ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

השר דרעי מודה: "הרפורמים נחלו הישג"

אחרי ההישג החרדי בהסרת סכנת ההכרה ברפורמים, במסיבת עיתונאים בצהריים מודה השר החרדי, כי הרפורמים גם הצליחו להביא הישגים • בתגובה למתקפה על החרדים: "אין שינוי בכותל, להיפך, יש שיפור ואפילו התחשבות באותם אלו שרוצים תפילה אחרת"

השר דרעי מודה: "הרפורמים נחלו הישג"
יעקב גרודקה



לאחר שהמפלגות החרדיות רשמו שורת הישגיים קואליציוניים הן בנושא הקפאת מתווה הכותל והן סביב חוק הגיור הממלכתי, ומשכו אליהן אש וגופרית מהקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בעולם וחיצים מהתקשורת הכללית, שר הפנים אריה דרעי כינס הצהרים מסיבת עיתונאים, במטרה להוכיח שאין חדש תחת השמש וכי מה שהיה הוא שיהיה.



דרעי התייחס להקפאת מתווה הכותל, שהחרדים בעצמם הסכימו עליו במקור בשתיקתם, ואמר כי "מה שהיה הוא מה שיהיה, מאז הניסים הגדולים שקראו לנו במלחמת ששת הימים, שחרור הכותל, קורה ההיפך בכותל, כל שנה הולכת ומתרחבת הגישה אליו לכל עם ישראל, כל מי שמסתובב בכותל ונמצא שם – רואה במהלך כל השנה את כל מה שקורה שם, כל עם ישראל נמצא שם, רואים את כל מה שהצבא משתמש בכותל, מנהרות הכותל, כל מה שקורה שם בכותל, כולם מגיעים לעשות שם בר מצוות וכל הכותל פתוח לכולם. הוא מתנהל, ולא מפריעים לאף אחד".

דרעי התייחס ל'עזרת ישראל' ולתפילתם של הרפורמים ואמר כי "גם אותה רחבה קטנה שלפני 20 שנה נתנו וקראו לה 'עזרת ישראל' - היא נשארת אותו דבר, וההיפך ראש הממשלה הודיע שהוא הולך להשקיע שם 18 מיליון שקל, כדי להגדיל אותה וכדי להתאים אותה שתיתן מענה יותר, כך שאין שום שינוי, ההיפך יש שיפור ואפשר לומר שיש יותר התחשבות באותם אלו שרוצים תפילה אחרת".

"היה כאן ניסיון בדלת האחורית לתת מעמד והכרה רשמית של מדינת ישראל, לזרם הרפורמי כזרם ביהדות ואת זה חסמנו שלא תהיה הכרה", אמר דרעי, "אבל אין לזה שום קשר לזה שהכותל המערבי פתוח לכל יהודי ולכל אדם בעולם שרוצה להתפלל שם".

כשנשאל דרעי על ידי כתב 'הארץ', חיים לוינסון, הרי החרדים הם אלו שהסכימו על מתווה הכותל, ואף אחד לא ניסה להכיר ברפורמים ב"דלת האחורית", דרעי השיב לו: "טוב, עכשיו אתה רוצה לדבר היסטוריה? הפה שאסור - הוא הפה שהתיר, אני מודה לך, עשינו ותיקנו, אתה צודק", הודה דרעי.

בדבריו טען דרעי בפני כלי התקשורת כי "יש מסע הסתה חמור כנגד הציבור החרדי ומידע לא מדויק, כאילו החרדים הם אלו שרוצים לשנות ולכונן כאן מדינת הלכה. זה שקר אחד גדול. של אנשים שרוצים לפרק את הממשלה".



דרעי. צילום: יעקב גרודקהצילום: דרעי. צילום: יעקב גרודקה
דרעי. צילום: יעקב גרודקה


על חוק הגיור הממלכתי אמר דרעי: "אין עוד מדינה בעולם שיש לה חוק השבות רק מדינת ישראל. הרפורמים רוצים שאני כשר הפנים יכיר בגיורים שלהם בשביל חוק השבות. זה דבר שלא היה מעולם. מי שמנהל את מערך הגיור הדתי זה משרד ראש הממשלה ורוב הדיינים שם הם מהציבור הדתי לאומי, העמדה שלנו הייתה בעיקר כנגד העמדה האורתודוקסים שלא יכירו בהם, ומי שניסח את חוק הגיור היה משרד המשפטים".

עוד הוא הוסיף: "מבחינתי גם בגיור הממלכתי לא הייתי רוצה שיכירו בו עבור חוק השבות. אבל בית המשפט אמר אחרת. לכן, אני השר החרדי מצדד בגיור הממלכתי, ותוקפים אותי הרפורמים והדתיים הלאומיים. אני הקמתי את הרבנות הראשית? הרב קוק הקים אותה".

"אם אכיר בגיור רפורמי - אין לדבר סוף. הרי אפשר לפתור את בעיית המסתננים בשנה אחת. כולם יגיעו עם תעודת גיור ואני אהיה חייב לקבל אותם".

דרעי תקף את ראשי הקונסרבטיבים והרפורמים: "מר ג'ייקובס התראיין באנגלית והאשים אותנו בפילוג עם ישראל. אני רוצה לצטט אותו בנאום שנתן: 'לא צריך לראות בנישואי תערובת כישלון'. זה אדם שלא חי פה והם רוצים שאתן להם את חוק השבות", הוא תקף גם את מנכ"ל התנועה הרפרומית, "גלעד קריב, מנכ"ל של התנועה הרפורמית ניסה להתקדם במחנה הציוני, באמצעות פעילותו בארגון אסף למען המסתננים. נותן לכם לדמיין מה יקרה אם הוא יקבל את מפתחות חוק השבות".
דרעי מתווה הכותל רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד