י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת' דער בלאט': מו"ל העיתון מתנצל

מו"ל העיתון 'דער בלאט' פירסם 'גילוי דעת' בו הוא מתנצל בעקבות הקריאה לשלוח מכתבים לגדולי ישראל בארץ, שפורסמה בעיתון • ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחר יתכנסו ראשי הקהל של החסידות אצל האדמו"ר לדיון בנושא • המכתב - בפנים

עיתוני 'דער בלאט' השבוע בדוכני העיתונים
עיתוני 'דער בלאט' השבוע בדוכני העיתונים



הסערה שפקדה את חצר סאטמר המהר"א ביום חמישי האחרון - נמשכת: מו"ל עיתון 'דער בלאט' של החסידות, אלימלך דייטש פירסם 'גילוי דעת' בו הוא מתנצל בעקבות הדברים שנכתבו בשער העיתון, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

כזכור, ביום חמישי האחרון, בעמוד השער של העיתון 'דער בלאט', נקראו הקוראים לשלוח מכתבים לגדולי ישראל וראשי ישיבות בארץ ישראל בנושא הגיוס. העיתון פרסם את כתובותיהם של גדולי ישראל וראשי הישיבות: הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו, הגרב"מ אזרחי, הגר"ב ויסבקר הגר"ד כהן, הגר"א פילץ, והגר"מ ברזובסקי.

במכתב שנשלח על ידי מערכת העיתון ביום שישי שעון ניו יורק כותב דייטש, "עש"ק לסדר "והיה אם מעיני העדה נעשתתה בשגגה" (שלח) תשע"ז לפ"ק"

"אני הח"מ - בתור הבעלים והאחראי על המכ"ע "דער בלאט" מאז התייסדותה בשנת תש"ס לפ"ק - הנני בזה בהתנצלות עמוקה ובקשת מחילה מאלפי קוראינו הנאמנים הי"ו, שאנו עומדים לשירותם בנאמנות זה קרוב לח"י שנים שעעל"ט, שהרגישו בזיון וצער ע"י העולה הגדולה שנעשתה מבלי ידיעתי והסכמתי כלל".

הוא מוסיף ומבקש סליחה מגדולי ישראל בארץ: "עם קבלת מלא האחריות על העולה שנעשתה, תוך כדי פגיעה אישית ברבנים הגאונים ראשי ישיבה מפורסמים מארה"ק שליט"א, הנני מבקש סליחה מכבוד תורתם הרמה, ומודיע אני בזה שבע"ה נעשה כל מה שביכלתינו לתקן את המכשול על העתיד".

הוא מתייחס למכתב מזויף שהוצא כביכול בשמו, "בו בזמן הנני בזה להודיע היות שזה עכשיו י"ל מכתב חתום גם בשמי בשם מערכת "דער בלאט", ברור לכל מי שעיניו בראשו שהמכתב הזה מזויף, ובוודאי לא יצאה בשמי ובשם המערכת שום מכתב כזה וכעין זה. החותם מתוך כאב וצער אלימלך הכהן דייטש".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחר (ראשון), יתכנסו ראשי הקהל של החסידות אצל האדמו"ר שם יוחלט ככל הנראה על מינוי ועדת רבנים שתפקח על העורך שמואל וידר, הרבי ביקש מכל ראשי הקהל לסור לביתו מחר בקרית יואל מונורו.





דער בלאט סאטמר אלימלך דייטש ועדת רבנים עצרת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד