ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

התלמידים התפללו ובג"צ הפתיע: הישיבה לא תהרס • צפו

בבוקר, רבני הישיבה התעטפו בטליתות, עשו 'קריעה', הוציאו ספרי תורה תקעו בשופרות וקראו סליחות - ראש הישיבה עלה על בימת ארון הקודש, וזעק ובכה, כשהוא תוקף ישירות את ראש העיר. אחר הצהריים הגיעה הבשורה המפתיעה מבג"ץ

הודעת ראש הישיבה על ההריסה. צילום: בחדרי חרדים
הודעת ראש הישיבה על ההריסה. צילום: בחדרי חרדים



התפילות התקבלו: בג"צ קיבל את בקשת ישיבת 'שער התלמוד' שביקשה לעכב את פינוי הישיבה מהמתחם על ידי עיריית בני ברק, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הבוקר התקיימה תפילה בישיבה, עם תקיעת שופר, בתחנונים לקריעת 'רוע הגזירה' בהחלטה לפנות את הישיבה שלטענתה קיבלה אישורים לשהות במקום, אך כיוון שלא קיבלה הקצאה מסודרת, אמורה היתה להתפנות מהמקום עד סוף השבוע.

השופטת דפנה ברק-ארז מבית משפט העליון קיבלה את בקשת רשות ערעור שהוגשה על ידי ישיבת שער התלמוד מבני ברק, על החלטת של בית המשפט המחוזי בתל אביב בתחילת השבוע, ונתנה צו זמני לעיכוב ביצוע פינוי הישיבה.

בתפילה הבוקר, רבני הישיבה התעטפו בטליתות, עשו 'קריעה', הוציאו ספרי תורה תקעו בשופרות וקראו סליחות. ראש הישיבה עלה על בימת ארון הקודש, וזעק ובכה, כשהוא תוקף ישירות את ראש העיר, וזעק "רבונו של עולם מתחננים לפניך, תעשה שלא ייגעו בישיבה, לאיפה נלך, לאיפה ניקח בחורים לרחובות?!".

מעמד התפילה, הבוקר בישיבה. צילום: בחדרי חרדים

במהלך השנים האחרונות עיריית בני ברק ניסתה מספר פעמים לפנות את המוסד, ישיבה ותיקה הקיימת למעלה מ-16 שנה ברחוב הירקון בבני ברק, בראשותו של הרב יצחק ברוורמן. מנגד בישיבה טוענים כי אנשי העירייה בעבר, הרב מרדכי קרליץ והרב יעקב אשר הם אלו ששיגרו אותם להתיישב בשטח וסיפקו את האישורים לכך.

השבוע, עוד בטרם החלטת בג"צ המפתיעה, כבר השלימו בישיבה עם רוע הגזירה והודיעו לבחורים במודעה "עקב החלטת בית המשפט והתנכלות האישית של ראש העיר נגד הישיבה וראשיה, מתבקשים תלמידי הישיבה לפנות את כל חפציהם עד יום שישי בצהריים. היות ועדיין אין לישיבה מקום חילופי, נצטרך לעמוד בקשר טלפוני מה נעשה בהמשך". חתום על המודעה 'בצער רב' יצחק ברוורמן ראש הישיבה.



החלטת בג"ץ היוםצילום: החלטת בג"ץ היום
החלטת בג"ץ היום


לפני כמעט חצי שנה ניסתה העירייה להרוס את המבנים. למקום הגיעו כוחות וכלים כבשים, אחר עימות, מבנה אחד נהרס תוך עימות עם הבחורים. בפעמים הקודמות לא הצליחו הפקחים להרוס את המבנה בעקבות התנגדות התלמידים וחזרו על עקבותיהם. בפעם האחרונה כאמור, למרות התנגדותם העזה של בחורי הישיבה הצליחו הפקחים והמבנה נהרס באמצעות דחפורים.

הישיבה אמורה הייתה להתפנות מהשטח של העירייה עד מחר (חמישי) בחצות הלילה, תחילה הגישה בקשה לבית משפט המחוזי לדחות את הקץ, אך בקשתם לא נעתרה ועמדת העירייה כי הישיבה יושבת על 11 דונם שלא הוקצו לה. בעקבות כך, הלכו על הצעד האחרון ופנו לבית משפט העליון בבקשת רשות לערעור וזו התקבלה וניתן צו עיכוב ביצוע.

זהו אינו המקרה היחיד בו מתנהל עימות מול העירייה בעניין שטחים והקצאות בבני ברק. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שני הליכים נוספים מתנהלים בעתירות שהוגשו עם טענות על הקצאות שנעשו בצורה לא חוקית.
שער התלמוד בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד