כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אתגר לחיים: מגיש הטלוויזיה החל לאחרונה להתקרב לדת ולומד בחברותא

שורת הסלבים החילונים, המתקרבים אל הדת מתארכת, עם הצטרפותו של חיים אתגר, מנחה ומגיש תרבות ב'ערוץ 2' • "אני וחיים לומדים תורה בחברותא, כבר כמה חודשים, האיש חכם, עמוק ורחב אופקים. יש לו נשמה יהודית עם 'אידישקייט"

חיים אתגר בכותל
חיים אתגר בכותל



מנחה הטלוויזיה וכתב התרבות ב'ערוץ 2', העיתונאי חיים אתגר, החל לאחרונה להתקרב ליהדות וללמוד תורה בחברותא עם רב.

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, לאחרונה בזה אחר זה, לא מעט ידוענים מודיעים על התקרבות, בדרגה כזו או אחרת אל הדת. מה שהיה בעבר לא ראוי בעולם הבידור, כש"כוכבים" ניסו לברוח מחיבור אל הדת והיהדות - הופך לרצוי, ואפילו סיבה טובה ליחסי ציבור. 

הרב אשר קרימולובסקי, רבו של חייים אתגר שמקרב אותו לדת, ואף לומד איתו לעיתים רבות שיעורי תורה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני וחיים לומדים תורה בחברותא, כבר כמה חודשים, האיש חכם, עמוק ורחב אופקים. יש לו נשמה יהודית עם 'אידישקייט'. יש לו אהבה לעם ישראל, ולחוכמת העם  היהודי - וזה הסמל שמבדיל בין חיים למפורסמים אחרים, שאין להם 'אידישקייט'. 

לדבריו: "אני וחיים מרבים ללמוד על שורשי העם היהודי - תנ"ך. אצל חיים אין דבר כזה אנטי דתי ומטען שלילי נגד היהדות, בניגוד לחלק מהמפורסמים".



חיים אתגר לומד בחברותא עם הרב אשר קרימולובסקיצילום: חיים אתגר לומד בחברותא עם הרב אשר קרימולובסקי
חיים אתגר לומד בחברותא עם הרב אשר קרימולובסקי


בראיון למגזין 'פנאי פלוס' נשאל אתגר איך הוא מגדיר את עצמו בענייני דת, והשיב: "אני שומר כשרות. לא אוכל שרצים, לא אוכל חזיר, מנסה להפריד בשר וחלב, לשמור על השעות. לא תמיד הולך לי, אבל אני משתדל ומתאמץ. אנחנו עושים מדי פעם שיעורי תורה, בא אלינו מישהו הביתה".

"הייתי במפגש אצל עודד מנשה ועדן הראל (שהתקרבו בשנים האחרונות לדת, והחלו לשמור קלה כבחמורה) יש להם שיעורים כאלה, קפצתי לשם. יש שם כזה מילייה, אני מסתכל על החיים שלהם ואני לא נבהל. אני לא אומר 'אוי ואבוי'. זה לא נראה לי משהו מרתיע. אני רואה את הדברים שנעימים שם ונחמדים".

לדברי אתגר: "נתתי אותם כרפרנס לזוג שהיה מזוהה עם חילוניות, הראל הייתה מאוד חילונית. אני כל החיים הייתי פחות חילוני ממנה. אצלנו בבית תמיד עשו קידוש. זה לא רק קידוש, זה שירים. אני לא יודע אם הבית שלה היה מסורתי או לא, אני לא רוצה לפגוע בכבודה, אבל אצלנו כן הייתה מסורת בבית. אם אני חושב על הילדים שלי, על העתיד, אז כן, אני רוצה שהם יחוו את זה. באותה נשימה".

אתגר גם בעל טור שבועי ב'מעריב'. לפני כשנה פרסם טור על ימין ושמאל, תחת הכותרת "קוראים לי חיים אתגר - ואני הופך לימני", בו כתב כי התפיסה שהייתה לו לפני 10 שנים משתנה, והולכת ומתרחקת מהשמאל, וכי הוא עורק למחנה הימין, ואף שוקל לעבור ליהודה ושומרון. הטור הנ"ל עורר שיח רב ברשת על ימין ושמאל.⁠⁠⁠⁠
חיים אתגר התקרבות ליהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד