י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רץ ברשת: צ'למער התיידד עם חייל באוטובוס

תמונות המתפרסמות ביממה האחרונה ברשת, מרגשות לא מעט אנשים שצפו בהן וגרמו להם לשדר אופטימיות, באשר ליחסי חרדים מסויימים עם חיילי צה"ל הסיפור המלא

ר' שמעון חשין לצידו של החייל
ר' שמעון חשין לצידו של החייל



בעוד רחובות ירושלים החרדיים מלאים בתקופה האחרונה, בעומס פשקווילים ומחאות נגד חיילי צה"ל, הכוללים התקפות מילוליות ופיזיות. וכל חייל הנקלע לשכונה חרדית, סופג צעקות, עלבונות, וזה מסתיים בחילוץ משטרתי.

לצד כל זה, יש לא מעט מקרים של הערכה והכרת הטוב לחיילים בכלל, ולחרדים שבהם בפרט. סיפור כזה, שמחמם את הלב וסוחף את הרשת, התרחש אתמול (רביעי) לאור יום באוטובוס קו 19 בירושלים, כאשר ר' שמעון חשין, סב חרדי, ניהל במהלך הנסיעה דו שיח ידידותי עם חייל צה"ל שנסע אף הוא באוטובוס, הסב חשין, דרש לשלומו, ושאל אותו על השרות בצבא, והביע כלפיו הערצה וחיבה.

מי שתיעד את המקרה ופרסם אותו, הוא העיתונאי שמוליק אברהם, "בתקופה המפגרת הזו בה חיילים מותקפים בשכונות החרדיות - היה מקסים לשמוע איך הסבא הזה מתעניין איך הולך בצבא והאם הכל בסדר. אותי זה ריגש", כתב אברהם בחשבון הטוויטר שלו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר שמוליק אברהם על המחזה המרגש: "אתמול בשעות הצהריים עברתי כהרגלי, בתחנת האוטובוס ליד שוק מחנה יהודה, וראיתי את ר׳ שמעון חשין יושב בתחנה ומנהל דו שיח עם חייל על מדים".

לדברי אברהם: "הייתי חייב לעצור ולהקשיב על מה הם משוחחים, ר׳ שמעון התעניין במעשי החייל בצבא, דרש בשלומו והעניק לו כמה טיפים לחיים, אני יודע שזו קלישאה שחוקה, אבל המחזה הזה ריגש אותי מאד".

"שעה לאחר המחזה המרגש, כבר רטט הווטסאפ עם עידכונים על עוד תרגיל משטרתי והכנסת חיילים מחופשים לחרדים לתוך השכונה - זה מפליא עד מאוד לראות את ההבדל בין הקבוצות במגזר החרדי". מסכם שמוליק.









שמעון חשין חיילים חרדים שמוליק אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד