י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

האם נוהל חדש יגרום להפחתת הפגנות 'הפלג'

על פי הנחייה החדשה, יישלח כתב אישום רק למי שתקופת ההשתמטות שלו היא שנה וחצי, מה שיביא לפחות כתבי אישום נגד בחורי ישיבות שאינם מסדירים את מעמדם כבני ישיבה. האם נראה פחות מעצרים ופחות הפגנות הקיץ?

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



בימים האחרונים נכנס לתוקף נוהל חדש בצה"ל, שיקטין את מספר הנאשמים העריקים והמשתמטים משירות צבאי. מדובר בעדכון הנחיות התביעה הצבאית.

על פי ההנחיה החדשה, שנכנסה לתוקף בתחילת החודש הנוכחי, הפרקליטות הצבאית תצמצם את כמות כתבי האישום נגד עריקים ומשתמטים, מאחר ופרקי הזמן בגינם מוגשים כתבי אישום, הוארכו.

עד כה, משתמטים, מי שלא התייצבו כלל לצו הגיוס שנשלח לבתיהם, הפרקליטות הצבאית היו מגישים כנגדם כתב אישום רק במידה ותקופת ההשתמטות היא למעלה משנה. על פי ההנחייה החדשה, תוארך תקופה זו לשנה וחצי, מה שיביא לפחות כתבי אישום נגד בחורי ישיבות שאינם מסדירים את מעמדם כבני ישיבה.

לגבי 'עריקי בקו"ם', חיילים שערקו לפני שהחלו לשרת בפועל, עד כה הוגשו כתבי אישום לאחר 120 ימי עריקות. על פי עדכון הנחיות התביעה הצבאית, תקופה זו תוארך ל-180 ימים במצטבר. חיילים בשירות סדיר, שהיו נפקדים או עריקים למעלה מ-75 ימים, היו מטופלים משמעתית על ידי המפקדים, עם התייצבותם חזרה ביחידה או מעצרם. על פי העדכון, התקופה תוארך ל-100 ימים.

בצה"ל מציינים כי מטרת העדכון היא להקנות כלים נוספים למפקדים לטפל בחיילים שנעדרו משירות באופן מהיר ויעיל, ולהגדיל את מספר החיילים החוזרים לשירות תקין לאחר השתמטות או עריקות.
כתב אישום צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד