י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השרה רגב ל'בחדרי': "שנים רבות הודרו החרדים; לא אתן לזה יד"

מהפכת התרבות של רגב מגיעה למגזר החרדי • רגב ל'בחדרי': "אני גאה לראות שניתן מענה אמיתי לצורך שהיה קיים והתושבים יצאו בהמוניהם"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מהפכת התרבות של השרה מירי רגב, לא עצרה רק בגל"צ או בעולם התיאטרון. היא הגיעה גם למגזר החרדי שעד כה רשם אפלייה חמורה. בשנתיים האחרונות, רגב העבירה תקציבים רבים לערים החרדיות שלראשונה יכלו להתפאר גם בתרבות ופנאי המתאימים למגזר.

יוזמה שתפסה תאוצה גם בערים החרדיות, הוא חודש הקריאה, שבמסגרתה נערכו עשרות אירועים סביב הספר והמילה הכתובה, ביוזמת משרד התרבות והספורט. מעל ל-50 ירידי ספרים ברחבי הארץ, מופעים ספרותיים לילדים במתנ"סים, מפגשים מן המקורות בבתי כנסת ועוד.

גם בעיר אלעד החרדית השתתפו אתמול אלפים מתושבי העיר באירועים, ביוזמת השרה רגב, שהגיעו לחזות עם ילדיהם בהצגה ולהסתובב בין דוכני הספרים ביריד שנערך במקום.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומרת רגב כי "אלפי אנשים יצאו אתמול בעיר החרדית אלעד להנות ולהשתתף בארועי חודש הקריאה של משרד התרבות והספורט והם מצטרפים לאלפים רבים הנוטלים חלק במגוון האירועים המתקיימים בכל רחבי הארץ".

לטענתה, "שנים ארוכות הודר הציבור החרדי ונמנעה ממנו הנגישות לתקציבים ופעילויות תרבות. משרד התרבות והספורט בראשותי מאמין שלכל אחד מגיע לצרוך תרבות על פי מורשתו, צרכיו, אמונתו ואורח חייו".

רגב מוסיפה ל"בחדרי חרדים" כי "לא אתן יד להדרה וקיפוח של מגזרים ואוכלוסיות. פעילויות התרבות שמשרד התרבות והספורט מממן, מותאמות ומונגשות לכלל האוכלוסיות ולכל המגזרים במדינה, לכולם מגיע לצרוך תרבות והיום זוהי ההוכחה כי הציבור צמא לסדר תרבותי חדש. אני גאה לראות שניתן מענה אמיתי לצורך שהיה קיים והתושבים יצאו בהמוניהם".
מירי רגב תרבות חרדים אלעד אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד