י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חילוקי דעות ביהדות התורה: איך לנקום בבנט

בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה היום טען ח"כ משה גפני, לא ייתכן ש'הבית היהודי' מקדמת את הצעת חוק ירושלים - שהוא חוק ייסוד, מבלי תיאום עם המפלגות החרדיות וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני • כך מבקשים החרדים לנקום בבנט • פרסום ראשון

בנט. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
בנט. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



פרסום ראשון: הרוחות סערו בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה היום, זאת לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, טען כי לא ייתכן ש'הבית היהודי' מקדמת את הצעת חוק ירושלים - שהוא חוק ייסוד, מבלי תיאום עם המפלגות החרדיות וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

גפני העלה את האפשרות שהסיעה תתנגד לחוק ירושלים של בנט, זאת בתגובה לפגישתו עם הרפורמים והקונסרבטיבים, נגד העמדה החרדית.

מי שהתנגד לכך, הם סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר הבריאות יעקב ליצמן, שטענו כי אין מה לקיים על כך דיון, וכי הדבר לא יראה חיובי לצאת נגד חוק שבא לשמור על ירושלים, בתגובה גפני זעם ואמר: "אנחנו לא שווים כלום, אנחנו הבית היהודי". לבסוף נקבע, להתייעץ בנושא עם גדולי ישראל והם אלו שיכריעו את הספק.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מבהיר גפני כי "אנחנו לא מתנגדים לחוק, אין לנו עמדה בעניין הזה, כי לא עושים היקשים מדבר אחד לשני, אבל מה שאני דרשתי בישיבת הסיעה הוא, שלא יכול להיות מצב שהבית היהודי יביאו מעל הראש שלנו, חוק יסוד מבלי שהם מדברים איתנו קודם ומסכמים עמנו. לכן, כשהצעת החוק תגיעה להצבעה – נשאל את גדולי ישראל והם יחליטו לנו".

גפני הוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "בין היתר, העלתי את הנשוא היום, בתגובה לעובדה שבנט נפגש עם הרפורמים והקונסרבטיבים".

בימים האחרונים, סערו הרוחות, סביב הצעת החוק של בנט, שמבקשת כי כל החלטה שתתקבל בנוגע לשטחי ירושלים תחייב הסכמה ורוב של 80 חברי כנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב והטיל וטו על הצעת החוק בוועדה השרים לענייני חקיקה, ולבסוף הוסכם כי הצדדים יעבדו יחד על גיבוש ההצעה, בנט עם השר זאב אלקין.
נפתלי בנט; יהדות התורה נקמה חוק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד