כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שיחת הפרידה של הרבי לפני הנופש: "הלימוד במכללות מחדיר כפירה בראש"

הרבי מויז'ניץ נשא בשבת דברי פרידה והדרכה לחסידים לקראת צאתו הבוקר לשוויץ "הלימוד במכללות הן לאנשים והן לנשים מחדירים כפירה בראש ונזק בלתי יתואר" והביא סיפור מה'חזון איש' כמשל 'בחדרי חרדים' חושף את תוכן דבריו המלאים

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר



האדמו"ר מויז'ניץ יצא לפנות בוקר (שלישי) לחופשה השנתית במלויה שבשוויץ שם ישהה בחודשיים הקרובים לצורך מנוחה כמסורת אביו הרבי בעל ה'ישועות משה' זצ"ל.

קודם צאתו ערך הרבי קבלות קהל אצל חסידיו ברחבי הארץ במשך שעות ארוכות ואף נשא דברי פרידה בסעודה שלישית בשבת האחרונה בבית מדרשו - 'מרכז חסידי ויז'ניץ' לשם הגיעו כלל החסידים.

'בחדרי חרדים' חושף את תוכן דבריו המלאים של הרבי שחיזקו את החסידים הנפרדים מהרבי לתקופה ממושכת.

האדמו"ר עורר על מספר נושאים חשובים ובתוך דבריו אמר: "היצר הרע מנסה להכנס בכל דרך אפשרית הוא מחפש כל חור שהוא רואה הוא מוצא דרך להיכנס, וכל אחד יעשה חשבון הנפש היכן הוא עובד בעולם הזה".

הרבי עורר על ימי בין הזמנים הקרובים "בפרט בימי החופש שיוצאים עוד מעט, שכל אחד ישמור על הילדים היכן שהולכים להישמר משמירת העיניים שזה עושה נזק".

כאן עבר הרבי לדבר על הלימודים במכללות "הלימוד במכללות הן לאנשים והן לנשים מחדירים כפירה בראש ונזק בלתי יתואר" אמר הרבי. והביא סיפור כמשל שהיה אצל מרן ה'חזון איש' זצ"ל שנכנס אליו יהודי לבקש אישור ללכת ללמוד באוניברסיטה וכשאסר עליו ה'חזון איש' שאלו אותו יהודי הנה לרופא האישי המפורסם ד"ר קליין לא קרה כלום מלימודיו. ענה לו ה'חזון איש' שאדם קופץ מקומה שלישית ויצא ללא פגע זה אומר שכל מי שיקפוץ מקומה שלישית ייצא ללא פגע.



הרבי מויזניץ ברכבת בשוויץ בשנה שעברהצילום: הרבי מויזניץ ברכבת בשוויץ בשנה שעברה
הרבי מויזניץ ברכבת בשוויץ בשנה שעברה


"לאחרונה" אמר הרבי "פשה במחנינו תרבות מאוסה מאוד של ערבי שירה ושבתות שירה וחזנות ובפרט בבין הזמנים אפילו של אברכים יראי שמים בלבוש חסידי אשר מופעים לקהל הרחב וזה גרוע מאוד עקב שהם שרים שירים מחזנים ומזמרים וקהילות שונים ומשונים אשר אין רוח חכמים נוחה הימנו וגורמים לקלקול רב הן לצעירים ואפילו למבוגרים".

לגבי פגעי הטכנולוגיה עליהם נלחם בתקופה האחרונה בכל כוחו אמר הרבי "גם עם אברך שצריך את זה שיחשוב כמה פעמים אם באמת הוא צריך וגם הוועדה תבדוק האם הוא צריך את זה. אני פשוט רוצה שיהיה לכם טוב גם בעולם הזה וגם בעולם הבא" אמר.



הרבי הלילה בנתבג בדרכו לשוויץ עם הרב יצחק אבוביץצילום: הרבי הלילה בנתבג בדרכו לשוויץ עם הרב יצחק אבוביץ
הרבי הלילה בנתבג בדרכו לשוויץ עם הרב יצחק אבוביץ


בנוסף הרבי ביקש בשמחות לשים מודעות ענק באולמות החתונות שלא לעשות וידאו בשום פנים ואופן, ובחתונות לבקש בתקיפות ללא משוא פנים מהאורחים גם שהם מחו"ל לבל יעזו להוציא את הטלפונים החכמים ולצלם.

לסיום הרבי ביקש שכל אחד יקפיד על שיעורי תורה ברבים ושכל אחד יבשר לו רק בשורות טובות.

לפני יציאתו הגיע הרבי לאוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ ונשא תפילה במשך שעה ארוכה ולאחר מכן יצא לירושלים להשתתף בחתונת נכד גיסו ומשם יצא בשיירה לנתב"ג.

כאמור, הרבי יצא הבוקר למס' שבועות מנוחה בשוויץ, וצפוי לשוב ארצה בתאריך ז' באלול.
הרבי מויזניץ מרכז חסידי ויזניץ שיחת פרידה נופש מכללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד