ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

גל אנטישמי בלייקווד: "היהודים גנבים"

גל חריף של תעמולת זוועה אנטי-יהודית בלייקווד, כתוצאה מפרשת ההונאה רחבת ההיקף שנחשפה בעיירה. אנדרטה יהודית לזכר השואה חוללה, ועלונים בסגנון התעמולה הנאצית, פוזרו בעיירה: "יהודים - ביניהם רב - גנבו 2 מיליון דולר"

עלון שחולק בלייקווד
עלון שחולק בלייקווד



הנה זה בא: פרשת הונאת הענק רחבת ההיקף שנחשפה בלייקווד כבר גורמת להתעוררות אנטישמית ולתעמולת זוועה נגד יהודים.

שתי תקריות אנטישמיות אירעו בעיירה החרדית לייקווד, באחת התקריות, על עשרות כלי רכב הוצמד עלון עם עלון תעמולה המזכיר תעמולה של המפלגה הנאצית לפני השואה,

בעלון נכתב: "גנבים יהודים הקרובים אליך, גנבו שני מיליון דולר, היהודים האלו ביניהם רב, שיקרו לגבי ההכנסות שלהם בכדי שיוכלו לקבל הטבות, 1.4% מהאוכלוסיה בארה"ב הם יהודים, 48% מהמיליארדים בארה"ב הם יהודים".

בתקרית נוספת הושחתה אנדרטת שואה מול בית כנסת בלייקווד, המשטרה חוקרת את שני האירועים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פשע השנאה הגיע על רקע מעצרם של שבעה זוגות חרדים, תושבי לייקווד, ביניהם הרב זלמן סורוצקין המנהל את בית-כנסת לוצק ורעייתו, וזאת בחשד לדיווח כוזב לרשויות הרווחה על רמת ההכנסה החודשית שלהם, כדי לקבל קצבאות ילדים מוגדלות, יחד עם הטבות נוספות שלכאורה קיבלו במרמה.

לאחר שהסיפור היכה גלים ברחבי ארה"ב, כשכלי התקשורת הלא יהודיים, סיקרו את הפרשה מזווית לא מחמיאה, הגיב הוועד של לייקווד למקרה

"אנחנו עצובים על מעצרם של שבעה זוגות תושבי עירנו, אנו מאמינים בעיקרון שהם חפים מפשע עד שלא תוכח אשמה, אנו לא שופטים את האנשים שנעצרו עד להשלמת ההאשמות הללו, ומתנחמים בידיעה שמערכת המשפט שלנו היא ישרה ותפסוק בצדק". כך דווח באתר Yeshiva world news.



לייקווד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד