י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

"הפוליטיקאים החרדים אשמים בהסתה נגד חיילי המגזר"

ח"כ אמיר אוחנה מאשים את הפוליטיקאים החרדים בהסתה נגד החיילים מהמגזר: "הדם שיישפך כאן הוא הוא על ידיו של ליצמן ואנשיו שמאפשרים להסתה להשתולל"

אמיר אוחנה. צילום: פלאש90
אמיר אוחנה. צילום: פלאש90



ועדת המשנה לכוח אדם ולמשאב האנושי בצה”ל, בראשות ח"כ אמיר אוחנה, קיימה היום (ג') דיון מעקב נוסף בנושא טיפול הרשויות בהתנכלויות למתגייסים חרדים.

ח"כ אוחנה אמר: "תלונות רבות מוגשות ע"י מתגייסים חרדים בגין הסתה ואף פגיעה המבוצעות ע"י החברה החרדית. מתחתי ואמשיך למתוח ביקורת על הפרשנות המצמצמת מדי של הפרקליטות ומערכת המשפט למונח הסתה לאלימות, אך הדם שיישפך כאן הוא לא על ידיהם – הוא על ידיו של ליצמן ואנשיו שמאפשרים להסתה להשתולל. יש גם לעקוב אחרי נתיב הכסף – ראינו שמנהיג חסידות סאטמר נטל על עצמו לממן ב-4 מיליון דולר את 'המאבק נגד הגיוס'. המשטרה והפרקליטות צריכות – גם נוכח איומים בטרור ובאלימות – לחקור ובמידת הצורך לעצור אותו, אם יתגלה שהכסף הזה אכן משמש להסתה לאלימות".

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד): "הסוגיה הזאת לא תעזוב את הוועדה ואת המשכן, עד שנדע שבעולם החרדי ברור כי מי שמבקש להתגייס לצה"ל, מביא כבוד לעצמו, למדינה ולעדה החרדית כולה, והמיעוט המתנכל הוא עבריין לכל דבר ועניין. הדעת לא תסבול זאת, החוק לא והכנסת לא. אם רשויות האכיפה לא תצלחנה לטפל בזה אנו כוועדה לא נהסס להכניס לטיפול גם את הרשויות האחראיות על ביטחון המדינה".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "הבעיה היא לא מחזיקי השלטים אלא מי שמפעיל אותם. אותם קיצונים שרק רוצים לראות הקצנה של החברה החרדית, לא רק בגיוס אלא בכל תחום, אשר אפילו גדולי הרבנים כבר רואים בהם בעיה. את פעילי הקצה לא ירתיע רישום פלילי, ומעצר לשלושה ימים יהפוך אותם לקדושים. צריך לשים את היד על ראש הנחש, כמו שעושים בפשיעה ביטחונית או פלילית, וצריך לעשות זאת ע"י פגיעה במוטיבציה של גיוס הכספים והתהילה. כשפועלים, צריך גם להבין את הדינמיקה החרדית, ובהחלט 'בתחבולות תעשה לך מלחמה', אך לפעול ביום שישי בשכונה חרדית יקים כנגדך את כולם".

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד: "למרות ההבטחות הרבות של המשטרה והפרקליטות - ההסתה והאלימות נגד חיילי צה"ל החרדים עדיין לא מוגרו. השבוע פורסמו בריכוזים החרדים מודעות המבטיחות פרס כספי לכל נער או ילד שיתקוף חייל חרדי, כחלק מהקמפיין האגרסיבי שממומן בכסף זר ומכוון להרוס את חייהם של חיילי צה"ל ובני משפחותיהם. אוזלת היד והסובלנות של רשויות החוק חייבות להיפסק"

ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם בצה"ל, תא"ל ערן שני, הציג לוועדה מצגת ובה נתונים על גיוס חרדים, ובעיקר דוגמאות לפעולות כנגד חיילים חרדים אשר התבצעו בשנים האחרונות.

נציגי הפרקליטות והמשטרה מסרו לוועדה נתונים על האכיפה, כאשר בשנים האחרונות הוגשו כ-30 כתבי אישום הקשורים להתנגדות לגיוס חרדים, לרבות משתתפים בהפגנות לא חוקיות וכדומה, כאשר שמונה מכתבי אישום אלה הוגשו נגד נאשמים בהעלבה או תקיפה ישירה.

ח"כ אוחנה סיכם: "לצערי, על אף התגייסות כל הגורמים, התופעה הולכת ומתגברת. ייתכן שזה נובע מהעלייה בגיוס, שזה חיובי, אבל לא נוכל להשלים עם כך. התרשמנו לחיוב מהשיפור אצל כל הגורמים, ובמיוחד המשטרה, אך אם התופעה לא תיפסק, זה ייגמר בדם. אנו קוראים לפרקליטות ולבתי המשפט להעלות את רף הענישה. נמשיך לעקוב אחרי התופעה הזו, שהיא אירוע ברמה הלאומית ובעלת חשיבות רבה, כדי שייבנו גשרים בין החרדים לכל חלקי החברה, ולא ניתן למציתים לשרוף אותם".
כנסת אוחנה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד