ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סערה: "אפשר להיות יהודי מאמין בלי קרבנות" • צפו

סערה פרצה בבמליאה בדיון על מתווה הכותל. גפני הטיח בלפיד: "היית בממשלה, למה לא עשית את מתווה הכותל" • קודם לכן העלה ח"כ נחמן שי הצעת חוק סביב סערת מתווה הכותל והשמיע דברי בלע ואמר כי "אני חושב שהפרק הזה של הבאת קורבנות הסתיים"

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90



סערה במליאה: ח"כ נחמן שי העלה הצעת חוק סביב סערת מתווה הכותל והרחבה הדרומית, בדבריו השמיע שי דברי בלע ואמר כי "אני חושב שהפרק הזה של הבאת קורבנות הסתיים, אמנם בשבת, קראנו על הפרה האדומה, וניסו להבין. אני חושב שעברנו את זה".

"בחדרי חרדים" עם תיעוד הסערה. צפו



שי לא הפסיק ונדהם כשגפני השיב לו כי הוא אכן מאמין בהקרבת קורבנות וכי הוא מתפלל על כך בכל יום. "אתה מאמין בהקרבת קורבנות?", הקשה שי את גפני שהשיב: "מה השאלה? אני מתפלל על זה בכל יום". בתגובה אמר נחמן שי: "אני חושב שאפשר להיות יהודי מאמין בלי להקריב קורבנות".

בהמשך הרוחות סערו וגפני הטיח בח"כ יאיר לפיד: "הייתם בקואליציה, כלום לא עשיתם, יאיר לפיד היה בממשלה עצמה, למה הוא לא עשה את זה, העיקר הוא הולך לכותל". גפני הוסיף: "היית בממשלה, למה לא עשית את מתווה הכותל? חזרנו ליאיר לפיד, מה שהוא עשה אנחנו עושים, הוא עשה מתווה כותל? גם אנחנו עושים אותו דבר".

כנציג הממשלה, השיב השר צחי הנגבי בבדיחותא: "בקשר לשאלה של גפני, האם הרפורמים מאמינים בהקרבת קורבנות, אין לי מידע אישי, אבל אני בטוח שאם הרב גפני היה מוכן להיות אחד מהקורבנות האלו, היינו מצליחים לגייס גם את תמיכתם של הרפורמים וגם את תמיכתם שלך הקונסרבטיבים".

אתמול תקף ח"כ ישראל אייכלר את ח"כ נחמן שי ואמר: יש חכי"ם, שרים ושופטים שהם משוחדים בטיולים לחו"ל והרצאות ורכישת ספרים על ידי הרפורמים והם הופכים ללוביסטים שלהם".

נחמן שי צעק בתגובה: "אולי תאסרו ביקורים אצל הרפורמים?"

אייכלר השיב: "אולי גם אתה משוחד? אני מציע לך לשמור על "זכות השתיקה" כשמדובר ברפורמים בתפוצות".
משה גפני מליאת הכנסת מתווה הכותל יאיר לפיד סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד