כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לאחר הפוגרום: סולחה בין ויז'ניץ לבאבוב

לאחר הפוגרום המזעזע שביצעו חסידי ויז'ניץ-מרכז במוצ"ש האחרון, בישיבת באבוב, מסתמנת סולחה בין הצדדים • נציגי ויז'ניץ נפגשו עם אנשי באבוב בבית הגאון רבי מאיר לוריא ראש הישיבה, והם הבטיחו לפצות על הנזקים שנגרמו לישיבה

ממראות הפוגרום בישיבת באבוב
ממראות הפוגרום בישיבת באבוב



לאחר הפוגרום שביצעו חסידי ויז'ניץ מרכז במוצאי שבת האחרון, בישיבת 'עץ חיים' באבוב, נערכה היום (ג) ישיבה בין הנהלת באבוב להנהלת מרכז חסידי ויז'ניץ.

הישיבה נערכה בבית הגאון רבי מאיר לוריא ראש הישיבה. השתתפו מזכירו של הרבי מויז'ניץ הרב יעקב וולצר ומנכ"ל המוסדות הרב יוסף יצחק רוטנברג, כשמצד באבוב השתתפו ראש הישיבה הגאון רבי מיכאל הלר, והמשגיח הגאון רבי אברהם קאפ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מצד מרכז ויז'ניץ, הבטיחו ליישר את ההדורים ולהרגיע את הרוחות, כשבמקביל התחייבו לשלם את כל הנזקים שנגרמו לישיבה.

צוות הישיבה ביקש מהבחורים, לקבל רשימה של הנזקים שנגרמו להם, בשביל להעבירם לויז'ניץ שישלמו את הנזקים.



הפוגרום בישיבת באבובצילום: הפוגרום בישיבת באבוב
הפוגרום בישיבת באבוב


כזכור, במוצאי שבת האחרון, בעת קידוש הלבנה של החסידים בראשות הרבי מויז'ניץ, צעק תלמיד ישיבת באבוב שלוש פעמים את שמו הפרטי של הרבי, מחלון הבניין של באבוב המשקיף על פני מרכז חסידי ויז'ניץ. בפעם השלישית בה קרא את שמו, הרבי הרים את עיניו למעלה - מה שהספיק לחסידים לעלות לבניין הישיבה ולבצע את הפוגרום שהסעיר את עולם החסידות.



ראש הישיבה הרב הלר בשיחה לבחוריםצילום: ראש הישיבה הרב הלר בשיחה לבחורים
ראש הישיבה הרב הלר בשיחה לבחורים


בתוך כך, בשעה 2:00 בלילה במוצאי שבת מסר ראש ישיבת באבוב הגאון רבי מיכאל הלר שיחה לבחורים לאחר שבית המדרש נוקה.

ראש הישיבה הרגיע את הבחורים שלא יעשו, ולא יפעלו בניגוד לחינוך שקיבלנו מרבותינו, לאחר מכן ישבו הצוות לשיחות פרטיות להרגעת הבחורים מההלם והפגיעות הנפשיות.
באבוב פוגרום ויזניץ הרגעת הרוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד