י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לפיד מפתיע: אין "הדתה" במערכת החינוך • צפו

בוועידת 'מקור ראשון' הפתיע יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד ואמר כי הוא איננו חושב שיש "הדתה" בישראל • לפיד: "העובדה שבניי סיימו 12 שנות לימוד בלי שהראו להם איך נראה דף תלמוד - זה מחדל" • צפו

לפיד בועידת מקור ראשון
לפיד בועידת מקור ראשון



בימים האחרונים ישנם טענוןת קשות מכיוון גורמים ואנשים תקשורת חילונים, ל"הדתה" במוסדות החינוך. לדבריהם, משרד החינוך מאלץ את מוסדות החינוך להכניס תכנים דתיים לחומר הלימוד, יותר מבעבר במטרה לקרב את התלמידים לדת.

היום, בוועידת 'מקור ראשון' הפתיע יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ואמר כי הוא איננו חושב שיש "הדתה" בישראל.


לפיד בוועידת מקור ראשון • צפו

"העובדה ששני בניי סיימו 12 שנות לימוד במדינת ישראל בלי שאיש פעם אחת ישב להראות להם איך נראה דף תלמוד היא מחדל נורא מפני שזו המורשת שלהם", אמר לפיד, שעושה בימים אלו הכל לרכוש את ליבם של המסורתיים בישראל.

לפיד השתתף בועידת 'מקור ראשון' והשיב לשאלותיו של עמית סגל. בין שלל הנושאים שעלו על השולחן לפיד התייחס לטענות כי משרד החינוך משלב בתכני בתי הספר בישראל נושאים דתיים, להם מתנגדים הורים חילונים רבים.

"לדעתך, האם יש הדתה בבתי הספר?", נשאל לפיד שהפתיע בתשובתו: "אני לא חושב. תראו, אבל אני כן יודע ממה בא הדיון. אמר פה קלמן ליבסקינד והספקתי לשמוע אותו שזה כתוצאה מזה שאיזשהו עיתונאי כתב. לא. זה כתוצאה מזה שאנחנו כבר פוחדים נורא אחד מהשני".

לדבריו של לפיד: "יש חרדה באוויר, וכולם עסוקים כל היום בתחושה הקשה שהצד השני איזשהו אחר, איזשהו שני, רודף אותם, ומנסה להמיר אותם לשמאלנות, לימניות, לדתיות, לחילוניות. כל השיח הישראלי מבוסס היום על הרעיון שיש איזה אחר אפל וקונספירטיבי שחותר תחת הקבוצה שלנו. בתוך זה להתקפי חרדה מהסוג הזה יש מקום נרחב. אני חושב, אני חילוני מאוד גאה, ואני מאמין בזה שהחילוניות, וכתבתי על זה במקור ראשון מאמר רק ביום שישי האחרון - החילוניות הישראלית היא בכלל זרם ביהדות".

"אבל מתוך המקום הזה החילוניות גם לא יכולה להיות מוגדרת בידי בורות. העובדה ששני בניי סיימו 12 שנות לימוד במדינת ישראל בלי שאיש פעם אחת ישב להראות להם איך נראה דף תלמוד היא מחדל נורא מפני שזו המורשת שלהם. זה ההיסטוריה שלהם. זה לא של מישהו אחר. זה לא של חרדים, זה לא של ציונות דתית, זה לא של ישיבת מרכז הרב, זה של כל ילד במדינת ישראל", הוסיף לסיום.
יאיר לפיד מסורת הדתה מקור ראשון יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד