י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו: בעל מסעדה תקף באלימות משגיחי כשרות; ההשגחה הושעתה

צפו בתיעוד ממסעדת 'הטורקי' באור יהודה - משגיח כשרות שבא להסיר את התעודה, בהוראת מחלקת הכשרות ברבנות המקומית, הותקף באלימות • ברבנות מתייחסים בחומרה לאירוע וזימנו אותו לשימוע בו מסתמן כי תתקבל החלטה חריפה

צילומסך מתוך הסרטון
צילומסך מתוך הסרטון



הסרת כשרות - בכוח, זהו מחזה שלא רואים כל יום. מתברר שמשגיחי הכשרות עומדים לפעמים במצבים של חוסר ברירה מול בעל העסק, בעת מלאכתם על שמירת הכשרות. לשיא הגיעו הדברים במהומה אמש במסעדה באור יהודה.

פיצוץ ביחסים בין בעל המקום למשגיח הקבוע, בעקבות טענות על דרישות שונות מצד בעל המקום, שיבצע משימות נוספות מעבר לתפקידו הידרדר לתגרה ושימוש בכוח בניסיון למנוע מהמשגיח לבצע את תפקידו. בהנחיית הרב הראשי ומנכ"ל הרבנות ההשגחה במקום הושעתה.

המקרה אירע במסעדת 'הטורקי' באור יהודה אמש (רביעי). א' משגיח הכשרות של המסעדה, ביקש להסיר את תעודת הכשרות, זאת לאחר שבעל העסק לא הסכים שייכנס לפקח על האוכל במסעדה, בטענה כי הוא התריע בפני גורמים ברבנות, על כך שאינו מסתדר איתו ביחסי עובד מעביד. הוא דרש שיחליפו אותו במשגיח כשרות חדש.

א' המשגיח התעקש על זכותו לקחת את תעודת הכשרות מהמקום בשל ההתנגדות שימשיך במלאכת ההשגחה, וכן בשל הטענה כי בעל המקום תקף אותו. הבעלים של המקום, כאמור, התנגד. לעזרת המשגיח הגיע ש' משגיח כשרות אחר של הרבנות, שנשלח מטעם רב העיר ציון כהן להסיר את התעודה.

כאן התחוללה מהומה של ממש. כפי שניתן לראות בסרטון, כמה מאנשי המקום ניסו למנוע פיזית את הסרת התעודה, במהלך המאבק שכאמור הפך לאלים, נשברה התעודה, והמשגיח ש' נפצע קלות בידו משברי זכוכית התעודה.

צפו בתיעוד מהמקום. פייסבוק

בתיעוד נראה משגיח הכשרות שעל פי מידע שהגיע ל'בחדרי' הגיע מטעם רב העיר הרב ציון כהן, מחזיק את התעודה בידיו כשמאחור מחזיקים בו כמה גברים המנסים למנוע ממנו את הצעד הדרסטי שבהסרת ההשגחה. המשגיח נשמע אומר לבעל החנות: "תביא את התעודה, ואל תגע בי, תורידו את הידיים שלכם ממני. אני מהרבנות אור יהודה. לא יתכן שבעל החנות ירים ידיים על המשגיח".

ברקע נשמעת לקוחה גוערת במשגיח: "למה התנהגות כזו, אף אחד לא הרים ידיים על המשגיח. מה אתם חושבים שכל העולם שלכם".

המשגיח נשאר ומבקש שוב, כלל הנראה לקבל לידיו תעודה נוספת המצויה בידי בעל העסק. בעל החנות מסרב ואומר אם רב העיר יגיד לי להחזיר התעודה כך אעשה, לך לא אתן. בסיום התיעוד הוא דורש מהמשגיח לעזוב את המקום.

שעיה מנהל מסעדת 'הטורקי' באור יהודה אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לפני חודש התחיל לעבוד אצלי משגיח כשרות חדש מטעם הרבנות, אך משום מה היחסים בינינו עלו על שרטון, ולא הסתדרנו. התרעתי על כך בפני הגורמים ברבנות, וביקשתי שיחליפו למשגיח חדש".

לדבריו: "למרות התראות חוזרות ונשנות, בפני הגורמים ברבנות, המשגיח לא הוחלף, ואתמול כבר לא הסכמתי לקבל אותו כשהגיע לפקח על האוכל. בתגובה לכך הגיע משגיח כשרות אחר של הרבנות, שאין לו כל קשר אלינו, והפעיל כוחניות רבה, בנסיון לקחת את תעודת כשרות, למרות שאסור לו - הוא לא שוטר.

"בתגובה להתנהגותו אני השבתי בכוחניות, לא יתכן שיקחו לי את התעודת כשרות בלי הוראה מפורשת של רב העיר ציון כהן, אם היה הוראה מפורשת מרב העיר, הוא היה מקבל את התעודה על מגש של כסף".

לסיום הוא אומר לבחדרי חרדים: "אני זומנתי לשימוע ברבנות בשעות הקרובות. בתקווה שהכל יבוא על מקומו בשלום".

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: "הרבנות הראשית לישראל, רואה בחומרה רבה כל מעשה אלימות מכל סוג שהוא וכל ניסיון לפגוע במשגיחי הכשרות ובמפקחים ושאר העוסקים במלאכת הכשרות".

עוד נמסר: "הניסיון לפגוע במשגיחי הכשרות בעת מילוי תפקידם, אינה רק פגיעה וזלזול במשגיחים העושים מלאכתם נאמנה אלא פגיעה במערך הכשרות כולו, הטלת אימה בכל דרך על משגיח הכשרות המקומי מונעת ממנו מלבצע את תפקידו תוך כדי פגיעה ישירה בכשרות בבית העסק.

משגיח הכשרת הינו שליחו של הרב המקומי והרבנות הראשית וכל פגיעה במשגיח הכשרות הינה פגיעה במוסד הרבנות ובמערך הכשרות, הרבנות הראשית לישראל עומדת לימין משגיחי הכשרות בכל האמצעים העומדים לרשותה. מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן שוחח עם הרב ציון כהן רב העיר אור יהודה וביקש ממנו לפעול ולטפל בסוגיה".

כמו כן 'בחדרי חרדים' שוחח עם הרב ישראל אוחנה, מרבני העיר שאמר: "מאוד מצער שהיחס למשגיחים מגיע לרמה כזו ורואים תמונות שכאלו. כל רבני העיר מאוחדים מאחורי המרא דאתרא הגאון הרב ציון כהן שליט"א, שמנהל את ענייני הדת בעיר בדרכי נועם וביד רמה. וחבל מאוד שיש כאלו שבוחרים להגיע לרמה שפלה שכזו".
משגיח כשרות תעודה הסרת השגחה אלימות אור יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד