י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השר דרעי: "הרפורמים והקונסרבטיבים, הם אחים, אני אוהב אותם"

בראיון הבוקר לגל"צ התייחס השר דרעי לשורת נושאים • על החקירות: "הם עושים את עבודתם" • על 'ידידו' אלי ישי: "בלי המילה ידידי" • וגם: "הרפורמים והקונסרבטיבים הם יהודים מבחינתי, כמוני לכל דבר ועניין, אני אוהב אותם" האזינו

השר דרעי במסיבת עיתונאים בחדר סיעת ש"ס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר דרעי במסיבת עיתונאים בחדר סיעת ש"ס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אחרי שלגלג על 'ישראל היום' שפרסם, כי בעקבות חקירות המשטרה נגדו – בכירים בש"ס החלו במגעים להחזרת אלי ישי לתנועה, ואמר כי "כנראה שהם מכירים בכירים בש"ס שאני לא מכיר" ולאחר שהבהיר כי ישי הוא לא "ידידו", שר הפנים אריה דרעי התראיין הבוקר לגל"צ ואמר כי הוא אוהב את הרפורמים ואת הקונסרבטיבים וכי הם אחים שלו.

דרעי התייחס למשבר הגיור, בעקבות דרישת החרדים, לקדם את חוק הגיור הממלכתי ואמר כי "הרפורמים והקונסרבטיבים שהם יהודים מבחינתי, כמוני וכמוך לכל דבר ועניין, אני אוהב אותם והם אחים שלי, שיבואו ויתכבדו לגור פה בארץ ויתמודדו בבחירות ויהיה להם כוח פוליטי וישפיעו, אבל הם לא יכולים להיות פה כמה אלפים בודדים, ועם הכוח הפוליטי והכספי שיש להם בחו"ל – להכתיב לי ולכל אחד מאתנו שמתמודד כאן בבחירות".

לדבריו של שר הפנים: "אם ראיתם את החתונה של הבת של הילרי וביל קלינטון, שאתה רואה ראביי רפורמי וכומר מחתנים, כשאתה רואה את ראש ארגוני הרפורמים ג'ייקובס אומר שהוא לא מוכן לקבל שנישואי תערובות של יהודים - זו מחלה או שזו תופעה, להם ניתן את המפתח של הכניסה לישראל שהם יוכלו לתת לכל מי שמתגייר פה בארץ על פי חוק השבות - אזרחות אוטומטית?, מה יקרה עם המסתננים עוד שנה?, ואני אומר לך, לא לחינם, גלעד קריב שהוא מזכ"ל התנועה הרפורמית בישראל – הוא אחד מראשי העמותה שמסייעת למסתננים".

"הסיפור הוא רק: מי יהיה בעל הבית על שער הכנסייה לישראל, מי ייתן מעמד של חוק השבות ואזרחות", הבהיר שוב דרעי, והתייחס לטענות שר האוצר כחלון, שרימו אותו בעת הדיון על חוק הגיור, "אני חולק על כחלון, עם כל הכבוד, הוא לא מבין על מה החוק מדבר, ולכן הוא אומר את הדברים הללו, אף אחד לא רימה אותו, שמנו את הדברים על השולחן, אני פעלתי הכי שקוף שיכול להיות, אני הרי לא יזמתי את החוק הזה אלא היועץ המשפטי".

דרעי הוסיף כי "משרד המשפטים ניסח את החוק הזה ואני הפצתי אותו חודשיים וכל אחד העיר את הערות שלו ופתאום כל אחד מגלגל עיניים, לא ידעתי לא שמעתי".

על הקפאת מתווה הכותל נשאל דרעי: "הרי הסכמתם על מתווה מסויים, היה לחץ של הציבור – והתקפלתם?"

"לא היה ולא נברא. אנחנו לא הסכמנו. אנחנו התנגדנו בממשלה והצבענו נגד, ואחרי שהצבענו נגד כשהבנו את החומרה של הדברים. אני לא מתבייש לומר שלא מספיק למדנו את זה ביסודיות, אבל שהעירו לנו הערות למדו והבנו שבדלת האחורית הכניסה ממשלת ישראל שהחרדים חברים בה - הכרה בזרם של הרפורמים ושל הקונסרבטיבים, על זה אמרנו שלא יהיה. לא שינינו מאומה בכותל, אף אחד לא שינה גם לא נתניהו, מה שהיה 70 שנה - יהיה. ועוד יותר מזה – אותה רחבה של בנט ראש הממשלה הולך לשפץ אותה ולהגדיל אותה".

על חקירות המשטרה ועל החשד כי העלים מס אמר דרעי: "אני ממשיך לעבוד, עניתי על השאלות, נחקרתי מספר פעמים, אני מכבד אותם, הם עושים את עבודתם. הכל בסדר גמור".

דרעי הוסיף בגל"צ: "אני מרגיש טוב מאוד. אני מרגיש ברוך ה' בטוח, עוד יותר בטוח אחרי השאלות והתשובות, ואני אומר: תנו להם החברים הטובים שם לעשות את עבודתם".

"האם העלמת מס?", נשאל דרעי שהשיב: "אני עכשיו עומד בפני חקירה מחודשת?. מה שיש לי לענות - עניתי במשטרה למי שאני חייב לענות. מי שהתפקיד שלו לשאול - שואל, אני ממשיך את התפקיד שלי לעשות".

האזינו לראיון המלא:
אריה דרעי מתווה הכותל חקירה אלי ישי גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד