ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

מעטפה חשודה נשלחה לבכיר חרדי במערך הגיוס; "הזעקנו חבלן"

מעטפת נפץ מדומה, הושארה בתיבת הדואר של רס"ן יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל. בן משפחה ל'בחדרי': "ראינו את המעטפה והזעקנו מיד חבלן משטרה. חצו פה את הקווים האדומים. הם רוצים להבעיר את השטח"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



המאבק נגד מערך גיוס החרדים בצה"ל עולה שלב: מטעפת נפץ מדומה, הושארה בתיבת דואר של בכיר מערך גיוס החרדים בצה"ל.

בשעות אחר הצהרים (שני) התקבל דיווח במשטרה מאשתו של רס"ן יעקב ראשי, בכיר במערך גיוס החרדים וראש מדור בני ישיבות בצה"ל, המתגורר בבית שמש, לפיו קיבלו מעטפה לביתם שהעלתה את חשדה.

למקום הגיעו שוטרים וחבלן משטרה שסגר את הזירה ובדק המעטפה. במעטפה היה כיתוב של המילה 'נקמה' וחוטים. בבדיקת חבלן לא אותרו מימצאים המעידים על מטען חבלה.

אחד מבני המשפחה סיפר ל'בחדרי חרדים': "אחד מבני המשפחה הוציא את המעטפה מהדואר, פתח אותה וראה חוטים מוזרים - מיד עזב את זה והזמין משטרה וחבלן הגיע לבית".

"צה"ל מגנה אלימות ואיום באלימות מכל סוג שהוא" נמסר מדובר צה"ל בעקבות המקרה. בהודעה הדגישו כי "מעשים כאלו לא ירתיעו ולא ירפו את ידינו מגיוס המיועדים לשירות בטחון על פי חוקיה של מדינת ישראל".

יצויין כי ראשי, סבל לא מעט הצקות בתקופה האחרונה, כאשר נערכו הפגנות בסמוך לבית הוריו בפתח תקווה וכן בסמוך לביתו בבית שמש.

לפני כשלושה חודשים הופץ פשקוויל בסמוך לבית הוריו עם קריאה להתפלל למותו. "בכל מקום ומקום יתפללו עם הזכרת שמו לדראון, יעקב מנחם בן נעמי ויאמרו עליו פרק י' ופרק ק"ט בתהילים על אובדן הרשעים והקב"ה ישמע שעוותנו שנינצל במהרה מאותו רשע יעקב ראשי - ימח שמו וזכרו".

המשטרה פתחה בחקירה ושוטרי הזיהוי הפלילי פועלים לאסוף ממצאים. במשטרה מסרו כי הם "מתייחסים בחומרה רבה לאירוע שעל פי החשד, המניע הינו גיוס לובשי מדים. משכך הוטלה החקירה על היחידה לחקירת פשעים במרחב ציון".

אחד מבני משפחתו של רס"ן ראשי אומר ל'בחדרי חרדים' כי הם לא ציפו להחרפה שכזו, "לא ציפינו לשפל כזה, החוצה את הקו האדום".

עוד הוסיף: "ייתכן ומאחר וראשי הפלג הירושלמי נמצאים תחת עננה של חקירות. הם מחפשים בכל דרך להעלות את המודעות הציבורית למאבקם בנושא גיוס חרדים - ולכן יתכן ופעולה זו נועדה על מנת להבעיר את השטח לקראת חופשת בין הזמנים".
גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד