כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המנכ"ל כפה על איחוד הצלה ומד"א להתקפל

מי ניצח ומי התקפל, מי נכנע ומי הוכנע - זה תלוי כמובן תמיד את מי שואלים, אך לראשונה מזה שלוש שנים, מסתמנת אפשרות שקרב ארגוני הרפואה והצלה, ירד מסדר היום הציבורי בישראל, ושני הארגונים ייאלצו לעזוב את האגו בצד ולפעול רק למען המטרה: הצלת חיים האזרחים

בין וביר עם ליצמן בחתימת הסכם בשנת 2014. צילום: משה גולדשטיין
בין וביר עם ליצמן בחתימת הסכם בשנת 2014. צילום: משה גולדשטיין



שנים לאחר שהחל המאבק בין מד"א לאיחוד הצלה, נראה כי משרד הבריאות כפה הכרעתו על הצדדים באמצעות חוזר מנכ"ל המחייב את שני הארגונים לפעול יחד, ובכך אולי להביא לסיום המאבק.

המשרד פרסם היום (שני) חוזר מנכ"ל המסדיר את נהלי העבודה ושיתופי הפעולה בין ארגון 'מגן דוד אדום' לארגון 'איחוד הצלה' וזאת במטרה לייעל ולמקסם את פעילות כונני החירום במדינת ישראל לטובת כלל הציבור.

לפי הנוהל עליו סוכם בשיתוף פעולה של שני הארגונים, כונני איחוד הצלה לא יהיו יותר עצמאיים ויופעלו במסגרת מוקד הכוננים הלאומי המופעל על ידי מד"א. הכוננים יוזנקו באמצעות מוקד מד"א שיאתר את הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע בלא קשר לשייכותם הארגונית.

במקביל, מד"א יעביר גם למוקד איחוד הצלה מידע אודות כונני הארגון שאותרו, והמוקד ייצור קשר עימם ויבדוק יציאתם לאירוע ויעביר המידע למדא לצורך הזנקתם והעברת פרטי האירוע אליהם.

לצורך כך, מד"א יפתח אפליקציה משותפת שיפעל כמוקד מידע משולב ושני הארגונים יצטרכו לבצע התאמות נדרשות לאפליקציה שתאפשר הפעלת הכוננים במתכונת זו.

במטרה לייעל את התהליך ועל מנת שכל פניות החירום ינוקזו דרך מוקד הכוננים הלאומי, סוכם על דעת הצדדים, לאחר למעלה מ-10 פגישות משותפות במשרד הבריאות כי איחוד הצלה יחדל מפרסום ציבורי ופומבי של המוקד שלו, אולם לא ייאלץ לסגור אותו.

ככל שתתקבל קריאת חירום במוקד איחוד הצלה, המוקד יעביר את הפרטים למוקד מדא ובמקביל יאתר כוננים של איחוד הצלה ויזניקם לאירוע.

משרד הבריאות יפקח על הפעלת ההסדר למול מד"א ואיחוד הצלה. לצורך כך יקבל המשרד דיווח מפורט אודות היקף האירועים, ונתונים נוספים הנדרשים לביצוע בקרה. בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם, עד להטמעת האפליקציה, מוקד מד"א יפנה באופן יזום למוקד איחוד הצלה בכל אירוע החייאה ושל מחוסר החייאה מוקד מד"א יפנה למוקד איחוד הצלה לצורך איתור של עד שני כוננים נוספים לצורך הגעה למקום האירוע.

חוזר מנכ"ל זה גובש לאחר דיונים משותפים שיזם משרד הבריאות יחד עם כל הצדדים במהלך ארבעת החודשים האחרונים, "מתוך הערכה הדדית וכבוד משותף של מד"א ואיחוד הצלה כשלנגד עיניהם הצלת חיי אדם בלבד".

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בירך את מד"א ואיחוד הצלה על פועלם החשוב להצלת חיי אדם ועל הנכונות וההסכמה של שני הארגונים לשיתוף פעולה ביניהם ביישום המתווה ובהפעלת הכוננים.

במגן דוד אדום ובאיחוד הצלה בירכו על חוזר המנכ"ל בתקווה לשיתוף פעולה מלא על מנת להציל חיים.


סיכום קודם, בין וביר בנוכחות ליצמן בחתימת הסכם בשנת 2014. צילום: משה גולדשטיין
משרד הבריאות מגן דוד אדום איחוד הצלה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד