1. עמוד הבית
  2. מחשבים ואינטרנט
  3. טכנולוגיה

טיסת מבחן מוצלחת ראשונה לרחפן הסולארי של פייסבוק שיביא אינטרנט לכל העולם

הרחפן אקילה הוא חלק מהפרויקט של ענקית הרשתות החברתיות להביא את האינטרנט לארבעה מיליארד בני אדם שעדיין אינם מחוברים לרשת
TheMarker, ט' תמוז תשע"ז 03/07/2017 21:40

בחדרי חרדים לוגו צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ



המיזם של מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, להביא את רשת האינטרנט לכארבעה מיליארד אנשים בעולם שחיים באזורים נידחים, התקדם צעד משמעותי עם השלמת טיסת מבחן מוצלחת ראשונה של הרחפן הסולארי אקילה (Aquila).

החברה הודיעה כי השלימה ב-22 במאי במדינת אריזונה טיסת מבחן מלאה שנייה של הרחפן אדיר הממדים אשר מוטת כנפיים שלו גדולה מזו של מטוס בואינג 747 אך משקלו 400 קילוגרמים בלבד.

טיסת המבחן המוצלחת הראשונה נערכה בדצמבר, אולם הסתיימה בנחיתת חירום. עם זאת, הטיסה השנייה עברה בצורה חלקה הרבה יותר, והרחפן טס במשך שעה ו-46 דקות בגובה של קילומטר.

"אספנו בהצלחה נתונים רבים שיסייעו לנו להגביר את יעילותו של אקילה", אמר צוקרברג בעת ההודעה על טיסת המבחן המוצלחת.

"כאשר אקילה יהיה מוכן, יהיה צי של מטוסים סולאריים שיקרינו באמצעות לייזר קישוריות אינטרנט לרחבי העולם. כיום, למעלה ממחצית מאוכלוסיית העולם - ארבעה מיליארד בני אדם - עדיין לא נהנים מגישה לאינטרנט. יבוא יום שבו אקילה תסייע לשנות זאת", הוסיף צוקרברג.

המטוס הלא מאויש טס באופן אוטונומי, אולם ניתן גם להטיסו מרחוק באופן ידני.



פייסבוק, שמפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, שוקדת על מגוון רחב של פרויקטים להרחבת הגישה העולמית לאינטרנט. לפי החזון של פייסבוק, מאות רחפנים יועלו לשמים באמצעות בלוני הליום ויטוסו בגובה של בין 20 ל-30 ק"מ - מעל למטוסים מסחריים ומערכות מזג אוויר - לפרקי זמן של כמה חודשים ברציפות. את עבודת הרשת ישלימו לוויינים שיחוגו אף גבוה יותר.

מיזם שירותי האינטרנט העולמי של פייסבוק ספג מהלומה כואבת בספטמבר האחרון עם הריסתו של לוויין התקשורת הישראלי עמוס 6 של חברת חלל תקשורת בהתפוצצות הרטקה של חברת החלל ספייס אקס.

הלוויין היה אמור לאפשר לענקית הרשתות החברתיות פייסבוק לספק שירותי אינטרנט דרך החלל לאזורים נרחבים אך נידחים ביבשת אפריקה שמדרום למדבר סהרה.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.