י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מתקפה נגד הנשיא: "הוסיף חטא על פשע"

לאחר שכינה אמש (שני) את גדולי ישראל כ'בית שמאי' זאת בעקבות הקפאת מתווה הכותל, החרדים לא עוברים על כך לסדר היום ותוקפים בחזרה את נשיא המדינה ראובן ריבלין

תמונת ארכיון: קובי גדעון, לעמ
תמונת ארכיון: קובי גדעון, לעמ



הנשיא נגד גדולי ישראל: לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין הגדיר אמש את גדולי ישראל כ"בית שמאי", לאחר שהורו לח"כים החרדים להיאבק על הקפאת מתווה הכותל, הבוקר, סגן שר החינוך מאיר פרוש יוצא נגדו במתקפה חריפה בעיתון "המבשר".

לדבריו של פרוש, "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי". 

במאמר שפורסם ב"המבשר" נגד הנשיא, נכתב: "זעם ותדהמה בחוגי היהדות הנאמנה מנאומו הבוטה של נשיא המדינה ריבלין, במהלכו העז לכנות את גדולי ישראל כ"גרעין שנוהג בדרך בית שמאי".

"בועידת 'מקור ראשון' אתמול התייחס ריבלין לביטול מתווה הכותל שנעשה עפ"י הוראת גדולי ישראל שליט"א בכדי שלא לתת דריסת רגל והכרה לרפורמים אשר מטרתם האחת והיחידה לפגוע בקדושת הכותל ולקעקע את יסודי היהדות". 

"אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי", אמר הנשיא בנוגע למתווה הכותל. "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

אישים תורניים הגיבו אתמול בכאב ובחריפות על דבריו של הנשיא: "איך העיז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את בית שמאי ובית הלל אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם". 

"מן הראוי", נכתב לסיום, "שריבלין יחזור בו מדבריו על דבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל".
נשיא המדינה המבשר מתווה הכותל הרפורמים ועידת מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד