י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא רק העו"סים: גם הרופאים מכריזים על סכסוך עבודה

לאחר שבעה חודשים של משא ומתן הכריזו הרופאים על סכסוך עבודה • המשמעות: בעוד שבועיים עלולים 20 אלף רופאים לפתוח בשביתה • ליצמן כועס

רופא בפעולה. ישבתו? צילום ארכיון: יעקב נחומי
רופא בפעולה. ישבתו? צילום ארכיון: יעקב נחומי

לאחר שבעה חודשים של משא ומתן הכריזו אתמול הרופאים על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה: בעוד שבועיים עלולים 20 אלף רופאי בתי החולים, קופות החולים והמרפאות לפתוח בשביתה.

לדברי יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, "התוכנית של האוצר לא מאפשרת לעשות שום שינוי. לא הייתה ברירה והכרזנו על סכסוך עבודה".

מתברר, כי למרות הצעותיו של האוצר, דרישות הרופאים גבוהות יותר: תוספת 50% לשכר השעה, העומד, לדבריהם על ממוצע של 42 שקלים, תוספות לעידוד רופאים לעסוק במקצועות בהם חסרות ידיים עובדות כמו רפואת פגים וטיפול נמרץ, ועידוד רופאים לעבור לפריפריה.

האוצר, מצידו, טוען כי הרופאים קיבלו, במהלך עשר השנים האחרונות, תוספת של 24% לשכרם, ולכן אין כל סיבה להעלאת שכר גורפת לכלל הרופאים.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הביע כעס על החלטת הסתדרות הרופאים להכריז על סכסוך עבודה: "לרופאים אצה הדרך להכריז על סכסוך עבודה. ההחלטה על סכסוך עבודה בוצעה בשלב מוקדם מדי, עוד בטרם מיצו הצדדים את תהליך המשא ומתן".

ליצמן ועמו גם מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, יצאו בקריאה לרופאים להיענות להצעת האוצר להכניס שעון נוכחות לבתי החולים, בתקווה שאם כך יקרה יסכים האוצר להיענות לדרישת הרופאים להכניס שירותי רפואה פרטיים לבתי החולים הציבוריים, מה שיאפשר לחולים לממן ניתוחים באמצעות הביטוח המשלים.

הרופאים אף טוענים, בניסיון לשכנע, כי צעד שכזה יכול למנוע את מעבר הרופאים לרפואה הפרטית, שם הם מצליחים להשתכר בכבוד...

אך עד שזה יקרה, מביעים במשרד הבריאות פליאה על הכרזת ההסתדרות הרפואית בנושא סכסוך עבודה, וזאת לאור העובדה ש"אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן". הם מביעים הזדהות עם הרופאים, מצד אחד, ושבים על הכרזתם לפיה הם "מכירים מקרוב את העומס המופעל על הרופאים במערכת הציבורית", אך מדגישים כי הכרזה על סכסוך עבודה, "חייבת להמתין למיצוי ההידברות וטרם הגיע שלב של מיצוי ההדברות. אנו סבורים שאצה הדרך למכריזים וקוראים להסתדרות הרפואית להמשיך במשא ומתן קדחתני ורציני, תוך הצגת עמדות מפורטות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד