י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפוגרום המזעזע בבאבוב: זרקו תפילין ותלשו מזוזות

הפוגרום שבוצע בישיבת באבוב בבני ברק על ידי חסידי ויז'ניץ, ממשיך להסעיר את עולם החסידות. עד ראיה משחזר ל'בחדרי' את האירוע, שלב אחרי שלב: "מאתיים חסידים מכל הגילאים הסתערו פנימה, פרצו להיכל הישיבה והשחיתו אותו" צפו בתיעוד המזעזע

האבקה הלבנה של המטפים, הזיקה לכל הרכוש
האבקה הלבנה של המטפים, הזיקה לכל הרכוש



הפוגרום שבוצע במוצאי שבת בישיבת 'עץ חיים'-באבוב בבני ברק על ידי חסידי ויז'ניץ, ממרכז חסידי ויז'ניץ, ממשיך להסעיר את עולם החסידות.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה עדות של עד ראייה, שגולל את הסיפור מתחילתו ועד סופו: "היה זה בעת קידוש לבנה של החסידים בראשות הרבי מויז'ניץ", סיפר, "בחור שלטענת הבחורים לא לומד בישיבה אלא התארח בשבת בישיבה צעק מהבניין המשקיף על פני מרכז חסידי ויז'ניץ שלוש פעמים את שמו הפרטי של הרבי. בפעם השלישית בה קרא את שמו, הרבי הרים את עיניו למעלה - מה שהספיק לחסידים לעשות את הצעד הבא.

"מיד לאחר שהסתיים קידוש לבנה הגיעו למעלה ממאתיים אנשים צעירים, מבוגרים וזקנים שפרצו את השער והורידו את האותיות עם הכיתובים שעל השער, לעילוי נשמת תורם הבניין"



"הם עלו לקומה הרביעית, שם פגשו בחור שניסה לעצור בעדם. הם העיפו אותו ונכנסו לחדרים של בחורים משיעור א' שישנו, הם הפכו אותם מהמיטות אמרו להם "יש פה שריפה תתפנו מהבניין"

אותו עד ראייה מוסיף: "הם הפכו את כל בית המדרש - ביצעו בו פוגרום, הפכו את כל הספסלים ורוקנו את כל ארון התפילין על הרצפה".

"הם לקחו את המטפים של הכיבוי והתיזו לכל עבר כל החליפות של הבחורים ובית המדרש, הכל התמלא באבקה לבנה".

"הם אף פתחו את ארון הקודש וצעקו: "אתם לא יהודים, אפשר לקרוע את ספר התורה שלכם". הם עקרו מזוזות, ורק כשהם שמעו שהמשטרה בדרך לשם החסידים ברחו".

גורם בחסידות ויז'ניץ מסר ל'בחדרי חרדים': כי: "מדובר בקבוצת בחורים אמריקאים שכבר חודש עושים אצלנו בלאגן בטיש ובסעודה שלישית. אתמול זה התפוצץ כשהם צעקו את השם של הרבי כשהוא היה בקידוש לבנה".

























































ויזניץ באבוב פוגרום חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 116 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד