א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ובערת: ארגון חדש יתבע תוקפים ומשתיקים

'דין וחשבון' - ארגון חדש שממומן על ידי תורמים מחו"ל, יסייע לנפגעים מתקיפות חמורות, לתבוע מי שפגע בהם ומי שהשתיק את הפגיעה בהם

ובערת: ארגון חדש יתבע תוקפים ומשתיקים
דין וחשבון



בעקבות מספר מקרים בהם רבנים ואנשי חינוך לא דיווחו לרשויות על מקרי תקיפה חמורים בתוך המגזר, אנשי עסקים מארה"ב יסייעו להאבק במשתיקי ההתקפות באמצעות תביעות אישיות.

"דין וחשבון" - זהו השם שנבחר למיזם החדש הקורא לנפגעי התקפות בתוך הציבור החרדי להגיע ולתבוע תשלומי פיצויים ממי שהיווה מסגרת תומכת לעוול שנעשה להם, בניגוד לחוק ולהלכה.

המיזם הינו פרי יוזמתם של אנשי עסקים חרדים מחו"ל המעדיפים בשלב זה להישאר בעילום שם, שהחליטו לומר 'די' למצב בו כל שבוע עולים סיפורים המדווחים על ילדים, נשים ונערים שנפגעים ודמם נשפך. סיפור המשגיח שתקף את שלושת קרובות משפחתו שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', סיפורים על מטפלים שונים, רופאים או מלמדים בתלמודי התורה ועוד, כאשר בחלק מהמקרים - עולה כי היו בסביבה אנשים שידעו על המקרים, אך בחרו לא לדווח.

אחד העוסקים בהקמת הארגון אומר ל'בחדרי חרדים', כי בשלב ראשון הוקצו למיזם למעלה מחצי מיליון ש"ח כקרן למימון התביעות וליווי מקצועי ומשפטי. "כחלק מאופן הפעולה אנו מתכוונים לשכור חוקרים פרטיים שימציאו לנו הוכחות לגבי אנשים שידעו ובניגוד לחובתם - לא דיווחו לרשויות".

במסגרת הפרסום הראשוני קוראים מובילי המיזם לנפגעים להתלונן. בפרסום מטעם "דין וחשבון" נאמר: "העבריינים פגעו? המוסדות והעסקנים השתיקו? הרשויות הפקירו? שישלמו לכם ביוקר". במסגרת זו, המיזם מציע לנפגעים סיוע ללא עלות במימון תביעות פיצויים אזרחיות, כולל ליווי נפשי, חוקרים פרטיים וצוות משפטי מקצועי.

ב"דין וחשבון" מסבירים כי הייחודיות במיזם הנוכחי היא שימת הדגש על הסביבה המשתיקה והתומכת המייצרת כר פורה לפגיעות חמורות. בניגוד למה שקורה בהליך הפלילי בו הפוגע בלבד הוא זה שמשלם מחיר - בהליך האזרחי נתבעים גם אלה שלא התנהלו כחוק וכהלכה, ולא גילו אחריות בנוגע לעניין שהגיע לפתחם.

"מורים, יועצים חינוכיים, או מנהלי בית ספר שעוברים על חובת דיווח, עובדי מחלקות הרווחה שמטייחים מקרים ולא מטפלים בהם לפי הנוהל, או מוסד שממשיך להעסיק עבריין תוך ידיעה שהוא ממשיך לפגוע בכל יום - צריך לדעת שיש לכך מחיר" מציינים ב"דין וחשבון" ומוסיפים כי "הציבור שלנו אינו שונה מהבחינה הזאת של השתקה מכלל החברה הישראלית".
מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד