כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ח"כ מרגי סוער: "יש גבול עד כמה אני יכול להיות סורר" צפו בתיעוד

מרגי סוער מתמיד: "אני טוען שמנהלי המוסדות משתמשים בזה למיתוג. הלוואי ויכולתי להעביר בקדנציה שלי את חוק רישום איזורי לסמינרים, מבחוץ קל יותר" עוד נאמר בדיון: "החרדים מבינים רק שפה אחת, תפגע להם בכיס, הכל יסתדר" צפו

מרגי. צילום: פלאש 90
מרגי. צילום: פלאש 90



אפליית הבנות הספרדיות: על רקע המציאות הכואבת בעיר בית שמש ובערים נוספות, על פיה, בנות חרדיות רבות - בעיר בנות עדות המזרח, טרם שובצו בסמינרים לשנת הלימודים הבאה, התקיים הבוקר (שני) דיון בועדת החינוך של הכנסת, בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטים. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידיאו.



בדיון התייחס יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי להצעת החוק שתחייב הקמת סמינרים אזוריים במגזר החרדי, שכזכור, גררה התנגדות עזה מצידה של 'יהדות התורה' לאחר שגדולי ישראל הבהירו עמדת נגד חריפה, לדבריו של מרגי, "הלוואי שהייתי יכול להעביר בקדנציה שלי את חוק רישום איזורי לסמינרים, מבחוץ קל יותר, לי יש משמעת סיעתית ומשמעת קואליציונית. יש גבול עד כמה אני יכול להיות סורר ואני ידוע כסורר במידת מה. אבל יש דברים שאתה לא יכול".

"הלוואי ויכולתי להעביר חוק רישום איזורי גם למוסדות החרדים. זה לא קיים לצערי הרב. זה יפתור כמעט את כל הבעיה", הוסיף מרגי, "אני טוען שכל סוגיית האפלייה באה למתג. מנהלי המוסדות משתמשים בזה למיתוג".

מרגי המשיך: "אין ספק, שהמצב הוא קשה. המצב בחברה החרדית בנושא רישום בנות לסמינרים - עדיין לוקה בחסר. אבל עדיין, כמי שמוביל את הנושא, אין ספק שיש שיפור. למרות זאת אני בטוח שמנהלי המוסדות עוקבים אחרינו ומאלתרים ומייצרים להם פתרונות ומעקפים בכל מיני דרכים, הם לא יפסיקו עם זה", תקף מרגי את מנהלי הסמינרים.

הוא האשים את המנהלים בקיום רישום מוקדם "כמו בסיירות. את האנשים שלהם הם מאתרים בכיתה ז'. אבל כשאני בא להורים שילכו להתלונן - הם מפחדים ואומרים לי 'יתקעו לי את הרישום של הבת שלי'".

לסיום התייחס מרגי לסנקציות שהטיל המחוז החרדי במשרד החינוך בשנה שעברה על מספר סמינרים ואמר שבזכותן, השנה "המציאות טובה יותר" וכי אין ספק שהמחוז החרדי עושה עבודה טובה. כמו"כ, מנהל המחוז איציק זהבי הציג בוועדה נתונים המראים כי ביחס לשנה שעברה, המציאות טובה ואופטימית.

יו"ר תנועת 'עם שלם' חיים אמסלם, שהשתתף בדיון תקף ואמר כי "אני מדמה את זה לדייג והדגים. הדייג אוהב את הדגים? למה? כדי לטגן אותם. זה בדיוק המצב. מנהלי הסמינרים מלומדי מלחמה, יותר מתוחכמים ממכם מללום, ממרגי, הם אלופי עולם בקומבינות, בתחמנות".

אמסלם הוסיף כי "כשהייתי ח"כ במפלגת ש"ס בשעתו ניסיתי והצעתי הצעת חוק שאמרה שמוסד שייחשד כמפלה ייעצרו תקציביו. עולם המוסדות החרדי מבין שפה אחת: שפת הכיס. לא מדאיג אותו חקירות פליליות, חקירות משטרה ותלונות. תעצור לבדוק, תיגע בכיס, הכול יסתדר. וזו ההצעה הנכונה ואין בלתה. ומכיוון שכל אחד בחלומותיו ואילוציו, לכן במצב הנוכחי אני מצטער לומר שאני לא תולה תקוות גדולות לשיפור אך תומך במאבקכם".

כזכור, הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ מאיר כהן מ'יש עתידד' וכפי שפורסם אמש ב'בחדרי' כי כהן שיגר מכתב לגדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן ונשיא המועצת חכם שלום כהן, בו הוא מבקש מהם להתערב ולמנוע את האפלייה העדתית המתמשכת במוסדות החרדיים.
אפליית הסמינרים יעקב מרגי חוק רישום אזורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד