י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התגובה לפיגוע: שטח סטרילי ודרישה לגינוי

כשעה וחצי לפני צאת השבת, פרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה שבה נמסר כי נתניהו הנחה לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם בעיר לשטח סטרילי • נתניהו אף דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע ומצפה שכך יעשו גם מדינות העולם

צילום אילוסטרציה: עמוס בן גרשום, לעם
צילום אילוסטרציה: עמוס בן גרשום, לעם צילום: עוס גן גרשון, לע"מ



הפיגוע בשער שכם - תגובות המערכת הפוליטית: בעקבות הפיגוע המשולב, שאירע זמן קצר לפני כניסת השבת, שבו נרצחה לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד, בסמוך לשער שכם בירושלים, פרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו - הודעה כשעה וחצי לפני צאת השבת - שבה נמסר כי נתניהו הנחה לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם בעיר לשטח סטרילי. ראש הממשלה דורש בנוסף מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע ומצפה שכך יעשו גם מדינות העולם.

קודם לכן הגיב לפיגוע דובר הפתח אוסאמה אל-קוואסמי ואמר כי "בתנועת פתח מגנים את פשע המלחמה שביצעו כוחות הכיבוש הישראלי בירושלים נגד שלושה צעירים פלסטינים". לדבריו, "שתיקת הקהילה הבינלאומית על המשך הכיבוש ופשעיו מעודדת את ישראל לשפוך את דמם של הפלסטינים. תנועת פתח מדגישה כי ניצחון דמם של השהידים יהיה הדבקות באדמה, במקומות הקדושים ובהגנה עליהם".

בעקבות הודעתו אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני".

לדברי שר הביטחון: "הדס מלכא לחמה בנחישות ובגבורה במחבל, והיא מהווה אות ומופת לכולנו. סיפור חייה הקצרים ורצונה לתרום כמה שיותר, הם תוצאה של חינוך וערכים שספגה".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה בצאת השבת לפיגוע: "אני מבקשת לשלוח תנחומים למשפחתה של לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל שנפלה במילוי תפקידה ונאבקה במחבל בן בליעל בגבורה. הדס הייתה פטריוטית, לוחמת, יפה, שמחה ומלאת רצון לתרום ולשרת. לפני שנה וארבעה חודשים העלתה הדס פוסט מרגש לזכר הדר כהן ז"ל שנרצחה בפיגוע בשער שכם. אתמול היא נרצחה באותו מקום בדיוק. אנחנו נפעל בכל העוצמה נגד מי שמסיתים לטרור ותומכים בטרור".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "רס"ר הדס מלכא ז"ל. גיבורת ישראל. נלחמה בגבורה במחבל הארור ונרצחה כמגינת ירושלים. דוגמא ומופת לכולנו. מורשתה של הדס לנצח תישאר ועל פיה נחנך את ילדינו. ליבי ומחשבותי עם משפחתה היקרה. יהי זכרה ברוך".

שר הפנים אריה דרעי הגיב לפיגוע: "ברוך דיין האמת: הדס מלכא, נרצחה בערב שבת על ידי בני עוולה בעת שהגנה על ירושלים והגנה על ארצנו. גיבורה אמיתית. יהי זכרה ברוך".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "שבת קשה עברה על ירושלים. בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים למשפחתה של לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא. משפחתה מספרת עליה שהתעקשה על שירות משמעותי, על תרומה גדולה והיתה פטריוטית חזקה. סיפור חיה ממלא את כולנו גאווה גדולה ועצב רב".

"כוחות הביטחון ימשיכו בעבודתם להגן על תושבי ירושלים, הביטחון חייב לעבור דרך מלחמה בלתי מתפשרת גם במחבלים וגם בהסתה. משטרת ירושלים כבר איתרה מאז הפיגוע מאות שוהים בלתי חוקיים והרחיקה אותם מירושלים ומשטחי ישראל והפריסה המוגברת בשטח תימשך. אנחנו הירושלמים נמשיך לבנות את העיר ולהיבנות בה, לא נירתע ולא ניתן לאף אחד לעצור אותנו. יהי זכרה של הדס ברוך", הוסיף ברקת.
פיגוע שער שכם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד