כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"הספינר חמק מתחת לרדאר - ולא עבר את הבדיקות הנדרשות לצעצועים בישראל"

מנכ"ל המועצה לצרכנות נאם הבוקר בכנס הנגב לשלום הילד ואמר כי "הרשות להגנת הצרכן האמריקנית ממליצה שלא לקנות לילדים ספינר" ■ כמו כן, טען גולדשמיד כי "תינוקות וילדים בישראל הם אוכלוסייה מוחלשת המנוצלת לרעה ע"י חלק מהיצרנים והמשווקים"

ספינר, צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים
ספינר, צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים



כ-400 תלונות מדי שנה מגיעות למועצה לצרכנות בקטגוריה של מוצרי ילדים ותינוקות, רובן בגין פגמים או הטעיות שונות. כך אומר הבוקר (ד') מנכ"ל המועצה לצרכנות, ג'וש גולדשמיד, בכנס הנגב לשלום הילד.

לדברי גולדשמיד, זהו רק קצה הקרחון, שכן הבעיות הן רבות ומגוונות ולא מעט צרכנים אינם מודעים להן ובוחרים עבור ילדיהם מוצרים שאינם מתאימים להם ולגילם ואף מסוכנים לשימוש. "תינוקות וילדים בישראל הם אוכלוסיה מוחלשת המנוצלת לרעה ע"י חלק מהיצרנים והמשווקים", אמר גולדשמיד וציין כי ישנם מחקרים בינלאומיים המראים כי ברוב המוחלט של המוצרים לתינוקות קיימים כימיקלים ומתכות העלולים לגרום לגירויים במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב הם פשוט מסוכנים לשימוש".

גולדשמיד הסביר כי "לעיתים רבות מוצרים ומשחקים לילדים המיובאים לישראל או המיוצרים בה, אינם מסווגים כצעצועים אלא כתכשיטים או מוצרי ספורט, מה שפוטר אותם מלעבור את בדיקות התקינה. כך הם מגיעים לידי הילדים ולפיות התינוקות, למרות שהם לעיתים מסוכנים לכשעצמם או מכילים מתכות וכימיקלים". הוא אף הזהיר כי כשהמחיר נמוך הדבר מתבטא גם באיכות ובטיחות המוצרים לילדים.

הוא נתן כדוגמה את הספינר - המשחק שכבש את בני הנוער בישראל, שהתגלה, לדבריו, בחו"ל כמסוכן: "ידוע כבר על מקרים לא מעטים בהם ילדים נפגעו מהשימוש בו. הוא יובא לארץ כמכשיר המסייע להפרעות קשב וריכוז ולא כמשחק, ועל כן התחמק 'מתחת לרדאר' ולא היה צריך לעבור את כל בדיקות התקינה המיועדות לצעצועים בישראל. הרשות להגנת הצרכן האמריקנית פירסמה לא מכבר הודעה ובה המלצה להורים שלא לקנות לילדיהם ספינר, זאת בעקבות מקרים בהם ילדים בלעו חלקים מהצעצוע הפופולרי. במקביל, הודיע מכון התקנים הישראלי כי הוא בודק את הספינר ואת התאמתו לתקן הישראלי".

גולדשמיד הסביר: "במצב הקיים, לעיתים נותרת בריאותם של התינוקות והילדים בישראל חסרת הגנה ושמירה מיטביים. החומרים המסוכנים המסתתרים במוצרים ובמשחקים הללו, מסתתרים ולא בטעות. סיווג המוצר בקטגוריה הנכונה קריטי להגנה על הילד, על בריאותו ועל שלומו. היצרנים והמשווקים גם נותנים דגש חזק מאוד בשיווק אגרסיבי ופרסום אטרקטיבי שעולה הון - ומופנה ישירות לילדים".
ספינר סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד