ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שינוי כיוון בסאטמר: מסיוע להתאקלמות בארץ - למניעת עליית יהודי צרפת

בימים האחרונים נערך מסע האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בצרפת, עבור המגבית לקרן שנפתחה לטובת פתיחת מוסדות חרדים בארץ, לקליטתם של ילדי יהדות צרפת בעת עלייתם ארצה • אולם כעת מדווחים כי האדמו"ר דווקא קרא ליהודי צרפת שלא לעלות לישראל • שינוי כיוון

האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר
האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר



שינוי כיוון: בימים האחרונים נערך מסע האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בצרפת, במסגרת הקרן לטובת ילדי צרפת. הקרן הוקמה במטרה לאסוף כספים לטובת פתיחת מוסדות חרדים בארץ לקליטתם של ילדי יהדות צרפת בעת עלייתם ארצה, לעניין זה נערכו מגביות רבות, ולפי מה שנטען אף הועברו סכומים מסויימים לחינוך העצמאי לצורך פתיחת מוסדות כאלו.

אולם, מדיווחים שמגיעים ממסעו של האדמו"ר מסאטמר והאדמו"ר מפשוורסק, עולה כי האדמו"ר כעת דווקא קרא ליהודי צרפת שלא לעלות ארצה ולהישאר בצרפת, כאשר הוא מתחייב לסייע להם בצרפת.

העליה מצרפת התגברה בשנים האחרונות בשל המצב הכלכלי הבעייתי ברפובליקה, ההתבוללות ומנגד האנטישמיות הגואה במקום, כך שמעניין לראות כיצד יסייע האדמו"ר מסאטמר לבעיות אלו בצרפת וימנע את עלייתם ארצה. יצויין, כי בצרפת קיימים מוסדות חרדיים רבים, ומסתבר כי בעקבות ההגירה השלילית המאסיבית ההיצע אף גדל.

האדמו"ר מסאטמר "זכה" להתקפות רבות על סיועו לחינוך העצמאי, ונראה כי בשל המחאות נסוג בו משיתוף הפעולה עמם. במסגרת המחאות, אף פורסם מכתב חריף מרבני ה"בני יואל" ונערכו הפגנות כנגדו.


מחאת הקנאים כנגד שיתוף הפעולה של מהרז"ל מסאטמר עם החינוך העצמאי



כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים לפני שנה, האדמו"ר מהרי"י מסאטמר פתח במסע משותף עם ראשי הישיבות וחברי מועצת גדולי התורה בארה"ב, לגייס מיליונים לחיזוק ילדי צרפת. מטרת הקרן היא לבנות בנינים חדשים במסגרת החינוך העצמאי, ולקבל לשורותיה אנשי חינוך שיבינו לצרכיהם של העולים החדשים מצרפת.

במסגרת כך, נרשם שיתוף פעולה מלא והדוק בין מוסדות סאטמר ובין החינוך העצמאי, שבשיאו אף נכנס הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי לביקור רשמי בבית האדמו"ר מהרי"י בויליאמסבורג.

רבים הרימו גבה בתמיהה על החסידות שמעניקה ומסבסדת במיליונים מידי שנה במסגרת 'השקל הטהור' מוסדות שאינם נוטלים תקציבים מהמדינה ודוגלת בהתבדלות, כשדרשותיו ונאומיו המפורסמים של האדמו"ר נגד המדינה ומוסדותיה ידועים - ולפתע יוצאת לשיתוף פעולה שכזה עם אחד מהמוסדות המאיימים ביותר על ההתבדלות.

כאמור נראה ששיתוף פעולה זה הסתיים והגישה כעת היא למנוע לחלוטין את העליה.
מהרזל מסאטמר ילדי צרפת החינוך העצמאי קרן מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד