושקין. מלך עולם הספרים היהודי
חיים מושקין. מלך עולם הספרים היהודי

ברוך דיין האמת: הבוקר (ג') נפטר בירושלים הרב חיים מושקין ז"ל, לאחר שנים בהן סבל ממחלה קשה. ביום הפורים חלה הידרדרות קשה במצבו הבריאותי, והוא נלקח לבית החולים הדסה עין כרם.

הבוקר (ג'), בגיל 65, השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח התעסק במשך למעלה משלושים שנה בעיצוב כריכות הספרים של עולם התורה, והיה מחלוצי התחום שהלך והתפתח בשנים האחרונות. כמעט ואין ספר תורני שלא עבר תחת ידיו האמונות שעשו את מלאכת הקודש בהמון אהבה ומסירות.

"מלך עולם הספרים היהודי', כתבו לו ראשי ישיבות רבים בתעודות הוקרה - שהציפו את משרדו הקטן ברחוב חנה הירושלמי – על עבודתו הייחודית.

היצירות הגדולות של עולם הספר התורני עברו רובם ככולם תחת ידיו, מספרי הראשונים של 'מוסד הרב קוק', טור 'שירת דבורה' ועד ספרי מכון 'המאור'. גם כשמדובר היה ביוזמות פרטיות של בחורי ישיבה צעירים, לא השיב את פניהם ריקם. שעות ארוכות השקיע בעיצוב כריכה מכובדת לקובץ תורני פופולארי שיצא על ידי כמה בחורי ישיבות בשם 'קול מהיכל'.

בן משפחתו מספר ל'בחדרי חרדים': "הוא היה גומל חסדים בצורה נדירה. אנחנו יודעים שהוא היה מלווה כספים בסכומים גדולים לאנשים, כשהוא יודע מראש שהוא לא יזכה לראות את הכסף בחזרה. הוא היה תומך גדול בעולם התורה, ולא היה ספר שהוא עיצב את כריכתו שהוא לא עבר עליו מתחילה ועד סוף".

ירח טוקר ממכריו של מושקין: "חיים היה אחד האנשים היחידים שאני מכיר שתמיד הסתובב עם חיוך על פניו. מעולם לא היה ניתן לראותו כועס. גם בשבועות הקשים ביותר שבהם היה חולה מאד, טיפס כל שבת כמה קומות לבית הכנסת הקבוע שם היה מתפלל בגבעת שאול ובכוחות שלא היו לו, הגיע לבית הכנסת כדי להשתתף בתפילה במניין. רק מעטים יודעים כמה חסד הוא עשה, היה ממייסדי 'זכרון מנחם' וגופים גדולים רבים אחרים".

הותיר אחריו את רעייתו מרגלית שתחי' וארבעה ילדים נשואים.

הלוויתו יצאה היום (ג') בשעה 16:30 מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים, שם נטמן למנוחת עולמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד