כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרץ : נחליף השלטון; גבאי: לא רק תל אביב

דרמה בפריימריז במפלגת העבודה: אחרי חודשים של מערכת בחירות מתישה, הודח יו"ר המפלגה יצחק הרצוג. יערך סיבוב בחירות נוסף בין שני המועמדים, עמיר פרץ ואבי גבאי שזכו כל אחד מהם בכשליש מהקולות. הרצוג: "אחליט במי לתמוך"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אחרי חודשים של מערכת בחירות מתישה, על פי תוצאות האמת בבחירות לראשות מפלגת העבודה, עולה כי יצחק הרצוג יו"ר העבודה הודח. יערך סיבוב בחירות נוסף בין שני המועמדים: עמיר פרץ שזכה ב-10,141 קולות שהם 32.7 אחוזים ואבי גבאי שזכה ב-8,395 שהם 27.8%.

אחריהם, במקום השלישי, הגיע יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, שהצליח להביא רק 5,204 קולות.

על פי נתוני האמת עולה כי בבחירות השתתפו 59% מבעלי זכות ההצבעה שהם 30,997 מצביעים, מתוך 52,505.

שבעת המועמדים שהתמודדו על קולות הבוחרים הם: היו"ר המכהן יצחק הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עמר בר לב, אבי גבאי, אבנר בן זקן והוד קרובי.

תוצאות הבחירות: בעלי זכות בחירה – 52,505, סה"כ הצביעו 30,998 קולות שהם כ- 59.04% מסך בעלי זכות הבחירה. עמיר פרץ 32.7% שהם 10141 קולות, אבי גבאי 27.08% שהם 8395 קולות, יצחק הרצוג 16.7% שהם 5204 קולות, אראל מרגלית 16.1% שהם 4997 קולות, עמר בר לב 6.9% שהם 2147 קולות, אבנר בן זקן 0.18% שהם 56 קולות נמנעים, הוד קרובי 0.03% שהם 8 קולות.

סיבוב הבחירות הנוסף יערך ביום ב', ה-10 ביולי 2017 (ביום שני הקרוב) באותן שעות ובאותם אתרים.

התגובות במערכת הפוליטית

האלוף במיל׳ עמירם לוין הגיב: "ברכות לשותפי לדרך אבי גבאי על ניצחון גדול היום והעפלה לסיבוב השני. בוחרי העבודה בחרו היום להתחיל את השינוי ולהחזיר את התקווה למפלגת העבודה. המשימה עוד לא הושלמה. יש לנו עוד מאמץ אחרון כדי שהעבודה והתקווה ינצחו. הבחירה הערב ברורה מתמיד – לבחור את מה שהיה או לבחור את מה שצריך להיות. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאלפי תומכים ומתנדבים ולמטה שלי שהלכו אתי והמשיכו עם אבי גבאי ואתי".

"אני מבקש לברך הערב גם את חבריי שהעמידו את עצמם לבחירה. עשיתם קמפיינים טובים וראויים. יחד הוכחנו שיש למפלגת העבודה נבחרת מעולה. אני קורא לכם הערב – זה הזמן לאחד כוחות. בעוד שבוע, כולנו נתייצב יחד מאחורי היו"ר הנבחר ונילחם על עתיד המדינה. בעוד שבוע בוחרים אבי גבאי ומנצחים".

יצחק הרצוג הגיב: "חברות וחבריי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה. בימים הקרובים אתייעץ עם חברותיי וחבריי במחנה הגדול שיש לי במפלגת העבודה לגבי תמיכתי בסיבוב השני.

"אני מודה לכל החברות והחברים שיצאו יחד איתי למסע המדהים הזה. אני מצטער מאוד על התוצאה. אני מצטער על כך ברמה האישית, הפוליטית והרעיונית. זכיתי לצעוד במחיצת חברות וחברים יוצאים מן הכלל. אני אוהב אתכם מעומק הלב. לא אשכח את מה שעשיתם למעני. תודה לכל מי שהצביע בעבורי, יהודים, ערבים ודרוזים, בני העיר ובני הכפר, המושב והקיבוץ, למטה המדהים שלי, למטה הבחירות המדהים שלי, לחבריי הסיעה שתמכו בי ומעל לכולם למיכל שותפתי ובני המשפחה שלי".

ח״כ אראל מרגלית: ״אני מודה למצביעים ולפעילים המדהימים על התמיכה, נגד כל הסיכויים אחרי שהתחלנו אחרונים במרוץ. נמשיך לפעול למען מדינת ישראל. מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי על ההישג ומאחל בהצלחה למי שייבחר. נמשיך לעבוד יחד למען החלפת הממשלה הרעה הזו ולמען מדינת ישראל״.

ח"כ עמר בר-לב: "אני רוצה להודות לכל המתנדבים והתומכים שהיו לצידי לאורך כל הדרך. אני גאה במסע שערכנו. כדי לחזור לשלטון, מפלגת העבודה חייבת לדבר אמת ואעמוד לצידו של כל מועמד שיאמץ דרך זו".

עמיר פרץ: "אני גאה בהישג בו זכיתי ומשוכנע כי אנצח בסיבוב השני, שלאחריו נחליף את נתניהו
אני גאה בעשרות אלפי החברות והחברים שלקחו חלק בחגיגת הדמוקרטיה של מפלגת העבודה. אני מודה על האמון בדרכי ועל התמיכה הגדולה שקיבלתי לאורך כל הדרך ואשר הביאה אותי למקום הראשון בבחירות.

גבאי הגיב: "אני מבקש להודות לחברי יצחק הרצוג על ארבע שנות שירות כיו"ר המפלגה ועל ההישג הגדול בבחירות האחרונות לכנסת. אני מבקש להביע את הערכתי לכל המועמדים על מסע בחירות ענייני, שסייע להציג לציבור מפלגה דמוקרטית, חיה ותוססת. אני גאה בהישג בו זכיתי ומשוכנע כי אנצח בסיבוב השני, שבסיומו אפתח במערכה להחלפת שלטון נתניהו".

"נפגשתי ושוחחתי עם אלפי חברי מפלגה וראיתי שלרבים קשה עם כך שאני חדש במפלגה. הוכחתם שאתם מתמקדים בעיקר ויודעים לקבל אדם חדש ובכך הוכחתם שזו מפלגה פתוחה שהיום באמת ובתמים קוראת לקהלים חדשים להצטרף אליה. הוכחנו שאנחנו לא מועדון סגור, שאנחנו לא מפלגת תל אביב".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לתבוסתו של הרצוג: "בוז׳י יקר, הצדעה על כל פעילותך. אמנם אנו חלוקים בעמדותינו, אך אין מחלוקת שאתה אדם טוב, מקצועי, ומסור למדינה. עוד תתרום רבות במדינתנו".

שר הפנים אריה דרעי הגיב: "בוז׳י חבר אמת. מנהיג בעל נאמנות ומחויבות בלתי מתפשרת למען מדינת ישראל. חזק ואמץ!"
העבודה יצחק הרצוג עמיר פרץ אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד