י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון • הנשק של הנציגים החרדים ליום שאחרי בג"ץ: ספר יוחסין

הח"כים החרדים מכינים נשק ליום שאחרי, במידה ובג"ץ יפרוץ את חומת ההגנה מפני ההתבוללות ויאפשר גיורים פיקטיביים • לאחר התייעצות עם גדולי ישראל הוגשה הצעת חוק להקמת ספר יוחסין על פי ההלכה • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן



חשיפת "בחדרי חרדים": גם לאחר שבג"ץ קיבל אתמול את בקשת המדינה והעותרים הרפורמים בסוגיית חוק הגיור הממלכתי, ודחה את ההכרעה בחצי שנה, הח"כים החרדים מכינים נשק ליום שאחרי, במידה ובג"ץ יפרוץ את חומת ההגנה מפני ההתבוללות.

"בחדרי חרדים" חושף כי לאחר התייעצות עם גדולי ישראל חברי המועצת החסידית, ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' - הגיש היום במזכירות הכנסת, הצעת חוק חדשה המבקשת לתקן את חוק הרבנות הראשית ולהוסיף סעיף של הקמת ספר יוחסין על פי ההלכה, זאת בכדי להתמודד עם הגיורים הפיקטיביים של הרפורמים והקונסרבטיביים.

כזכור, כבר לפני מספר שנים, הבהירה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' כי במידה וחוק הגיור שמאפשר גיורים שלא על פי ההלכה – יעבור, הרי שלא יהיה מנוס מלרשום ספר יוחסין שייתן מענה לכל יראי ה' שידרשו לקבל אינפורמציה על משפחות ספציפיות, וזאת לקראת נישואין עמן. בספר היוחסין ירוכזו פרטים על דורות העבר של המשפחות היהודיות שלא יתנגדו להירשם בספר.

בהסבר להצעת החוק שמתפרסמת כאן לראשונה, נכתב כי "מאז קום המדינה היה ברור לכולם, כי התבוללות היא סכנה המחסלת קהילות יהודיות בתפוצות שהתנתקו מן הדת היהודית ואימצו את התרבות הנוכרית. נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג ז"ל הגדיר את התבוללות ונשואי התערובת כ"שואה שקטה".

"מדינת ישראל הגדירה עצמה כ"מקלט בטוח" לעם היהודי, לא רק בקיום הפיזי, אלא גם ובעיקר במניעת מחיקת העם היהודי על ידי נישואי תערובת. לכן הסכימה וחוקקה את חוקי הנישואין והגירושין על פי ההלכה, והגיור בבתי הדין הרבניים הפועלים על פי ההלכה היהודית, כדי להגן על יהדותם של הצאצאים והדורות הבאים, שלא יתבוללו בין הגויים ובסופו להגר בהמוניהם למדינות חמות פחות ונוחות יותר", נכתב בנוסף.

לצערנו, החלה נסיגה מתמשכת בהגנת המשפחה היהודית מפני התבוללות", נכתב עוד בהסבר להצעת החוק, "בעקבות פסיקות בג"צ בלחץ ארגוני הרפורמים מארה"ב, הם מנהלים קמפיינים עתירי הון נגד מעמד בתי דין הרבניים ומציפים את הארץ בגיורים פיקטיביים של אנשים שמעולם לא התכוננו לקבל על עצמם עול תורת ישראל ומצוות היהדות והם וצאצאיהם אינם יהודים. וזו זכותם ובחירתם.

"הבעיה היא שברשומים רשמיים הם רשומים כיהודים ובכך יהודים הרוצים לשמור על יהדותם אינם יודעים כי הרישום הוא כוזב ביסודו, בחסות ילקוט הכזבים", נכתב, "כדי למנוע הונאה בכשרות הגיור, על הרבנות הראשית לנהל ספרי יוחסין של כל יהודי שאינו מתנגד להירשם בספר יוחסין של מדינת ישראל. היות והרבנות הראשית היא הסמכות הדתית היחידה המוכרת על ידי המדינה. עליהם מוטלת האחריות ההיסטורית להגן על המשפחה היהודית, מפני הטעיה הגורמת התבוללות ונישואי תערובת".

לסיום, מובהר כי "על פי חוק זה, איש אינו חייב להאמין לרישומי ספרי היוחסין של הרבנות הראשית לישראל, אבל מי שמעוניין לדעת עם מי הוא מתחתן, זכותו לקבל ספרי יוחסין שקופים של הרבנות הראשית לישראל".





ספר יוחסין גיור בגץ חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד