כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שיתוף מידע ישראלי-אמריקאי חשף תופעה מדאיגה: זיוף גירושין

במסגרת הצלבות המידע שהחלו בשנים האחרונות בין רשויות שונות בארצות הברית לישראל, החל גם שיתוף פעולה בין משרד החוץ האמריקאי לבתי הדין הרבניים בישראל - כך נחשפה תופעה מדאיגה: זיוף תעודות גירושין • 'בחדרי' עם כל הפרטים

שיתוף מידע ישראלי-אמריקאי חשף תופעה מדאיגה: זיוף גירושין
פלאש 90



בהחלטות שונות שהתקבלו בישראל בשנים האחרונות, החל שיתוף פעולה והעברת מידע ישראלי - אמריקאי בעניין מיסוי ישראלים-אמריקאים שעסקיהם נמצאים פה ושם. כעת מתברר כי שיתוף המידע הביא לחשיפת תופעה חמורה של זיוף תעודות גירושין של בתי דין בישראל.

שיתוף פעולה יוצא דופן בין שגרירות ארצות הברית בישראל, לבין בית הדין הרבני בחיפה, הביא בחודש אחד, לחשיפת שני מקרים חמורים של זיוף תעודות גירושין על ידי בני זוג ישראלים, במטרה להערים על הרשויות בארה"ב. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

הסיפור החל, לאחר ששני זוגות אזרחי ישראל, המתגוררים כיום בארה"ב, הציגו לרשויות בארה"ב, תעודות גירושין שניתנו כביכול בבית הדין הרבני בישראל, במטרה לקבל אזרחות אמריקאית.

לאחר שברשות ההגירה האמריקאית עלה חשד כי המסמכים שהוצגו אינם אותנטיים, נעשתה פנייה לשגרירות ארה"ב בישראל וזו שיגרה בקשה לבית הדין בישראל, לאמת את מסמכי הגירושין. כאמור, לאחר בדיקה התברר כי המסמכים מזויפים, וכי באחד מהמקרים, הזוג מעולם לא התגרש, ובמקרה השני – הוא אמנם התגרש אולם מספר שנים לאחר הרשום בתעודת הגירושין המזויפת, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בית הדין בחיפה שיגר לשגרירות האמריקאית את תוצאות הבדיקה שערך וכאמור קבע באופן חד משמעי, כי תעודות הגירושין שהוצגו לרשויות בארה"ב – מזויפות.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי הרכבי הדיינים בראשות הרב יוסף יגודה ובראשות הרב דניאל אדרי, החליטו על הגשת תלונה במשטרה ובאחד המקרים נפסקו הוצאות בסך 15,000 ₪ לגבר, תוך התראה שאם יתברר שגם האשה שותפה לזיוף, בית הדין ישקול להטיל אף עליה הוצאות.

עוד הורה בית הדין בצו למרשם האוכלוסין במשרד הפנים, לשנות סטטוס מעמד אישי על פי התעודה המקורית, וכן ננקטו צעדים נוספים כמו פניה למחלקה לשירותים קונסולריים במשרד החוץ.

בהחלטת בית הדין נכתב כי "מעיון בתיק עולה כי התעודה שהוצגה הינה מזויפת לחלוטין. בתעודת הגירושין המקורית הנמצאת בבית הדין נכתב כי בני הזוג הנ"ל התגרשו בפני בית הדין בתאריך כ"ו בטבת תשע"ג - ואין כל דמיון בין התעודה המקורית למזויפת. נראה כי יש כאן ניסיון להקדים את מועד הגירושין בעשר שנים כדי להשיג דבר מה".

"בתעודה המזויפת נרשם שהצדדים התגרשו כביכול בתאריך כ"א בתמוז תשס"ג ומצוין שם גם התאריך הלועזי - 11.7.2003. בדיקה בלוח השנה מראה שאין כל התאמה בין התאריך העברי ללועזי. זאת ועוד, התאריך הלועזי המצוין בתעודה חל ביום שישי, יום בו כידוע בית הדין אינו מנפיק תעודות. קיימים עוד כמה וכמה סימני זיוף מובהקים שאין כאן המקום לפרטם כי רבים הם", נכתב.

על המקרה השני כותב בית הדין בהחלטתו, כי "עולה כי בני הזוג הנ"ל נרשמו במשרד הפנים כגרושים על סמך תעודה זו. תאריך הגירושין שנרשם הוא י"א בתמוז תשס"ד (30.6.2004), בעוד שהתעודה המקורית הופקה רק בשנת 2007 וקיימים עוד כמה וכמה סימני זיוף נוספים, שאין כאן המקום לפרטם".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "ערנות של רשויות ההגירה בארצות הברית הביאה לשיתוף הפעולה המיוחד, עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל. בית הדין הרבני בחיפה עשה את מלאכתו בכל הקשור לאכיפה מול הרשויות בארץ, וסמוך ובטוח כי רשויות החוק בארצות הברית ידעו לפעול מול תופעה זו אם קיימת ואם יתברר שהיא הולכת ומתרחבת, כפי שבית הדין ביקש לקבל דיווח אודות הפעולות שנעשו בעקבות החלטות אלו".
בית הדין הרבני בחיפה שגרירות ארצות הברית זיוף גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד