י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבי מסאטמר תקף הלילה את השקרים והפתיע

אסיפה מיוחדת התקיימה הלילה אי שם בעיירה מונסי, בה השתתפו אדמו"רים ורבנים מהשורה הראשונה ובראשם האדמו"ר מסאטמר, שעניינה הגיוס, האסיפה הגיעה לשיא כשהרבי מסאטמר התייחס לנושא ההתייצבות, וגם מי השתתף • כל הפרטים בפרסום ראשון

האדמו"ר מסאטמר באסיפה הלילה. צילום: אברומי ברגר
האדמו"ר מסאטמר באסיפה הלילה. צילום: אברומי ברגר



פרסום ראשון: אסיפה שנקראה בעניין הגיוס, התקיימה הלילה (שני) במשך כשלוש שעות, באולם שכור בפאתי העיירה מונסי, ובה השתתפו ראשי הישיבות הגר"מ קוטלר, הגרא"ב וואכטפוגל, הגר"א שכטר, הגר"ד שוסטאל, הגר"ח פלאהר, האדמו"ר מסאטמר והאדמו"ר מפאפא, האדמו"ר מבאבוב-45, האדמו"ר מקאסאן ואחיו האדמו"ר מפארשעי, גאב"ד קארלסבורג רבי יחזקאל ראטה, והרה"צ חיים צבי טייטלבוים בן האדמו"ר מסאטמר.

האסיפה התכנסה כפי שהודיע האדמו"ר מסאטמר לפני מספר שבועות, עוד לפני הודעתו על אי השתתפות בעצרת שארגן אחיו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, כי יתקיימו דיונים מעמיקים בעניין סוגיית הגיוס, בישיבה עם הרבנים בנחת רוח ולא על ידי עסקנים.

במהלך האסיפה הלילה, התחוללה דרמה של ממש, כאשר התבטא האדמו"ר מסאטמר שהגיע ממונרו, ואמר את הציטוטים הבאים: "הבחורים שהתייצבו ויושבים ולומדים אין להם שום בעיה, אף אחד לא נעצר ואין חשש כי יגוייסו. כל הבעיה היא עם אלו שלא התייצבו, הם נמצאים בסכנה, אז שיתייצבו ויחזרו ללמוד תורה ללא חששות".

במקום התחוללה דרמה של ממש, כשהדי התפרקות קמפיין ה"פייק ניוז" נשמעים באוזני נציגי "הפלג" בארצות הברית ששהו במקום. במענה למספר בעיות שעלו על השולחן בנוגע לבחורים שכבר הסתבכו, האדמו"ר תקף את הנציגים החרדים, בעיקר אלו החסידיים חברי הכנסת של אגודת ישראל, וטען כי הם הבעיה שאינם מתגייסים לעזור. יחד עם זאת טען בתוקף כי "לרבני ארה"ב אין מה לפעול בעניין הגיוס, שלא בתיאום עם רבני ארץ ישראל".

לשיא הגיעו הדברים, כשהאדמו"ר תקף בחריפות גורמים ירושלמים, המזוהים עם הסיקריקים, ביניהם העסקן עמרם טייטלבוים וטען כי הם משקרים ביודעין ומציירים תמונת מצב שונה מהמציאות, לצרכי גיוס כספים.

האסיפה הסתיימה ללא סיכומים, כשהאדמו"ר מפאפא קם לצאת.

נזכיר, כי אנו כאן ב'בחדרי חרדים' דיווחנו בסדרת כתבות על קרב בלימה שהתנהל מארץ ישראל, באמצעות מכתבים ושליחים, שהמסר העיקרי בהם, היה כי אין לרבני ארה"ב להתערב ולקבוע מסמרות בניגוד לדעת גדולי ישראל בארץ ישראל, אחרי דבריו של הרבי מסאטמר הלילה, נראה שאימץ את טענתם באומרו "לרבני ארה"ב אין מה לפעול בעניין הגיוס, שלא בתיאום עם רבני ארץ ישראל".
סאטמר גיוס אסיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד