כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביבי מרגיע את הרפורמים: "חכו בסבלנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנסה להרגיע את הרפורמים. בדברים שנשא בבית השגריר האמריקני אמר: "אני מחויב לתת לכל יהודי את ההרגשה שהוא בבית בכותל. כל מה שצריך זה סבלנות ואורך נשימה". האם ביבי מתכנן להשיב את המתווה שהוקפא?

נתניהו. צילום: פלאש90
נתניהו. צילום: פלאש90



ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (ב) באירוע יום העצמאות של ארה"ב בבית השגריר האמריקני והתייחס למתווה הכותל. ראש הממשלה רמז כי יפעל לשינוי הססטוס קוו, וכי הוא "מחוייב לתת לכל יהודי את ההרגשה שהוא בבית בישראל, כולל בכותל. כל מה שצריך זה סבלנות".

בין היתר אמר נתניהו: "ישראל ואמריקה הן שני מגדלורים של חירות המגנים על הציוויליזציה המשותפת שלנו. היום ניצבתי על ספינה גדולה נוספת, ספינה גדולה של חירות. גדולה זה בלשון המעטה. היא ענקית, לא רק באורך אלא גם בנפח. נושאת המטוסים ג'ורג' וו.בוש, נושאת מטוסים אדירה העוגנת על חופי חיפה. זוהי פיסה משייטת של אמריקה. זהו אי משייט שמסייע להוביל את המאבק נגד דאע"ש. אמרתי לחברי הצוות לפני כמה שעות שגם ישראל היא נושאת מטוסים, היא נושאת את מטוסי הציוויליזציה המערבית, ציוויליזציית החירות.

"בסופו של דבר, מה שמגן על ביטחוננו זה לא אותם מטוסים וספינות מרהיבים, אלא הרוח של עמינו, העשויה ללא חת, וצדקת דרכנו. התרשמתי עמוקות, וכך גם שרה, כשעמדנו שם. וודאי ראית זאת, דייויד, ראית את השותפות הגדולה בין הצוות האמריקני, המפקדים, הטייסים וחברי הצוות לבין מקביליהם הישראלים. אפשר היה לראות ידידות אמיתית, ידידות אישית אמיתית שהיא תולדה של אותם ערכים משותפים והקשר הזה בינינו בא לידי ביטוי כה מובהק במהלך ביקורו ההיסטורי של הנשיא טראמפ בישראל.

"הנשיא טראמפ היה הנשיא הראשון שבחר להגיע לישראל בנסיעתו הראשונה מחוץ לארה"ב", הוסיף, "אנו תמיד נזכור זאת. נאומו במוזיאון ישראל הותיר חותם בל יימחה. דיברתי עם ישראלים רבים והם אמרו שהם כל כך נפעמו מהנאום, מרוח הידידות, רוח הסולידריות שהנשיא הביע כלפי ישראל. כולנו התרגשנו מכך. וכשהנשיא היה לנשיא המכהן הראשון שמבקר בכותל המערבי וכשהוא נגע באותן אבנים, הוא נגע בלבנו. כך גם הגברת הראשונה מלאניה וכך גם ג'ארד ואיוונקה.

עוד הוסיף, "אני מבקש לנצל הזדמנות זאת כדי לומר שאני מחויב ותמיד אהיה מחויב לתת לכל יהודי את ההרגשה שהוא בבית בישראל, כולל בכותל. כל מה שצריך זה סבלנות ואורך נשימה".

הכותל נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד