י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערה בעיר: ממה מפחד ראש עיריית גבעתיים?

ראש העיר גבעתיים רן קוניק, חסם כניסת מסורת ודת אל גני הילדים בעיר, אלא אם תהיה לכך דרישה בכתב מרוב ההורים התגובות לא מחמיאות: "אוי ואבוי ... לרגע חשבתי שמכניסים ארגון פשע מאורגן לעיר. איזו דרמטיות ואיזו התלהמות"

ראש העיר גבעתיים, קרדיט: Cc-by-sa-3.0
ראש העיר גבעתיים, קרדיט: Cc-by-sa-3.0



ביזיון וסערה בגבעתיים: ראש העיר גבעתיים רן קוניק, חסם כניסת מסורת ודת אל גני הילדים בעיר.

בפוסט בפייסבוק שלו כתב ראש העיר: "רבות דובר בחודשים האחרונים בגבעתיים וברמה הארצית גם, על הדתה ובכלל על כניסת עמותות חיצוניות לגני ילדים ובתי ספר ממלכתיים".

"עוד בטרם תשב הוועדה בנושא שמונתה על ידי מועצת העיר, הנחיתי הערב, וזאת לאחר שנעשו ישיבות רבות בנושא, והתייעצויות עם תושבים שונים בעיר ופעילי ציבור כי ברירת המחדל בגני הילדים - כבר החל מספטמבר הקרוב - תהיה, העברת כל חומרי הלימוד והתכנים על ידי צוות הגן בלבד (גננת ו/או סייעת)". כתב.

ראש העיר ממשיך ומסביר בפוסט: "קרי, בכל גני הילדים בגבעתיים, כל דרישה לתוכן חיצוני מכל סוג שהוא, לרבות בנושאי דת אך לא רק, תוכל להכנס לגן אך ורק במידה ותהיה עבורה דרישה בכתב, חתומה על ידי רוב הורי הגן וגם אז, קודם כל באמצעות עובדי מערכת החינוך העירונית-ממלכתית - אלא אם רוב ההורים ידרשו מפעיל חיצוני. עמדתי זו, המהווה את עמדת עיריית גבעתיים, מבוססת ראשית על הרצון לשמר את ההרמוניה השוררת בעיר בין כלל תושביה. עמדה זו שמה למול עיניה עקרונות של שקיפות, הוגנות, פלורליזם מחשבתי ואת זכותם של ההורים להיות מעורבים בקביעת התכנים הערכיים להם ייחשפו ילדיהם".

וסיים את דבריו, כי "חשוב לציין כי בנוסף, מלבד מנוהל חדש זה שיפעל בגלי הילדים, נפעל גם שמנהלי בתי הספר היסודיים והתיכוניים, הפועלים במסגרת ניהול עצמי, יאמצו גישה זו אף הם".

אחת האמהות הגיבה לראש העיר: "אוי ואבוי ... לרגע חשבתי שמכניסים ארגון פשע מאורגן לעיר ... איזו דרמטיות ואיזו התלהמות לקצת מסורת יהודית באחת הערים הכי חילוניות בארץ ... יש פה אולי כפייה חילונית ובטח שלא דתית. צבועים".
גבעתיים הדתה רן קוניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד