ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דאגה: נאסרה השחיטה היהודית באנטוורפן

דאגה בבלגיה: מחוז פלנדריה בו חיים מרבית יהודי בלגיה, ובו שוכנת העיר אנטוורפן, העביר חוק האוסר על השחיטה היהודית • חרדי תושב בלגיה ל'בחדרי': "אנשים פה מקווים שיוכלו לחולל שינוי בהחלטה"

שחיטה. צילום אילוסטרציה: קובי גדעון
שחיטה. צילום אילוסטרציה: קובי גדעון



דאגה בבלגיה: מחוז פלנדריה - המחוז הצפוני בבלגיה, בו מתגוררים כ- 40,000 יהודים ומרבית אוכלוסיית היהודים במדינה, העביר חוק האוסר על השחיטה היהודית.

בפלנדריה מתגוררים בעיקר הפלמים, תושבי המחוז דוברי הולנדית, העיר בריסל בירת בלגיה היא מחוז עצמאי שאינו משתייך למחוז הזה.

ההחלטה תכנס לתוקפה בתחילת שנת 2019, ולפיה השחיטה תתאפשר רק על ידי הימום הבהמה. דבר הנוגד את ההלכה היהודית,

ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר, לאחר החלטה דומה שאושרה במאי על ידי הפרלמנט הוואלוני בדרום בלגיה, שבו מתגוררים רק כמה מאות יהודים. חקיקה זו תכנס לתוקף בספטמבר 2019.

האיום לאסור שחיטה במחוזות הללו, כבר מונח על השולחן של המחוקקים הבלגים, על אף המאמצים שנעשו על ידי רבני אירופה לבטל את האיסור.

היהודים בבלגיה חוששים מהאיסור החדש. משיחה שערכנו עם חרדי תושב אנטוורפן עולה תמונה לא ברורה: "אנשים פה עדיין לא יודעים מה יהיה, איך בפועל אנשים יקנו בשר, מכיוון שהחוק יכנס לתוקף רק בעוד שנה וחצי. אנשים פה מאמינים שיוכלו לחולל שינוי בהחלטה".

תוך כך ראשי המפלגות שהעבירו את החוק הודיעו "שהם יעזרו ליהודים להסתגל לחוק החדש, שבו שחיטה יהודית תתבצע רק על ידי הימום הבהמה".

"זה מה שהופך את הצעת העזרה שלהם לחוכא ואיטלולא", אומר חרדי מבלגיה ל'בחדרי חרדים'.



לפני כחודשיים דווח ב'בחדרי חרדים', כי פרלמנט מחוז וולוניה אסר על השחיטה הכשרה. בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה: "ההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים "יהודים החוצה".

נשיא ועידת רבני אירופה הרב גולדשמידט תקף את ההחלטה: "יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול בשר כשר, ניאבק בהחלטה האומללה הזאת בכל הכלים העומדים לרשותנו".

שבועיים קודם לכן הופיעו ראשי הקהילה היהודית בפני חברי הפרלמנט הוולוני, והציגו בפניהם חוות דעת מדעית של אחד מגדולי המומחים בעולם, ד"ר ז'אן מישל גורט, ולפיה שיטות ההמתה הנהוגות באירופה מסיבות כאב לבהמה הרבה יותר מהשחיטה היהודית הכשרה.

חברי הקהילה היהודית הביאו הוכחות מבתי מטבחיים גויים שבשיטות ההמתה שלהם בהימום או במכת חשמל, הבהמות מתפתלות מכאב עד שהן מתות, כאמור כל זה לא עזר והשחיטה נאסרה.
שחיטה בלגיה פלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד