י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שעתיים וחצי בתור בנתב"ג: כך מנסים לחנך את הישראלים

ברש"ת צופים כי בימי השיא של הקיץ יעברו בנתב"ג יותר מ-90 אלף נוסעים ביום: תוגברו העמדות הביומטריות שמוצבות בחלקן גם ביציאה מהמטוס • נוסעת: "בחלק מהזמן המעבר הביומטרי היה סגור, ובשלב מסוים פתחו אותו - וגם שם נוצר תור"

שעתיים וחצי בתור בנתב"ג: כך מנסים לחנך את הישראלים



"אתמול נחתנו בשדה, וחיכה לנו רק דלפק אחד לדרכונים ישראליים. נוצרו תורים ארוכים להחריד. גם אצל התיירים היה תור ארוך, אבל לא כמו אצל הישראלים", מספרת נוסעת שנחתה אתמול (א') אחר הצהריים בנתב"ג. "בחלק מהזמן המעבר הביומטרי היה סגור, ובשלב מסוים פתחו אותו ואנשים הלכו וגם שם נוצר תור. היו אנשים שהסתבכו שם והיו צריכים עזרה אבל לא היה שם נציג".

סך הכל התעכבו אתמול נוסעים במשך שעתיים וחצי, מעמדת בידוק הדרכונים שמפעילים רשות ההגירה והאוכלוסין - ועד היציאה אל אולם מקבלי הפנים. "כשהגענו סוף סוף לדלפק, אחרי כשעתיים של המתנה, שאלנו את האיש בביקורת הדרכונים מה קרה, והוא אמר לנו 'תשאלו את רשות שדות התעופה'", הוסיפה הנוסעת. "כשהצלחנו לצאת משם סוף סוף, כבר לא הופיע על הלוח האלקטרוני המסלול שאליו עלינו ללכת כדי לקחת את המזוודות. במודיעין גם נוצר תור, ומשום מה לקח להם די הרבה זמן למצוא את המסלול של המזוודות הנכון".

תרחיש דומה חזר על עצמו גם היום בשדה, כשעיקר העומסים נוצרו שוב באזור ביקורת הדרכונים. "חצי מעמדות הבקרים לא היו מאוישות, חצי מהאנשים נכשלים בשימוש בטכנולוגיות המסייעות, וגם אם אני עברתי – הילד לא עבר, ואז העמדה הביומטרית שמזהה אותנו לא שווה כלום", סיפר נוסע שעבר היום בנתב"ג.

בהתחשב בכך שעומסי הנוסעים בנתב"ג צפויים ומתכתבים עם זמני הטיסות, הרי שאפשר להיערך אליהם מראש. מכאן עולה השאלה מדוע לא נערכים ברשות ההגירה והאוכלוסין בהתאם באיוש העמדות. מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר כי "הקצאת עמדות מאוישות ועמדות עצמיות נקבעת בהתאם לצפי הנוסעים האמורים לנחות או להמריא. בימים האחרונים מספר הנוסעים נע בין 80-85 אלף ביום - מספר מכובד ללא ספק. ברחבי הטרמינל מוצבות עשרות עמדות ביקורת גבולות עצמיות, והמטרה היא לעודד את הציבור להגדיל את השימוש בעמדות אלה ולהפחית את השימוש בעמדות המאוישות".

ברש"ת צופים כי בימי השיא של הקיץ יעברו בנתב"ג מעל 90 אלף נוסעים ביום, ונראה שלא נבהלים שם מהמספרים. בנוסף ניכר כי המרכיב שמתייחס לפגיעה בתיירים המגיעים ארצה, שחווים מפגש ראשוני קשה עם הארץ ועם מערכת שלא מקלה על התייר, לא נלקח בחשבון. מזה שנים נשמעות תלונות על יחס לא אדיב מצד בקרי הגבול והבודקים הביטחוניים במפגש עם תיירים זרים, ויש להניח שהתורים לא מסייעים לתדמית של ישראל.

ברש"ת מספרים כי בנתב"ג תוגברו בעמדות ביומטריות שמוצבות בחלקן גם ביציאה מהמטוס, בסמוך לשרוולים, בכדי להקל על התורים שיכולים להיווצר וכי מסופקים כל הכלים הטכנולוגים כדי לסייע בהקלה על העומסים. בקיץ הקרוב צפויים לעבור 4.5 מיליון נוסעים בנתב"ג, מתוכם בחודש יולי בלבד יעברו מעל 2.1 מיליון נוסעים, כך לפי ההערכות רש"ת.

ברשות שדות התעופה מציינים כי: "כדאי לנוסעים לעשות את הצ'ק אין בבית, להוציא כרטיס ביומטרי בכדי ליהנות בנתב"ג מחוויית טיסה מהנה, תורי בידוק מקוצרים ומטכנולוגיות מעבר באופן עצמאי ומהיר לנוסעים עם דרכונים וכרטיסים ביומטריים. עוד לרשות הנוסעים אפליקציית TLV לקבלת עדכונים אונליין ואפשרויות חניה בנתב"ג".
רשות שדות התעופה דרכונים ביומטריים עומס נוסעים ימי השיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד