י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מלכיאלי בטענה מפתיעה: החרדים נושרים מאקדמיה בגלל חוסר התחשבות

בניגוד לטענה הרווחת כי החרדים נושרים מאקדמיה בשל הקושי להסתגל ללימודים תובעניים בגיל מבוגר - טען היום ח"כ מלכיאלי כי לא תמיד הסטודנטים נושרים בגלל קושי פדגוגי אלא בגלל תנאים באוניברסיטאות ובמכללות: "האם האוניברסיטאות התחשבו בשעות תפילה? בכשרות האוכל המוגש? במרצים שמסיתים נגד הציבור החרדי? הנשירה היא לאו דווקא מהלימודים" טען מלכיאלי • מה דעתכם?

מלכיאלי בטענה מפתיעה: החרדים נושרים מאקדמיה בגלל חוסר התחשבות



בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך בנושא אתגרים בהשתלבות חרדים בלימודים אקדמאים, הוצגו נתונים שמצביעים על עליה מרשימה במספר החרדים שנרשמו לתארים אקדמיים בשש השנים האחרונות: מ-1100 חרדים עלה מספר הלומדים ל-3200.

את הנתונים הציג ד"ר איתן רגב ממרכז טאוב נתונים, שטען כי מחצית מהגברים החרדים שמתקבלים למכינות - נושרים ואילו שיעור הנשירה במהלך התואר האקדמי מגיע ל-48%.

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס לשיעורי הנשירה ובאופן מפתיע - בניגוד לטענה הרווחת כי החרדים נושרים מאקדמיה בשל הקושי להסתגל ללימודים תובעניים בגיל מבוגר - טען כי לא תמיד הסטודנטים נושרים בגלל קושי פדגוגי אלא בגלל תנאים באוניברסיטאות ובמכללות: "האם האוניברסיטאות התחשבו בשעות תפילה? בכשרות האוכל המוגש? במרצים שמסיתים נגד הציבור החרדי? הנשירה היא לאו דווקא מהלימודים".

רביד עומסי, נציג המועצה להשכלה גבוהה האחראי על שילוב סטודנטים חרדים אמר כי "11,000 סטודנטים חרדים זה לא מובן מאליו. יש 20 מסגרות לחרדים המפוזרות בכל הארץ וקיימים מגוון מקצועות לימד מוטי תעסוקה ומקצועות הנדסיים. הגדלנו את מספר החרדים במכינות והם מהווים את האחוז הגבוה ביותר במכינות מכלל הלומדים".

לדבריו, "גם במגזר הכללי שיעור הנשירה מהמכללות עומד על 50% משום שהמכינות הן כלי מיון לפני הלימודים האקדמאים. יש קרן מלגות בסך 20 מיליון ₪ שיעלו בקרוב ל-60 מיליון ₪". עוד אמר עומסי כי על כל שקל שהמוסדות האקדמיים מקבלים עבור סטודנט חילוני, הסטודנט החרדי מקבל 1.3 ₪ ואנחנו בודקים שהמוסדות מוציאים את הכסף עבור שילוב הסטודנטים החרדים".

ח"כ מנואל טרגכטנברג אמר כי "בתוך הציבור החרדי יש הבנה שכדי להתפרנס חייבים לרכוש השכלה אקדמית ואיכותית. יש רצון לפרוץ את מעגל העוני ולהמשיך לנהוג כחרדים. מה שקרה מ2009 זה לא פחות ממהפכה שבדרך. ככל שמספר הסטודנטים החרדים גדל, כך הבעייתיות שמגיעים ללא כל הכנה של אנגלית, מתמטיקה ואוריינות דיגיטלית גדלה – זה פער שהוא כמעט לא ניתן לצמצום בתוך שנה". הוא התייחס למכללות הלא מתוקצבות ואמר: "אוי לנו אם נמכור לדור החדש שפורץ את הדרך במגזר החרדי מוצר פגום. מל"ג יכולה להרים קול נגד מכללה שמוכרת תארים כאשר השוק רווי. זה פשוט מוצר פגום".
מיכאל מלכיאלי אקדמיה חרדים נשירה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד