כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"ביקור היסטורי": ראש ממשלת הודו נחת בישראל

ראש ממשלת הודו נרנרדה מודי נחת בישראל לביקור ראשון והיסטורי של ראש ממשלה הודי בישראל • מודי אמר בעברית: "שלום, שמח להיות פה" • נתניהו למודי: "חיכינו לך כמעט 70 שנה. זה יום ענק, היסטורי"

מודי ונתניהו בנתב"ג. צילום: חיים צח, לעמ
מודי ונתניהו בנתב"ג. צילום: חיים צח, לעמ



ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי נחת היום (ג) אחר הצהריים בישראל. מדובר בביקור ראשון של ראש ממשלה הודי בישראל אי פעם, והוא מתקיים בין השאר על רקע ציון 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים עם המדינה.

מודי אמר בעברית: "שלום, שמח להיות פה" והתחבק עם ראש הממשלה נתניהו.

"ראש ממשלת הודו, ידידי, נרנדרה מודי. ברוך הבא לישראל" אמר נתניהו בטקס קבלת הפנים.

"ראש הממשלה, אנו מחכים לך זמן רב. אנו מחכים לך למעשה כמעט 70 שנה, כיוון שביקורך הוא ביקור היסטורי אמיתי. זאת הפעם הראשונה שראש ממשלת הודו מבקר בישראל. אנו מקבלים אותך בזרועות פתוחות. אנחנו אוהבים את הודו. אנחנו מעריצים את התרבות שלך, את ההיסטוריה שלך, את הדמוקרטיה שלך, את המחויבות שלך לקידמה. אנו רואים בך נפש תאומה בחתירתנו המשותפת להעניק עתיד טוב יותר לעמינו ולעולם.

"ראש הממשלה, כשפגשתי אותך לראשונה באו"ם לפני שלוש שנים, הסכמנו לשבור את מה שנותר מהחומות בין הודו וישראל. לחצנו ידיים והסכמנו לכונן שותפות היסטורית של קידמה. ואז נפגשנו שוב בפריז, ומאז דיברנו פעמים רבות בטלפון. אבל אני זוכר, ידידי, מה אמרת באותה פגישה ראשונה, אמרת שככל שהדברים נוגעים ליחסי הודו-ישראל, השמים הם הגבול!

"אבל, למעשה, ידידי, השמיים אינם הגבול, כי היום אפילו תכניות החלל שלנו פועלות יחד כדי להגיע לגבהים גדולים אף יותר. היחסים בין עמינו המוכשרים והחדשניים הם טבעיים. הם כל כך טבעיים שאנחנו יכולים לשאול, למה לקח להם זמן כה רב לפרוח? ובכן, נדרש היה מפגש של הלבבות והמוחות ומחויבות של ממשלותינו. יש לנו את זה היום. בביקור זה, היוזמה שלך ,"לייצר בהודו" (Make in India), פוגשת את המדיניות שלי, "לייצר עם הודו" (Make with India). אנחנו מקימים קרן חדשנות בסך 40 מיליון דולר כבסיס לשיתוף פעולה טכנולוגי גדול אף יותר בינינו. השותפות בינינו היא בתחומי המים, החקלאות, הביטחון, האנרגיה ותחומים רבים אחרים. אני מאמין שהנוסחה להצלחה היא פשוטה. היא I בריבוע ו-T בריבוע, שמשמעותה כישרון הודי כפול טכנולוגיה ישראלית, ששווה לקשרי המחר של הודו-ישראל. זאת רמת המתמטיקה שאני זוכר מימיי כסטודנט, אבל אני משוכנע במתמטיקה האמיתית של החיים.

"אני משוכנע בהצלחת השותפות שלנו מסיבות רבות: ראשית, הכישרון של עמינו. אומרים, ראש הממשלה, שבעמק הסיליקון בקליפורניה שתי השפות השכיחות ביותר הן הינדית ועברית. לעתים שומעים גם אנגלית. שנית, אני מאמין בהצלחת השותפות בינינו בזכות הסולידריות הגדולה בין עמינו, הרעות האמיתית בין הודים וישראלים. היהודים בהודו ו-100,000 הישראלים ממוצא הודי מהווים גשר אנושי מופלא בין שתי אומותינו ושני עמינו. שלישית, אני משוכנע בהצלחתנו בזכות המנהיגות.

"ראש הממשלה מודי, אתה מנהיג גדול של הודו ומנהיג עולמי גדול. ביקורך בישראל הוא עדות לכך. שני עמינו מחזיקים בערכים איתנים, המושרשים במסורות עתיקות יומין, אך שנינו חותרים לממש את ההבטחה לעתיד טוב יותר.

"אני יודע – וביקור זה מסמל זאת בבהירות גדולה – אני יודע שאנחנו יכולים לעשות יותר וגם יותר טוב ביחד.

"ברוך הבא לישראל, ידידי, ראש הממשלה מודי. שוקראן. תודה" אמר נתניהו בקבלת הפנים למודי.

קודם לכן הבוקר, בועידת 'מקור הראשון' אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הערב יגיע אלינו ראש ממשלת הודו לביקור היסטורי, זהו הביקור הראשון של המעצמה. מאז קום המדינה לא ביקר כאן אף פעם ראש ממשלת הודו ויחד נצעיד את שיתוף הפעולה ישראל-הודו לשיאים חדשים".

נתניהו צפוי ללוות את מודי ברוב ביקורו, שיימשך עד יום חמישי, והשניים יחתמו על כמה הסכמי שיתוף פעולה.











ראש ממשלת הודו נרנדה מודי בנימין נתניהו ביקור היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד