א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הותר לפרסום: קצין צה"ל דימה מחבל ונהרג

הותר לפרסום: סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל, בן למשפחה חרדית, נורה ונהרג, על ידי חייל אחר, במהלך תרגיל פתע בחברון. הרמטכ"ל הורה על עוצר אימונים

דוד גולובנציץ ז"ל
דוד גולובנציץ ז"ל



קצין צה"ל נורה ונהרג, על ידי חייל אחר במהלך תרגיל פתע בסמוך לשכונת תל רומיידה שבחברון.

בשעות הערב (שלישי) סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 12 של חטיבת גולני ביצע תרגיל פתע במחסום ג'ילבר. במסגרת התרגיל ביים המפקד הגעה של פלסטיני לעמדה וניסיון דקירה כולל הפיכת שולחן על החייל.

סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, בן 22, מאפרת. סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל הועלה מדרגת סג"ם לדרגת סגן לאחר מותו.
 
החיילים המתורגלים, ביצעו נטרול ה'מחבל' ובמהלכו נורו שני כדורים לעברו - מפקד המחלקה ששימש בעצמו בדמות המחבל.

הוא נפצע אנושות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים תוך כדי פעולות החייאה, שם לא נותר אלא לקבוע את מותו. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע, ונבדקת האפשרות שנגרם בשל פליטת כדור.

מתחקיר ראשוני עולה כי החיילים עברו את כל התכנים באימון לפני תעסוקה וההוראות בטיחות, אולם המ"מ לא פרק את הנשקים לפי הנוהל בטרם התרגיל. עוד עולה, כי הקצין שנורה היה ללא שכפ"צ קרמי וללא אפודה זוהרת.

חברו יענקי וושדי מספר ל'בחדרי חרדים': "דוד היה איתי בקורס מכי"ם, היה אדם זהב, הוא לא הפסיק לחייך לכולם, הקצונה היתה כל עולמו, הוא תכנן את עתידו בצבא, תמיד עזר לכולם, עצוב מאד שהוא נהרג בכזו טרגדיה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט הנחה הערב, על עוצר אימונים כלל צה״לי ביום חמישי הקרוב, 06.07.17 וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. בנוסף הרמטכ״ל יקיים באותו היום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה.
צהל חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד