כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בכניסת השבת: לוחמת מג"ב נרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים

זמן קצר לפני כניסת השבת, לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד נדקרה ע"י מחבלים בסמוך לשער שכם בירושלים • שעה לפני הפיגוע שלחה הלוחמת שנרצחה הודעה: "שבת שלום" • דאעש לקח אחריות על הפיגוע, אך חמאס וצה"ל שוללים את הקשר

צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90



זמן קצר לפני כניסת השבת, לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד נדקרה בסמוך לשער שכם בירושלים בפיגוע.

מדובר בפיגוע שהתרחש בשתי זירות סמוכות. בזירה אחת בוצע ירי לעבר כוח משטרה ומג"ב ונסיון דקירה. שני המחבלים נורו למוות. בזירה השנייה סמוך לשער שכם מחבל דקר שוטרת ונורה למוות. השוטרת פונתה במצב קשה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נפטרה מפצעיה.



שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם בראא אברהים מחמד צאלח (19) תושב דיר אבו משעל, נעצר בעבר ע"ר פעילות טרור עממי. עאדל חסן אחמד ענכוש (18), אף הוא תושב דיר אבו משעל, בעל רקע בפעילות טרור עממי ואסאמה אחמד מצטפא עטא (19) שאף הוא היה עצור בעבר בגין פעילות טרור עממי.

ארגון המדינה האיסלמית לקח אחריות על הפיגוע. זוהי פעם ראשונה שהארגון מעורב בפיגוע בישראל. "אריות החליפות ביצעו פעולה מבורכת בעיר ירושלים" כתבו בהודעתם, "השהידים השאירו אימה בלבבות היהודים, ובעזרת אללה זו לא תהיה המתקפה האחרונה. על היהודים לצפות לכך שמדינתם תיחרב בידי חיילי החליפות".

אולם במערכת הביטחון בישראל שללו את מעורבותם של דאעש ומעיריכים כי ארגון מקומי הוא זה שארגן את הפיגוע. בחמאס דחו את לקיחת האחריות של דאעש ואמרו כי מדובר בניסיון "לטרוף את הקלפים", אך יחד עם זאת בירכו את הפיגוע "דמם של 3 השאהידים לא נשפך לשווא. בנינו הגיבורים ימשיכו להכות באויב הציוני בכל עת. אינתיפאדת ירושלים נמשכת".

בארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" אישר כי שניים מהמחבלים, תושבי הכפר דיר אבו משעל, הם פעיליו.

בעקבות הפיגוע, ערך ראש הממשלה בנימין נתיהו שיחת ועידה עם השר לבטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וגורמי ביטחון נוספים וקיבל סקירה אודות האירוע. ראש הממשלה קיבל את המלצת השר לבט"פ והמפכ"ל והחליט לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לטובת תפילות הרמאדן.

רס"ר הדס מלכא הי"ד, לוחמת ביחידה סמ"ג 5 של מג"ב דרום, פעלה אמש במסגרת הערכות משטרת ישראל לתפילות הרמדאן בשער שכם בירושלים עם צוותה. כאשר שמעו הלוחמים קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם, ריכז מפקד הכוח את לוחמיו, וביניהם הדס ז"ל, במטרה לנוע למקום הפיגוע. בשלב זה, הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל ע"י הלוחמים שהיו עמה.

בעקבות הפיגוע, כוחות צה"ל בשיתוף השב"כ ומג"ב יצאו למבצע חטיבתי בכפר דיר אבו משעל ממנו יצאו המחבלים. במסגרת המבצע לסיכול הטרור במרחב, כוחות צה"ל ביצעו מיפוי הנדסי של בתי שלושת המחבלים, החרימו 22 רכבים בלתי חוקיים, החרימו היתרים של משפחות מחבלים וכן חומרי הסתה. חקירת הפיגוע נמשכת ע"י שב"כ.

החל מאתמול בערב ועד כה אותרו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים בירושלים מעל 350 שוהים בלתי חוקיים שהורחקו מירושלים ומשטחי ישראל.

רוב השוהים הבלתי חוקיים אותרו באזור רחוב סולטאן סולימאן, צלאח א דין ושער שכם במסגרת הבידוק הקפדני שמבצעים השוטרים. מבדיקה עלה שרובם נכנסו לשטחי ישראל ללא היתר כדין.

במהלך ליל שבת, כוח צה"ל תפס מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה כנגד אזרח סמוך ליישוב אלון שבות שבחטיבה המרחבית "עציון". האזרח נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. העצור מתוחקר בנקודה.

ארגון המדינה האיסלמית לקח אחריות על הפיגוע. זוהי פעם ראשונה שהארגון מעורב בפיגוע בישראל - אולם בתגובה לכך הודיע החמאס כי מאנשיו הם אלו שביצעו את הפיגוע.

שעה לפני הפיגוע שלחה הלוחמת שנרצחה הודעה לכל חבריה: "שבת שלום לחברים האהובים עליי".
שער שכם פיגוע דקירה הדס מלכא ירושלים מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד