י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם אורן חזן קיבל הנחות חריגות מספקים עבור חתונתו?

ועדת האתיקה של הכנסת דנה בסוגייה בעקבות כתבה ששודרה בערוץ 2. חזן טען כי קיבל את ההנחות בגלל יכולות המיקוח שלו וכי ההנחות ניתנו כמקובל בשוק ■ חזן: "הוועדה הוכיחה שוב כי מדובר בוועדה פוליטית, שמשתמשת בכוחה כדי להלך אימים"

ח"כ אורן חזן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ אורן חזן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה אתמול (ג') לדחות את הקובלנה שהוגשה לה, שלפיה ח"כ אורן חזן (ליכוד) קיבל בעת חתונתו, שנערכה לפני כמה חודשים, הנחות מספקים שונים, שנאמדות בכמה עשרות אלפי שקלים. הוועדה דנה בתלונה שהוגשה לה, בעקבות כתבה ששודרה בערוץ 2. הוועדה קבעה שאין לה כלים להכריע בסוגייה.

חזן הופיע לפני כ-3 שבועות בפני וועדת האתיקה ומסר את תגובתו. בנוסף, העביר לוועדה מידע וקבלות. לדבריו, הוא שילם כסף רב עבור החתונה, וכל אחד מהספקים, למעט קרובי משפחה וחברים קרובים של המשפחה, קיבלו שכר בעד השירותים והטובין שניתנו בקשר לחתונה.

חזן טען כי הנחות בתחום האירועים הן דבר מקובל מאוד וכי הדברים אינם קשורים למעמדו כחבר כנסת, אלא לתנאי השוק וליכולת המיקוח שלו. כך למשל, טען שעצם העובדה שבחר להתחתן באולם שאינו נמצא במרכז הארץ, ביום בשבוע שהוא פחות מבוקש, בהתראה קצרה ביום שהיה ממילא פנוי, ומספר המוזמנים הגדול - איפשרו לו לקבל הנחה. השוואה לאירועים שנערכו במועדים סמוכים אכן מוכיחה שההנחה שהוא קיבל היא סבירה ומקובלת.

הפריט היחיד שלגביו טען חזן שאין לו פרטים על המחיר ועל ההנחה הוא שמלת הכלולות, שנרכשה, לדבריו, על ידי הורי הכלה, ולא היתה לו כל מעורבות בכך.

הוועדה ציינה כי צפתה בתחקיר, שממנו עולה כי אכן חזן זכה להנחות מספקים שונים בקשר לחתונתו. הוועדה הדגישה כי "שאלת המפתח בעניין זה היא האם הנחות אלה חריגות לעומת המקובל בשוק, והאם הן ניתנו לו מתוקף מעמדו כחבר כנסת. חזן מסר תשובה שלילית בעניין זה, וכי ככל שניתנו לו הנחות הרי שהן ניתנו כפי שניתנות לחתן בתחום האירועים ובנסיבות דומות, והוא אף סיפק לוועדה הסברים ואסמכתאות לתמיכה בטענה זו".

הוועדה קבעה כי "אין לה כלים להכריע בשאלה, ולפיכך החליטה לדחות את הקובלנה". עם זאת, "הוועדה שבה וקוראת לחברי הכנסת להיות ערים ונגישים למצבים שבהם מוצעות להם, ולבני משפחותיהם, הנחות העלולות להתפרש ככאלה שניתנות להם בשל מעמדם כחברי כנסת, אף אם נודע להם על כך בדיעבד, ובמידת הצורך להיוועץ עם ועדת האתיקה ועם הייעוץ המשפטי של הכנסת".

חזן הגיב להחלטה אמר כי: "לא היה לי כל ספק שוועדת האתיקה תדחה את הקובלנה. לצד זאת, אני שואל: מה פירוש 'אין לה כלים לבדוק'? הלוא הכל עובדות - שחור על גבי לבן. לצערי, הוועדה הוכיחה שוב כי מדובר בוועדה פוליטית, שמשתמשת בכוחה על מנת להלך אימים על חברי הכנסת. על כן, לא פלא שאחרי שהצגתי את כל עלויות החתונה והתשלומים הכרוכים בה, והוכחתי כי לא נפל רבב בהתנהלותי, בכל זאת בחרה הוועדה בטענה שאין לה כל כלים לבדוק את הקובלנה".
פ
אורן חזן ועדת האתיקה תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד