כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בחורי ישיבה עצורים שהוכו בידי קצין לא שתקו - התלוננו וכתב אישום הוגש

מבחורי הישיבה האלה צריך ללמוד לא לשתוק לאלימות משטרתית: אחר שנעצרו ושהו בתא המעצר, קצין הגיע מהבית והיכה בהם, למעשה כנקמה על מה שעשו לבלשיו. הם הגישו תלונה ומח"ש טיפל בחומרה

צילום אילוסטרציה: מיכאל פאטאל
צילום אילוסטרציה: מיכאל פאטאל



קצין הואשם כי 'נקם' בבחורי ישיבה שתקפו את בלשיו: לפני כשנה וחצי, בינואר 2016, הגיעו בלשי מרחב מוריה של משטרת ירושלים לישיבת 'תולדות שמואל' ברחוב גבעת שאול בירושלים, על מנת לבצע ביקורת מעצר בית של עצור המרצה את מעצרו בישיבה.

עם הגעתם לישיבה, התגודדו מספר תלמידי הישיבה מסביב לבלשים, ולאחר מכן נעלו את הבלשים בתוך הישיבה. הבלשים דיווחו על כך בקשר, הזעיקו כוחות נוספים למקום ואלה חילצו אותם מהישיבה והכניסו אותם לניידת המשטרה.

אך בכך לא תם המקרה: מספר בחורים התקהלו סביב לניידת המשטרה, בעטו בדלתות ולא אפשרו לבלשים לנסוע מהמקום. בעקבות כך שוב הוזעקה תגבורת שניסו לפזר את ההתקהלות והותקפו בדחיפות וקללות.

בעקבות המהומות, הבלשים עצרו ארבעה מבחורי הישיבה ולקחו אותם לתחנת משטרת מוריה. קצין הבילוש (37) הוזעק מביתו לתחנה, שם העצורים ישבו על הריצפה כשהם אזוקים ופניהם מופנים לקיר.

על פי כתב האישום שהוגש הבוקר (רביעי) על ידי המחלקה לחקירת שוטרים והגיע ל'בחדרי חרדים', הקצין התקדם לעברם, בעט בכל אחד מהם בגבו ואף השליך כיסא לכיוון אחד מהם תוך שהוא אומר להם "מי נגע בילדים שלי, הבלשים הם כמו הילדים שלי", זאת לעיני פקודיו שהיו במקום וצפו במתרחש.

עניינם של השוטרים שהיו עדים לאירוע יועבר על ידי המחלקה לחקירת שוטרים לבחינת מחלקת משמעת במשטרת ישראל.

ממקרה זה ניתן ללמוד כי במידה ושוטרים אינם מתנהגים בצורה המקובלת בחוק, ומכים עציר שנמצא תחת מעצר, הם עלולים לשלם על כך ביוקר. כתב אישום כמו במקרה זה, מעמיד את הקצין בפני בעיה לא פשוטה והליך משפטי פלילי ארוך ומייגע.
כתב אישום מחש גבעת שאול קצין תולדות שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד