י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוק הגמ"חים: הפיתרון שהושג עוד לפני החקיקה

בפתח ישיבת הוועדה בנושא החוק, הודה גפני לבנק ישראל ולרשות המיסים, על-כך שנעתרו לבקשתו ולבקשת ועדת הכספים, למצוא פתרון שיאפשר, בעיקר לגמ"חים קטנים, להמשיך לפעול ללא הכבדה יתרה וללא חובת התאגדות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: Noam Moskowitz/Flash90



הישג ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בנושא פעילות הגמ"חים, עוד בטרם חקיקת החוק שיסדיר את פעילותם. הבוקר (ג') בפתח ישיבת הוועדה בנושא החוק, הודה גפני לבנק ישראל ולרשות המיסים, על-כך שנעתרו לבקשתו ולבקשת ועדת הכספים, למצוא פתרון שיאפשר, בעיקר לגמ"חים קטנים, להמשיך לפעול ללא הכבדה יתרה וללא חובת התאגדות, בעקבות יישום הסכם ה- Fatca להעברת מידע בין רשות המיסים הישראלית וגופים פיננסיים בישראל לרשות המיסים האמריקאית, ה- Irs.

גפני פנה לבנק ישראל ולרשות המיסים בדרישה למצוא פתרון, לאחר שבחודשים האחרונים הגיעו אליו פניות רבות ממנהלי גמ"חים, קטנים בעיקר, שטענו שבנקים שונים סגרו את חשבונותיהם ולא איפשרו להם להמשיך לפעול, לעיתים ללא הודעה מוקדמת.

גפני אמר את הדברים היום בישיבה, בעקבות חוזר, שלו ייחל זמן רב, שפרסם הבוקר הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ולפיו, גמ"חים קטנים שהפיקדונות המקסימליים לאדם אצלם לא עולים על 50 אלף דולר ושסך נכסיהם הכולל אינו עולה על 50 מיליון דולר. גמ"חים אלו לא יחויבו להתאגד כעמותה או בהסדר משפטי ויוכלו להמשיך לפעול ללא חשש מסגירת חשבונותיהם בבנקים. כמו-כן, מאפשר החוזר לגמ"חים גדולים, להירשם ברשות המיסים האמריקאית באופן ישיר ובכך לא יחולו עליהם חובות ישירות כאן בישראל כגון להתאגד כאן בישראל.

בנק ישראל הורה לבנקים לתת תקופת מעבר של לפחות 90 יום לגמ"חים להגיש הצהרות לגבי היקף פעילותם והמסלול שבו הם בוחרים ובכל-מקרה לא ייסגרו את חשבונותיהם לפני מתן פרק זמן סביר להסדרה.

גפני: "אני רוצה להודות לבנק ישראל ולרשות המיסים, היום פורסם החוזר על הגמ"חים בכל הבנקים. היתה התחייבות שיימצא פתרון לנושא הגמ"חים והיו הרבה ישיבות בעניין הזה ולקח הרבה מאוד זמן והמערכות עובדות יותר לאט ממה שאני מצפה, אך החוזר שייצא הבוקר, מצויין ומביא לידי ביטוי את מה שדיברנו כאן במהלך הישיבות על הפטקא וכן מודה על זה שתדעו והחוזר הזה פותר את הבעיה בעניין הפטקא. משבח את כל מי שנותן יד לנושא הזה. בחוק אני לוקח סיכון גדול ונצטרך להקפיד שהוא יהיה נורמלי ומתוקן ולוקח בחשבון כל הדברים".
משה גפני חוק הגמחים ועדת הכספים בנקים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד