י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה: זמר חסידי מוכר נאלץ להתגייס אך קיבל הנחת סלב

העבודה המודיעינית שצה"ל החל להפעיל בשנתיים האחרונות בתוך הציבור החרדי, מספקת תוצאות. הם עוקבים אחר כל מי שעובד בגלוי ועדיין מציג עצמו כבן ישיבה • 'בחדרי' מפרסם לראשונה: צה"ל גייס זמר מוכר אך התחשב בו ועשה שירות מקוצר

הופעה. צילום אילוסטרציה, פלאש 90
הופעה. צילום אילוסטרציה, פלאש 90



סלבס חרדי על מדים: בציבור הישראלי ישנם לא מעט "סלבס" המשתמטים מצה"ל, מחשש שתקופת השירות בצבא ופסק הזמן יהרוס להם את הקריירה. לאורך השנים חלקם ספגו ביקורת על כך שלא התגייסו, אחרים קיבלו הנחות - צה"ל מתחשב בהם ואלה משרתים תקופה קצרה וממשיכים לעסוק בתחום המקצוע שלהם במסגרת הצבאית.

"בחדרי חרדים" חושף כי בצה"ל החליטו להתחשב גם ב"סלב" חרדי. מדובר באחד מגדולי הזמר החסידי, שהחל את דרכו בעולם המוזיקה עוד בטרם הגיעו לגיל גיוס, המשיך לעסוק בתחום גם לאחר גיל 18 זאת במקביל ללימודיו בישיבה.

במהלך השנה האחרונה, לאחר שכבר לא היה רשום בישיבה, ובמסגרת העבודה המודיעינית שצה"ל מבצע בתוך הציבור החרדי, בין היתר באמצעות חוקרים פרטיים או במעקב אחר פרסומים בריכוזים ועתונות חרדית, כדי לגלות משתמטים פומביים. כלומר כאלה שעוסקים במקצוע מפורסם, כמו צלמי חתונות, וזמרים שלמרות עיסוקם לא הסדירו מעמדם.

הזמר בו אנו עוסקים, קיבל צו התייצבות ללשכת הגיוס על מנת להתחייל. גם הוא, כמו הסלבס החילונים, חשש מנזק לקריירה המוזיקלית שלו, כשבמקרה שלו מדובר בנזק דו צדדי, שכן בציבור החסידי יש מי שלא היו מזמינים אותו יותר לאירועים, במידה והיו יודעים על השירות. לכן, מסבירים מקורביו, הוא ניסה להתחמק מהשירות הצבאי.

לאחר מספר דחיות הבהירו לו בצה"ל כי אין לו הרבה ברירות, וכי במידה ולא יתגייס - ייעצר. הוא בא איתם בדברים, וקיבל הצעה קוסמת לפיה ישרת בצה"ל כ"סלב" בשירות מקוצר, קרוב לבית ולא משמעותי.

היות והסירוב לכך היה גורר מעצר, התייעץ הזמר עם רבנים, ובהוראתם הסכים למתווה שהוצע לו והוא חוייל, עלה על מדים והגיע מידי יום לאחד הבסיסים הצהליים באיזור מרכז הארץ, זאת במשך כשלושה חודשים - בסיומם פשט את המדים ושוחרר מצה"ל. הפרטים המלאים שמורים במערכת 'בחדרי', ולבקשת הזמר אנו לא מפרסמים אותם.

בעבר אירע גם לזמר מידד טסה מקרה דומה. צה"ל גילה כי הוא מתחמק מגיוס. בסופו של דבר טסה ביצע שירות אזרחי.
זמר חסידי סלב חייל שירות בצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד