ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מרתון טלפונים ולחץ מאסיבי; כך הצליח בנט לשבש את הנקמה החרדית

ישיבת סיעת 'יהדות התורה' רתחה אתמול. גפני ביקש לנקום בבנט על פגישתו עם הרפורמים, אך גילה כתף קרה אצל חבריו האגודאים • "בחדרי" עם הסיפור שלא סופר; מרתון הטלפונים של טל גן צבי, "בעל הזקן" של אשר והשליפה המפתיעה של פרוש

בנט במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חשיפת "בחדרי חרדים": אם בתחילה, שר החינוך נפתלי בנט היה סבור שפגישתו עם הרפורמים והקונסרבטיבים תעבור בשתיקה בקרב חברי הכנסת החרדים, הרי שאתמול הוא הרגיש על בשרו את להב הסכין החרדית. זה התחיל במסרים ששיגר אליו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "לא נתמוך בהצעת חוק ירושלים שיזמת".

גפני, שברגע האחרון החליט יחד עם חבריו, השרים דרעי וליצמן, לגנוז בשבוע שעבר את התגובה החרדית החריפה שנוסחה נגד בנט ופגישתו עם "עוכרי ישראל", וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", החליט לא לוותר. ובעוד חבריו, בעיקר ליצמן – היו סלחנים לשר החינוך חובש הכיפה - הוא דרש נקמה, כאן ועכשיו.

כפי שנחשף אתמול ב"בחדרי חרדים", הרוחות סערו בישיבת סיעת 'יהדות התורה'. גפני טען כי אסור לשתוק על מעשיו של בנט ואנשי מפלגתו, אך יתר חבריו מהסיעה האגודאית חשפו בפניו כתף קרה ולא שיתפו עמו פעולה. "בחדרי חרדים" חושף, כי מי שעמד מאחורי האופוזיציה שקמה לגפני –הוא לא אחר מאשר השר בנט בעצמו.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", בנט וראש לשכתו טל גן צבי, עשו עבודת שטח יסודית לפני ישיבת הסיעה, ולאחר שהגיע אליהם מידע כי גפני מתכוון לעלות את עמדתו בישיבת הסיעה, הם הרימו טלפונים לכלל חברי הכנסת בסיעה האשכנזית, במטרה לשכנע אותם שלא לשתף פעולה עם גפני, "ירושלים חשובה לא רק לנו, אלא גם לכם", אמרו בנט וגן צבי לח"כים החרדים, כשהם נשאלו על דבר פגישתם עם הרפורמים, הם הבהירו, "זו הייתה רק פגישה, אנחנו לא נעשה בפועל כלום". הח"כים האזינו לעמדתו של בנט, והגיעו לישיבת הסיעה עם בטן מלאה.

"לא יתכן שבנט הולך להיפגש ולאכול עם הרפורמים ואנחנו נשתוק", אמר גפני בישיבה הסוערת, "הם מקדמים חוק יסוד, על ירושלים, מבלי לעדכן ולשבת אתנו קודם, בניגוד להסכם הקואליציוני", הוסיף.

ליצמן, ידידו הקרוב של בנט, חזר שוב על עמדתו: "שוחחתי עם השר בנט, ואף גערתי בו, וכי ההסברים שלו מקובלים עלי. בנט לא תומך ברפורמים ולא מתכוון לתמוך בהם, זה שישב איתם לא אומר דבר", טען ליצמן.

גפני כעס והזכיר את ארוחת הצהרים של בנט עם הרפורמים ומי שסייע לו היה ח"כ יעקב אשר שהוסיף אש למדורה, "יושב לו גם 'בעל הזקן' יחד איתו, עם הרפורמי. למה אנחנו עושים להם חיים קלים?", הזדעק אשר והתכוון לסגן שר הביטחון אלי בן דהן שהצטרף לסעודת הרפורמים ובנט. לבסוף גפני עידכן את הסובבים שהוא אמור לשבת עם בנט ולקבל ממנו תשובות ברורות, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי במהלך הישיבה הסוערת, שלף פרוש מסמך המעיד כי בשנת תשע"ג - ליצמן הגיש הצעת חוק זהה להצעת החוק של בנט, על פיה, יהיה אסור לקיים משא ומתן על ירושלים, אלא ברוב של 80 חברי כנסת.

שליפתו של פרוש סייעה להשתיק את עמדתו של גפני, כי הרי אם חבר כנסת מ'יהדות התורה' הגיש הצעה דומה לשל בנט, האיך כעת, הסיעה תציג התנגדות לאותו חוק. כמו"כ, נטען, כי גפני בעצמו הגיש בעבר הצעת חוק יסוד, ומשום כך, לא ניתן כעת לטעון שהצעתו של בנט מחייבת את הסכמת כלל חברי הקואליציה – בשל היותה הצעת חוק יסוד.

כפי שנחשף אתמול ב"בחדרי חרדים", גפני הודיע לבסוף, כי במידה והצעת החוק של בנט תגיע לשלב ההצבעה, הרי שהוא ישאל את דעתם של גדולי ישראל ועל פיהם הוא וחבריו מסיעת 'דגל התורה' – יפעלו.

כעת, בנט נאבק לשמר את הברית עם החרדים. ליצמן מסייע לו ולא מתרגש מארוחת הצהרים עם הרפורמים. גפני, שלו חשבון ארוך עם שר החינוך - מבקש להעניש אותו וללמד אותו את כוחה של 'יהדות התורה' ואת המחיר של חיבוק לרפורמים. מי ינצח? הכדור בידים של בנט. האם הוא יסתפק רק בדיבורים לטובת "עוכרי ישראל" או שיפעל באופן מעשי להכיר בהם.
יהדות התורה חוק ירושלים נפתלי בנט משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד