ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לייבל'ה חושף: הסיור הלילי של שקד ברחובות בני ברק

והשבוע בלייבל'ה: מה אמר השר ליצמן לשרה שקד ליד המחיצה בחתונת נכדתו, אלו מספריו של חיים ולדר הוענקו לשבוע לטייסים, ואיזו עבודה מנסה לייבל'ה לסדר ללייזרזון בברנז'ה

לייבל'ה חושף: הסיור הלילי של שקד ברחובות בני ברק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



נשים בחסידות 'גור'

'זמנים של חתונות', הרהר לייבל'ה לעצמו. ואכן ימים אלו שבין סוף העומר לבין שלושת השבועות עמוסי שמחות בישראל, לייבל'ה החל את השבוע בחתונה הבולטת ביותר בציבור. נכדתו של שר הבריאות באה בברית הנישואין בשעה טובה ומוצלחת, יועציו של השר הסולדים מפרסום תהו מאד איך זה הגיעו בהמוניהם כל המי ומי לחתונת הנכדה. לייבל'ה זורק רעיון שהגעתם של הצמרת קשורה בקשר הדוק לעובדה הפשוטה שהזמינו אותם.

לייבל'ה בחר בקפידה חליפה נוצצת שתיראה מרחוק כמו 'בעקישטע' חסידי למען ישתלב בין ההמון, את העניבה המבריקה השאיר איפוא לייבל'ה בתחתית הארון השמאלי, חשוב היה לו להשתלב בהמון החסידי. נעמד לו לייבל'ה בפתח האולם, מצלמה בידו הימנית וכוס חד פעמית עם 'סופר-דרינק' כחול כמיטב המסורת בידו השמאלית.

ראשית צעדה מעדנות לכיוון עזרת הגברים השרה איילת שקד, שבירכה את הכלה במספר משפטים חמים. אף השר בכבודו ובעצמו ניגש לשמוע מפיה של השרה את הברכות. לייבל'ה תיאר לעצמו שהאירוע יצבור הרבה 'ממים' ברשת ואף יוצר הממים של לייבל'ה - הלא הוא יוסי חיים - מיהר לעצב 'מם' יצירתי שישתלב ברוח המדור השמרנית.






לייבל'ה חושף כי לאחר שהשתתפה הגברת שקד באירוע, היא יצאה לטייל באזור הכי עמוס במגזר. הצטרף אליה יאיר פינס, הסגן הממונה על אגף התקציבים באוצר ואחד הבכירים במשרד. לייבל'ה שהיטה אזנו לסיור הלילי שמע את שקד המומה מתעשיית השמחות באזור, ההלם הגדול יותר היה מהקניות בשעה מאוחרת ברשת 'יש' הסמוכה, לייבל'ה שמע את השרה אף תוהה בקול, "מה מחלקים פה בחינם?".

'השבוע אין צורך בארוחות ערב", הודיע לייבל'ה לרעייתו המסורה, "יש חתונות מכאן ועד הודעה חדשה", הוסיף. ואכן לאחר חתונת גור המפורסמת הגיע לייבל'ה גם לחתונת איש עיתון 'המודיע' והעסקן הגדול של בית 'בעלזא' הפועל כל השנה למען החסידות, הרב יהושע (שייעל'ה) וינברגר שחגג את שמחת נישואי בתו הבכורה באחוזת 'וגשל' בבני ברק. לאירוע נהרו המונים שבאו להוקיר את אבי הכלה על פועלו הרב. לצד המשפחה והחברים מישראל, הגיעה גם רכבת אווירית מארה"ב ואירופה.

משפחתו המורחבת של העסקן הגיעו בהרכב מלא לחגוג בשמחה הגדולה, הדומיננטי מכולם היה הסבא העסקן הרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר, איש מרכז מוסדות 'בעלזא' בניו יורק סיטי, לייבל'ה אף הבחין בטעות של כמה מהאורחים שהתבלבלו וסברו כי הוא הבן של בנו, לייבל'ה מברך רק בשמחות ושיזכו לראות בנים ובני בנים.






כשיצא לייבלה אל מחוץ לאולם השמחה ללגום כוס סודה קר, ראה התגודדות של אנשים רבים שנמשכה שעה ארוכה. בראש המדברים ניצב יו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף לייזרזון. הרב סיפר לכל העיתונאים וגם לסגן ראש העיר י-ם יוסי דייטש שהוא בבעיה גדולה מכיוון שאין לו מחשב כך הוא לא יכול לקרוא את הגיגיהם, לייבל'ה ניחם את לייזרזון וסיפר לו כי היום הכל דיגיטלי וזה חוסך ממנו את ימי העבר שהיה מכתת רגליו מעיתון לעיתון כאשר תמונה עם 'פוזה' טובה בכיסו למען יכניסו במערכת. בכל אופן לייזרזון טוען שיש לו ארכיון ענק, והוא מעוניין שמאן-דהוא יסדר לו את זה, לייבל'ה חושב כי לא חסר אנשים משועממים בסביבתו של לייזרזון, ובכל אופן לייבל'ה הציע את סגן השר פרוש חובב הארכיונים, אך לייזרזון סירב בתוקף.



חתונה של דוברים חייבת להיות אירוע נוצץ, לייבל'ה חיפש במגירת המשרד את תג הזיהוי שלו כיאה למעמדו, אך התג לא נמצא ולייבל'ה הגיע לבוש בבגדי השבת הרגילים לחתונת החתן המתוק, פנחס מנחם (פיני) טננבוים. דוברו ויד ימינו של הרב הראשי, הרב דוד לאו. ואכן הבחין כי הגיעה לחגוג הברנז'ה החרדית כולה.

'הדברים המעניינים קורים מחוץ לאולם' הרהר לייבל'ה שראה התגודדות מחוץ לאולם השמחות. שם ראה את העיתונאי והסופר שלמה קוק, היועץ האסטרטגי ארי גלהר, ודובר הרבנות קובי אלתר. החבר'ה "מנייעסים" עם הרב דוד לאו, היו כאלו שטענו כי היה איחור לחופה, אך הרב הסביר כי היה לו שיעור בכולל של הרב עמאר בענייני חופה וקידושין.



בהמשך האירוע התבשר לייבל'ה בחתונה כי הבן הצמוד, ידידיה לאו. הפך לעורך דין. וכמו שהתבטא הסבא הגדול שפרש מהרבנות, אך לא היא ממנו "לקל עורך דין" כנאמר בראש השנה.

ואם כבר הזכרנו את הרב לאו. לייבל'ה מספר כי רפי אלטמן, הרל"ש החדש של הרב הראשי נצפה מרגיע את חברי ועדת החינוך בכנסת שיש שבע שנות שקט לפחות, עד סערת ל"ג בעומר הבאה. עד אז שיתראיינו החכי"ם החרדים על עניינים אחרים.



לייבל'ה לבש את חליפתו, את העניבה הסיט לאחור כמנהג 'הישיבשער'ס' ופסע לעבר חתונת זקן הפרשנים יעקב ריבלין, שהשיא את בתו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה הבחין לצד זה שרקד עם כיפה של ברסלבר'ס כי נכחו הרבה אורחים בחתונה, בין האורחים כמובן המו"ל של ריבלין, הרב אריה לייב פפר. שעל אף שרק כמה ימים קודם התאושש מפטירת חותנו, הגיע לשמחה וכיבד את הנוכחים, לא זו בלבד אלא שמיד יצא לארה"ב לחתונה משפחתית. לייבל'ה מאחל כמובן, רק בשמחות.



גם את סגן העורך ישראל גרובייס, ראה לייבל'ה. לייבל'ה הבחין כי ריבלין עומד כתלמיד בפני רבו ממש.



לייבל'ה לא יכל לוותר על שמחת השבע ברכות המרכזי של חסידות 'בעלזא' והגיע למקום, לייבל'ה הבחין כי מי שהתקרב לאחרונה לחצר החסידות, הוא הרב משה שלזינגר. מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי שירותי בריאות, לייב'לה ראה את ההערצה כאשר שלזינגר ניגש לקבל את ברכתו של הרבי.

יום הולדת בתנועה הספרדית

'עם כל הכבוד לחתונות, על הכנסת לייבל'ה לעולם לא מוותר', אמר לייבל'ה - לייבל'ה כמובן לא מוותר על הכנסת אף פעם, ראשית חוכמה נתחיל החשיפה, וכאן לייבל'ה חושף פגישה חשאית של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לאחר שלקח פסק זמן מההפגנות שנערכו ליד ביתו קבע פגישה חשאית שנערכה בכנסת והנה התיעוד.



וכדי לשלב בין חתונות לכנסת, לייבל'ה מספר כי יממה אחרי החתונה. ריבלין הגיע לכנסת ופגש את הח"כ הצבעוני יגאל גואטה, גואטה שאל מדוע הוא לא הוזמן לחתונה?, וזכה לתשובה "עשינו מצומצם. הזמנתי רק שרים", השיב ריבלין מינה וביה, לייבל'ה מגיש "צפו בתגובת גואטה".



והשבוע בכנסת חגיגת יום הולדת, המזכיר אשר מדינה עטה על עצמו את סינר השפים ונצפה מאחורי הקלעים כשהוא מכין את עוגת ההפתעה ליו"ר הסיעה בן צור, לכבוד יום הולדתו ה – 59. החגיגה נחגגה בי"ח סיון למרות שהיום הולדת האמיתי הוא רק בכ"ג סיון, בשבת האחרונה. אך מה לעשות שאין ישיבות סיעה בשבת וגם לייבל'ה לא יטריח עצמו בשביל יום הולדת.






והמזכ"ל הנמרץ של איגוד מנהלי הישיבות, שלמה ברילנט. רשם השבוע ניצחון מוחץ לאחר שמאבקו נגד תקנות המזנון בישיבות הקטנות - הצליח. לייבל'ה תפס אותו מדושן עונג באחת מוועדות הכנסת.



נאומו של גפני על הפלסטינים שהיו כאן לפנינו גרר רעש צפוי אחריו, לייבל'ה צפה השבוע בחבורת 'הישיבישערס' המורחבת של איש השמאל, גפני. החבר'ה עמלו השבוע קשה בעקבות הנאום שנשא במעוז השמאל. לייבל'ה תיעד אותם יממה לאחר שהסערה פרצה כשהם מחוייכים במיוחד, כפי הנראה מצאו תירוץ טוב להשמיעו לקהל הרחב.



וגם אחרי שבוע של קרב בין המושכים בחוטי גפני ופרוש. נצפו שניאור רוזן וירח טוקר רוקדים לצלילי 'יעשה שלום' בחתונת דובר הרב הראשי.



ולייבל'ה ראה בכנסת את אלו שמתפללים ומניחים תפילין, כנראה למען שלא יפוטרו מישראל היום, וכך לייבל'ה הבחין במתי טוכפלד (אלי ישי חוזר לש"ס). והכתב הכלכלי של 'ישראל היום' שהניח את התפילין של טוכפלד המרבה במצוות.



לייבל'ה פגש השבוע את הסופר והמחנך, חיים ולדר. הסופר שראשו ורובו בטיפול הרפואי שעובר בנו, הספיק להרצות בתחילת השבוע לטייסים, לא פחות ולא יותר. לייבל'ה שצעד באזור התעשייה יחד עם יעקב גרודקה ומשה ויסברג לחפש שרים החונים את רכבם באדום לבן. ולדר שיצא מהמסעדה היהודית לאחר ההרצאה, נותר עם שני ספרים בידיו והעניק בליבו הרחב לשני הכתבים שביקשו ולא ויתרו על הקדשה. למען יידעו דור אחרון את מי פגשו, לייבל'ה רק מצפה לספר הבא של ולדר 'טייסים מספרים על עצמם'.









ומסופרים לעיתונאים, לייבל'ה מדווח מחוצה לארץ על העיתונאי שהמריא לארה"ב, ולא מפסיק לעדכן. הלא הוא סגן עורך משפחה, אריה ארליך. שהיישר מהשדה במקום לצעוד מעדנות ולאכול מעדנים ולטעום צלעות כבש בברוקלין נסע היישר לקווינס, לציון הרבי. שם פגש בבנו של העורך הראשי יוסי אליטוב שנמצא בקבוצה בניו יורק, לאחר מכן הלך להתפלפל עם הגבאי לבית סאטמר ר' משה גאבע.






ולדיווח על עיתונים אחרים, לייבל'ה מספר כי בעוד שלפני כשבועיים פורסמה ידיעה בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר' שהחלטה על שיפוץ הגינה בשכונת 'הדר' החרדית בחיפה, היא בזכותו של חבר מועצת העיר מ'אגודה' אריה בליטנטל. השבוע התעוררו ב'יתד נאמן' ופרסמו ידיעה שכל השיפוץ בזכות יו"ר סיעת שס"ג מטעם דגל התורה מיכי אלפר. לייבל'ה שמח על הפריחה הגדולה בעיתונות ושמח כי אין עיתונאי ש'גינה' את הכתבה.



ובעיתון 'המודיע' אירעה פדיחה, אך פרסמו התנצלות מפולפלת. ההתנצלות הובאה בזו הלשון והיא עסקה בכתבה של 'חריש', זוכרים שהופיעה בעיתון בשבוע שעבר? אך התוכן שלה מה לעשות, הופיע כבר לפני כחמש שנים בעיתון האגודאי. בעיתון כתבו שהם מתביישים וגם מתנצלים. ועל כך כל הכבוד. לייבל'ה תופס את השיטה ואם ישנה פדיחה בכתבה כאן או באחרת שנכתבה לפני חמש שנים, לייבל'ה מתבייש ומתנצל ב'חדא מחתא'.

מן הגורן ומן היקב

לייבל'ה מעדכן על מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך - איציק זהבי. שהוזמן השבוע לפגישה עם חבר מועצת חכמי התורה, וראש ישיבת 'אור החיים', הגאון רבי ראובן אלבז. לאחר שסייע למוסדותיו של הרב וזכה לתודה אישית מהרב על פעילותו.

לייבל'ה לא הסתפק בתודות שחלפו מצד לצד, ושלף את הסרטון המשעשע בו ביקש הגר"א אלבז מזהבי והנוכחים לברך על הפירות שהונחו על השולחן. לאחר שכנוע קצר נאלצו חברי ההנהלה לברך בקול רם. לייבל'ה נרגע רק לאחר שהבחין כי זהבי לא טעה בברכות.



ומכאן למקום אחר, לייבל'ה מספר על רבה הראשי של ישראל, הרב דוד לאו. שזיהה את כוחם של עורכי הדין החרדים והזמינם לסיור בבתי הדין הרבניים. הרב ביקש לשנות את תדמית בתי הדין שנוצרה איך שהוא בתקשורת ואמר לעורכי הדין החרדים כי הם השגרירים של בתי הדין בעולם המשפט החילוני.

בסיום הסיור נפגש הגר"ד לאו עם סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, מנחם מושקוביץ. וביקש ממנו ליזום פעילויות נוספות למען שיפור מעמד בתי הדין הרבניים.



העיתונאי לשעבר שסיקר את המגזר החרדי והתחום המונציפאלי ב'ידיעות ירושלים', וכיום איש היח"צ משה הלר. עזב בשבוע האחרון את המגורים בעיר הקודש ירושלים, לטובת המרכז. לייבל'ה מקווה שקבוצת החברים הענפה במרכז העיר יצליחו להתמודד עם השבר הנורא וישמרו לכל הפחות על קשר אדוק.

והצוות המורחב של עיתון המייל 'שחרית' התכנסו במסעדת מסובים בבית שמש, למסיבת יומולדת לבוס, עמרם ויספיש הוא גם מבעלי 'עסקן', החבר'ה התכנסו ואכלו עד שהעיתון הגיע ב - 7:00 בבוקר.



ובבית שמש התאחדות האברכים הקימה את פורום השכונות של קהילות 'דגל התורה' בבית שמש שהוקם ביוזמת חבר מועצת העיר, ישראל סילברסטין. יו"ר דגל התורה בעיר, שכינס כבר את הנציגים לישיבה מיוחדת.



ומהותו של לייבל'ה זה בעצם 'מוזיקה', לייבל'ה מדווח על אלבום 'הצעקה' של מרדכי בן דוד, האלבום הרעיד את אמות הסיפים של המוזיקה החסידית, ואף יצר תעשיית מרצ'נדייז פורחת: כוסות עם גרפיקה שנשאה את הכיתוב "צעקה" הודפסו, והגיטריסט מוטי פלדמן לא התאפק ועשה סלפי: נתוני הסלפי הורכבו ממב"ד, הכוס הממותגת ויידל ברקע.



לייבל'ה תמיד שמח על חרדים עובדים, איש מהשטח נהיה מנהל סניף 'קווים' במודיעין עילית, מדובר באברך מחסידי קרלין, יוסי ציינוירט. שהחל לעבוד שייפתחו קווים בעיר, עלה והתקדם – לייבל'ה מברכו כי יעלה ויתעלה ותמיד יהיה בקו הבריאות.

ולסיום, ברכת מזל טוב קטנה לרב המרכז הרפואי הדסה הרב משה קליין לרגל הולדת הנכדה. וכן למכל'ה גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע באולמי ויטראז' בנס ציונה.
לייבלה רכילות חרדית איילת שקד יעקב ליצמן חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד