י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ישראלים שיפצו קבר ליד דאעש ויש תיעוד

יעקב שפר ומאיר רונן, שני מהנדסים ישראלים, נרתמו למלאכת שיפוץ מתחם קבר הנביא נחום, בסמוך למוסול שבעיראק. רק לפני יומיים הודיע הצבא העיראקי על שחרור העיר מידי דאע"ש. ארגון "מהנדסים ללא גבולות" מנהל מרוץ נגד הזמן לשיפוץ הקבר

קבר נחום הנביא. צילום: ויקיפדיה
קבר נחום הנביא. צילום: ויקיפדיה



יעקב שפר ומאיר רונן, מהנדסים ישראלים הפעולים בארגון "מהנדסים ללא גבולות", יצאו לעיראק על מנת לסייע בשיפוץ קבר נחום הנביא, שנמצא רק 50 קילומטר מהעיר מוסול. לוחמי דאע"ש עוד שלטו בחלקים מהעיר לפני יומיים. כך מדווח חזי סימנטוב בערוץ 10.


באדיבות ערוץ 10

הקבר הוקם לפני 2,600 שנה, אבל כמעט ונעלם מהעולם כתוצאה מההפצצות של ארגון המדינה האסלאמית והגורמים הפועלים נגדו. הערים ביטנאי ותל אסקוף הסמוכות, היו בשליטת דאע"ש, אך הארגון לא הצליח להשתלט על מתחם הקבר. "ברור לנו מאוד שאם דאע"ש היה מגיע לא היה נשאר כלום מהקבר", אמר יעקב.

הקבר עצמו נשמר שלם, אבל חלק מהקירות התומכים במבנה התמוטטו וישנה סכנת קריסה. כעת מתנהל מרוץ נגד הזמן לשיפוצו. "יעלה בערך 200-300 אלף דולר רק לעצור את הקריסה", אמר מאיר, "ובהמשך בין 2-3 מיליון לשיפוץ".

נחום הוא הנביא התנ"כי שעל שמו ספר נחום. מקובל לומר עליו כי ניבא את חורבן האימפריה האשורית במאה השביעית לפני הספירה. שימור המורשת וההיסטוריה באזורי עימות הם בהחלט מלאכת קודש, כאשר לאור הכרעת דאע"ש במוסול הסמוכה, מלאכת השיפוץ קרובה היום יותר מתמיד.
מוסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד